Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Padlý anděl ministra informatiky

Upuaut
Upuaut (neregistrovaný)
5. 8. 2004 8:17 Nový

Eurotel

celé vlákno
Ještě bych připoměl "výborný" tah s dojednáním koupě Eurotelu pro ČT.
Božena Chudá
Božena Chudá (neregistrovaný)
5. 8. 2004 9:16 Nový

Recepty ODS

celé vlákno
Blahopřeji k analytickému výkonu.

Chápu, že píšete glosu (a nehledáte řešení), ale spíše by mě zajímalo, zda má ODS nějaké recepty na řešení této problematiky. Odborná veřejnost má ODS spojenou především s pány Dybou (privatizátor SPT Telecomu) a Klausem (Internet není k ničemu). Aktuální recept jsem zaznamenala jen jednou - když předseda Topolánek říkal, že by se MI mělo zrušit a kompetence mely přejít na malý tým na úřadu vlády (což je koncepce "jako stehno").

Má ODS nějaký orgán, který by se IT a telekomunikacemi dlouhodobě zabýval? Lidovci, Socdemáci a Unie Neviditelných ho mají. Jsou někde na Internetu jeho výstupy?

Eduard Hlava
Eduard Hlava (neregistrovaný)
5. 8. 2004 9:40 Nový

Re: Recepty ODS

celé vlákno
Ano, věřím, že i ODS má orgán. Ale i takovýto orgán je potřeba stimulovat k lepším výkonům a nenechat ho zakrnět v ledové vodě. :-)) A teď vážně, je to správná připomínka a návrh na další Vaše téma, pane Novotný. Můžete shrnout do několika bodů vaší představu o ITC v tomto státě? Jak docílíte například toho, aby se lidi přestali bát elektronického podpisu? Jak budete koordinovat Indoš, aby z něj netekly peníze tam, kam nemají?
Melkor
Melkor (neregistrovaný)
5. 8. 2004 12:31 Nový

Re: Recepty ODS

celé vlákno
Vybere se jina firma
Danovy poplatnik
Danovy poplatnik (neregistrovaný)
5. 8. 2004 14:50 Nový

Re: Recepty ODS

celé vlákno
Ad 1: ITC není třeba regulovat; nejsou přirozeným monopolem ani omezeným zdrojem (kterým například telekomunikace před změnou technologií byly).

Ad 2: Ono se to zatím nesmí říkat moc nahlas, takže to prosím nijak dál nešiřte: Elektronický podpis vznikl jako nepochopení technologií a nemá praktický význam. Komunikaci s institucemi, úřady, ale dokonce i tak citlivé záležitosti, jako jsou platby a bankovní transakce lze realizovat i bez státem schválené certifikační autority. Nevěříte? Podívejte se na svou kreditní kartu.

Ad 3: Projekt bych co nejrychleji zrušil, viníky potrestal a pozavíral. Nemůže být problém je najít: stačí se podívat, kam odešly peníze. Pokud jsou viníci i na Ministerstvu informatiky, nedělal bych žádnou výjimku.

Máte snad jiný názor, pane Hlavo? Vy se na to umíte podívat tak pěkně, politicky, jak bych to snad ani já nedokázal.
Eduard Hlava
Eduard Hlava (neregistrovaný)
5. 8. 2004 16:06 Nový

Re: Recepty ODS

celé vlákno
Ad ITC: Kdo říká, že je třeba ITC je regulovat?

Ad podpis: Ač jsem zastáncem moderních technologií, elektronický podpis mít vůbec nemusím a spokojím se s jinými formami potvrzení identity. S tou kartou je to docela hezký příklad.

Ad Indoš: Ono se to hezky mluví, ale špatně říká. Kdo jako bude viníky trestat a zavírat, když skvěle funguje jánabráchismus? :-)

Mám tedy podobný názor, pane anonymní poplatníku.
Danovy poplatnik
Danovy poplatnik (neregistrovaný)
6. 8. 2004 8:26 Nový

Re: Recepty ODS

celé vlákno
No jo, ale kdo by za nás "dohlížel na průběh" INDOŠe a "levně" nakupoval elektronický podpis ve velkém?

Nepřipomíná Vám to pohádku Císařovy nové šaty s nákupem drahého luxusního oděvu? Má to ovšem jeden zásadní rozdíl: u šatů pozná, že je císař nahý, úplně každý. I malé dítě, které ještě nemá zábrany a řekne to nahlas. Potřebnost intranetu státní správy ovšem malé dítě neposoudí. Z tohoto pohledu je "informatika" přece zlatá!
malé dítě
malé dítě (neregistrovaný)
9. 8. 2004 10:19 Nový

císař je nahý (?)

celé vlákno
mastiči na MIČR

http://underground.cz/1029
http://underground.cz/969
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
9. 8. 2004 13:11 Nový

Re: císař je nahý (?)

celé vlákno
Spis mastici u Telecomu, IBM a Microsoftu. MICR je "pouze" neschopne u vec uridit :-( Aspon tak to vypada.
Eduard Hlava
Eduard Hlava (neregistrovaný)
5. 8. 2004 9:35 Nový

Není to nejhorší

celé vlákno
Pane Novotný, jak jsem vysledoval z vašich stránek, velmi rád se strefujete do pana Mlynáře. :-) Ale podívejte se také na jiné resorty. Podle mého je tam tolik špíny a tak málo odvedené práce, že by Mlynářův úřad měl být ještě vyznamenán za to, že se alespoň snaží a něco "produkuje". (vztaženo k ostatním) Byť to zatím nemá praktický dopad a v případě PVS je to na samostatnou kapitolu a snad i psychologický rozbor těch, kteří o něm rozhodují. :-) (názor, který jsem měl na ty "velké" firmy jsem bohužel (nebo bohudík) poněkud změnil :-)
Danovy poplatnik
Danovy poplatnik (neregistrovaný)
5. 8. 2004 14:38 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
Podívejme se na to raději věcně. Stojí výsledky tohoto ministerstva za rok a půl jeho činnosti skutečně za půl miliardy ročně, což jsou jeho náklady? Nebo by se tyto peníze daly využít účelněji?

Pokud je Vám takto položená otázka nepříjemná, můžete hledat špínu i jinde. To ale neznamená, že na Ministerstvu informatiky není.
Martin
Martin (neregistrovaný)
6. 8. 2004 15:06 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
Bohuzial s argumentom o pol miliarde korun sa da iba suhlasit. Jeho riesenie sa mi vsak velmi nepaci, preco rusit ministerstvo, ktoreho predmet prace nam dnes zasahuje do zivota casto viacej (a chvala bohu za to), ako predmety prace mnohych inym ministerstiev? Ozaj by som sa pozrel skor na to, co a ako sa tam (ne)robi, a snazil sa to zlepsit.

Bohuzial, p. Mlynar ozaj nie je vhodny na Ministra Informatiky. Aj ked je asi jednym z poslancov, ktory sa v tomto obore angazuju viacej, je ozaj smutne, ked pridete na to, ze toho o IT v skutocnosti vela nevie (vlastna skusenost). A mozno je moja predstava naivna, ale myslim si, ze ako kazdy iny manager, aj on by mal mat aspon zakladnu predstavu o tom, co robi.

Nakoniec, suhlasim aj s prispevkami vyssie. Chapem sice, ze toto ma byt glosa, ale od Vas je to podla mna len sproste ohovaranie. Ste v urcitej pozicii (v tomto pripade ste pre mna predstavitel ODS na tomto webe), v ktorej pisat "glosy" bez navrhu riesenie mi pride minimalne zvlastne. Mozno by ste sa o tom mohol rozpisat viacej v niektorom z Vasich dalsich prispevkov...
Petr Klimovic
Petr Klimovic (neregistrovaný)
6. 8. 2004 17:44 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
preco rusit ministerstvo, ktoreho predmet prace nam dnes zasahuje do zivota casto viacej (a chvala bohu za to), ako predmety prace mnohych inym ministerstiev?

No prave proto, ze zasahuje. S kazdym ministerstvem, ktere prestane zasahovat nam bude lepe a lepe. Ministerstvo nema nastroje jak zjistit cemu dat prednost, co je dulezite, co obcane chteji, atd... Tim nastrojem jsou penize jako vyjadreni zajmu o danou vec, tedy trh, volny, neregulovany.

Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
6. 8. 2004 22:37 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
Hezka toerie. Takze prestaneme regulovat telekomunikacni trh ... Zitra bude telefonni pausal (vcetne lokalnich hovoru) od inkumenta za 5 korun, volani do USA za 10 haleru za minutu (sekundova tarifikace). Uz se na TO tesim.
Petr Klimovic
Petr Klimovic (neregistrovaný)
7. 8. 2004 11:56 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
Telekomunikacni trh postupne deregulujme a pak postupne vznikne prostredi, kde nabidka odpovida poptavce. Zadne zitra. Postupne a v jednotlivych navazujicich krocich.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
9. 8. 2004 8:50 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
... aha ... No ja nabyl dojmu, ze pledujete proto, aby bylo MI ted zruseno :-) Jsem rad, ze tomu tak neni.
Martin
Martin (neregistrovaný)
13. 8. 2004 13:50 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
Za prve, pisal som, ze predmet prace (to znamena informacne a telekomunikacne technologie), nie ministerstvo, nam zasahuje do zivota. Za druhe, zrusme vsetky ministerstva a bude nam najlepsie? Trosku demagogia, nie?! A mimochodom, preco by prave ministerstvo nemohlo dohliadat na deregulaciu? Ako som uz povedal, preco rusit nieco, co moze byt uzitocne, radsej nech sa snazia zlepsit svoju pracu...
Petr Klimovic
Petr Klimovic (neregistrovaný)
13. 8. 2004 15:00 Nový

Re: Není to nejhorší

celé vlákno
Jenomze ono nema smysl resit co byt muze. Muze byt svet bez valek a nasili, muze byt svet bez statu a hranic. Ale asi tomu hned tak nebude. Socialni zakony ktere ve spolecnosti pusobi tohle MUZE nedovoli. Ministerstvo jakozto organ kteri ridi a pritom za sve rizeni nenese zodpovednost apod, logicky bude fungovat spatne.
dino01
dino01 (neregistrovaný)
5. 8. 2004 12:24 Nový

Fan club Mlynar

celé vlákno
Panove venujte se ve svych komentarich vysledkum MI vice nez obhajobe p. Mlynare - zavani to az homosexualni naklonnosti. Samotne vysledky MI jsou opravdu zalostne....
fernet
fernet (neregistrovaný)
5. 8. 2004 13:15 Nový

Re: Fan club Mlynar

celé vlákno
Mate ode me jednicku, dvacetkrat podtrzenou. Rekl jste to naprosto presne. :-))))
Jantar
Jantar (neregistrovaný)
5. 8. 2004 15:03 Nový

Re: Fan club Mlynar

celé vlákno
Fakt to už nehul
fernet
fernet (neregistrovaný)
5. 8. 2004 16:57 Nový

Re: Fan club Mlynar

celé vlákno
Jantare, Jantare,
prestan hulit brko Mlynarovi a zajed zpatky do svy nory na Letny nebo v Kongresovy.
Tom
Tom (neregistrovaný)
5. 8. 2004 15:40 Nový

Dále

celé vlákno
Dále je nutné vyhodnotit, proč nemáme zákon o elektronické komunikaci a jak to vlastně bylo s Koncepcí zavádění digitálního vysílání
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
5. 8. 2004 17:53 Nový

Re: Dále

celé vlákno
jak to vlastně bylo s Koncepcí zavádění digitálního vysílání

Tak to by myslim velmi rad vedel i Mlynar :-) Doporucuji se optat v Lidovem dome.

Yuhů
Yuhů (neregistrovaný)
5. 8. 2004 23:57 Nový

Nepříliš čitelný článek

celé vlákno
Vážený pane poslanče, milá redakce,

oceňuji, že se snažíte publikovat na webu. Zkuste do toho prosím přidat trochu více webového psaní a novinářské profesionality. Ve vší úctě k vašemu textu musím konstatovat, že je příšerný.

To s tím andělem je hezká myšlenka, ale divně zpracovaná. Trochu se v tom topíte.

Co je to obrácená pyramida: Když se podívám na článek v novinách -- a mělo by to platit i na webu -- měl bych být schopen ze začátku pochopit, o čem to bude. To na Lupě sice příliš častá chyba, ale tady je to extrémní. Já chápu, že to je glosa, ale proč by nemohla být glosa srozumitelná?

Co se obsahu glosy týká, taky z ní nemám dobrý pocit. Ono je příliš jednoduché stále kritizovat, jak to nyní ODS bezhlavně dělá všemi směry. Pohleďte kupříkladu zrovna na tento text, který právě čtete -- líbí se vám? Mně samotnému se moc nelíbí, protože stále jenom kritizuji a moc nového nepřináším. Zkuste to příště konstruktivněji.
Hanz
Hanz (neregistrovaný)
6. 8. 2004 1:04 Nový

Re: Nepříliš čitelný článek

celé vlákno
Konstruktivneji by to melo zkusit spise MI. Myslim, ze glosa glosuje spravnou vec: MI na v nove vlade opet sve misto, ale proc? Co pro obcany teto zeme udelalo? Vyplati se plaltit si drahe ministerstvo jen tak?

Ja myslim, ze ne. Vetsina udalosti by se vyvinula stejne i bez prispeni MI. Tot vse.
Klára Volná
Klára Volná (neregistrovaný)
6. 8. 2004 12:49 Nový

silná slova?

celé vlákno
Ano, mám jako tisková mluvčí v popisu práce ministra i ministerstvo obhajovat, ale tentokrát mám chuť reagovat i pouze jako pravidelný čtenář Lupy. Pan Novotný nešetřil silnými slovy a nasadil na úvod s padlými anděly laťku hodně vysoko - nakonec jsme se ale nedozvěděli nic víc, než že všechno má být špatně. Větě "Další body, ve kterých stál vedle pana ministra sám ďábel, jsou téměř nasnadě - transformace státního podniku Česká pošta, intranet veřejné správy, hromadný nákup elektronického podpisu obcím či koncepce zahájení digitálního vysílání. Ale nebudeme to už dále rozebírat." upřímně - nerozumím. Transformační zákon je připraven a čeká na rozhodnutí nové vlády, výstavba intranetu veřejné správy postupně - jak jinak - pokračuje, s elektronickým podpisem obcím objíždíme republiku a zájem ze strany obcí je čím dál větší, koncepce zahájení digitálního vysílání už vládou schválena byla.. OK, beru to na sebe, hlavním nedostakem Ministerstva informatiky je jeho nedostatečná propagace. :-)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
6. 8. 2004 13:17 Nový

Re: silná slova?

celé vlákno
OK, beru to na sebe, hlavním nedostakem Ministerstva informatiky je jeho nedostatečná propagace. :-)

Dovolil bych si Vas opravit. Hlavnim nedostatkem MI je nedostatecna prezentace jeho prace a vysledku. Coz je, proti Vasemu spojeni, pomerne velky rozdil :-)

Klára Volná
Klára Volná (neregistrovaný)
6. 8. 2004 13:46 Nový

Re: silná slova?

celé vlákno
mate-li napad, jak komunikaci zlepsit, sem s nim! :-)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
6. 8. 2004 15:36 Nový

Re: silná slova?

celé vlákno
Zkuste se zeptat o par pater vyse :-)
Petra
Petra (neregistrovaný)
10. 8. 2004 14:59 Nový

Re: silná slova?

celé vlákno
Do té doby, než se (použiji-li hodně zprofanovaného slova) kroky a cíle Ministerstva "zprůhlední", tak se toho moc vylepšit nedá
O portálu státní správy jsem se dozvěděla "po haluzi", internet do škol vypadá jako veliký "tunel", a např. úroveň veřejných knihoven, program počítačové gramotnosti, a další věci, jsou tak nekoncepčně propagované, až je to k pláči.
Nejsem odborník, některé věci se mi zdají hodně zajímavé, ale ty lidi nepůjdou a nebudou hledat - ty informace musejí dostat takříkajíc pod nos, aby si uvědomili, co se jim nabízí.

Takže přeji mnoho úspěchů.

Petra Šimonová
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem