Padlý anděl ministra informatiky

Podle zákonitostí všech pohádek by ministr informatiky Mlynář měl mít, jako šéf nejmladšího českého resortu, svého vlastního anděla strážného. Vzpomeňme všechny ty mediální přestřelky, kdy byla zkratka MIČR použita ve všech podobách. Vzpomeňme okamžiky, kdy se diskutovalo, kdy a jak bude tento úřad zrušen nebo kdo bude stát nadále v jeho čele. Když se zpětně zamyslíte, musíte dojít k přesvědčení, že ministr Mlynář svého strážného anděla určitě má.

Pan Mlynář totiž obstál ve všech zkouškách a včera byl prezidentem České republiky do své funkce jmenován podruhé. Doufejme ale, že dostal přiděleného nového strážného anděla, ten původní byl totiž poněkud jednostranně zaměřený.

Pokud totiž v uplynulém vládním období za zády pana ministra Mlynáře nějaký anděl stál, pak jedině ten padlý. Místo aby ministerstvu a jeho šéfovi pomáhal, kde se dá, dokázal jen škodit. Není přece možné, aby mladý, dynamický úřad vedený stejně přívlastkově označitelným šéfem, trpěl takovou řadou neduhů. Ať už se jedná o legislativu, termíny, ve kterých má ministerstvo předkládat vládě jednotlivé dokumenty, či o jejich kvalitu. Nevěříte?

Stačí se pouze podívat na činnost celého ministerstva za rok a půl jeho existence. Není to tak obtížné. Pan ministr se totiž před svým plánovaným odchodem z resortu rozloučil s novináři a na tiskové konferenci rozdal i materiály, které měly ukázat jak moc „se jim toho povedlo“. Není složité se do tohoto dokumentu podívat a zavzpomínat.

Portál veřejné správy. Myšlenka hodná anděla české informatiky? Široké spektrum životních situací, které občanům zjednodušuje jednání a kontakt s úřady. Provedení ďábelské – nepřehledná struktura členění informací. A vyhledávání? Zkusili si autoři portálu někdy něco najít? Třeba samotného pana Mlynáře? A to už nemluvím o přehlednosti portálu nebo dlouhodobém zkušebním provozu. Že by portál prozatím neobstál při „homologaci“ na systémy veřejné správy podle zákona?

Národní program počítačové gramotnosti. Opět původně dobrá myšlenka. Vzděláme stovky a tisíce občanů, naučíme je pracovat s počítači a s Internetem a všichni budeme šťastní. Výsledek? V prvním roce dobré – do té doby, než si celého programu všimli lobbyisté. Přece jenom jsou v celém programu zajímavé peníze. Pokračování se pak samo nabízí. Ve výběrovém řízení na letošní rok se ministerstvo už nedokázalo rozhodnout, která z nabídek je lepší, a vybralo (téměř šalamounsky) obě společnosti. To se ale jednomu z výherců nelíbilo a proti tomuto rozhodnutí začal protestovat. Nakonec tedy ministerstvo rozdělilo peníze jednotlivým menším organizacím formou dotací. Kvůli zmatkům tak nebyl během první poloviny roku proškolen ani jeden člověk.

Státní strategie vysokorychlostního přístupu k Internetu. Dokument tajemný, téměř až magický, který by měl být dokončen během letošního léta. Pokud by se do něho podařilo zapracovat to, co ministr Mlynář již dlouhou dobu slibuje – tedy levnější a dostupný vysokorychlostní Internet – byl by to asi zázrak. Pokud by se povedlo ho v této podobě uvést do života, sami čeští dial-upisté by z pana Mlynáře udělali polovičního Boha a nosili by ho na rukou. Bohužel, o zlevňování a zdostupňování Internetu, stejně jako o celkové strategii, hovoří pan ministr už od nástupu do své funkce. Zdůrazňuji, že pouze „hovoří“.

CIF16

Další body, ve kterých stál vedle pana ministra sám ďábel, jsou téměř nasnadě – transformace státního podniku Česká pošta, intranet veřejné správy, hromadný nákup elektronického podpisu obcím či koncepce zahájení digitálního vysílání. Ale nebudeme to už dále rozebírat.

Pan ministr určité svého nového a fungujícího anděla strážného právě vyfasoval, a ten se o něj bude starat až do konce jeho funkčního období. A my ostatní? My máme „nového“ ministra. Strážného anděla české informatiky.

31 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 8. 2004 15:00

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »