Page Barometer: Jak si vaše stránka vede oproti průměru na Facebooku?

Agorapulse na svém barometru nabízí zajímavá čísla týkající se Stránek na Facebooku a také možnost porovnat vaši Stránku s průměrnými hodnotami

Barometr od společnosti Agorapulse se vám může hodit ve dvou případech. Pokud vás zajímá, jak je to s „průměrnými“ čísly, které představují aktivity stránek na Facebooku. A také pokud stránku máte a chcete si ji porovnat s uváděnými průměrnými hodnotami..

Ale nejprve ta čísla – Facebook Page Barometer nabízí pohled na dosah fanoušků (ke kolika procentům fanoušků se v průměru jeden příspěvek dostane), zapojení fanoušků, lidé kteří o značce mluví (PTAT) a negativní zpětnou vazbu. Statistiky jsou rozdělené podle velikosti stránek, protože i na tom poměrně hodně záleží.

Dosah na fanoušky Zapojení PTAT Negativní zpětná vazba mxa
Pod 1 000 fanoušků 32.4 % 8.7 % 2.9 % 0.3 %
Od 1 000 do 10 000 fanoušků 21.2 % 6.1 % 2.0 % 0.3 %
Od 10 000 do 50 000 fanoušků 16.8 % 5.8 % 2.0 % 0.2 %
Od 50 000 do 100 000 fanoušků 13.3 % 5.5 % 2.1 % 0.1 %
Nad 100 000 fanoušků 10.2 % 5. 0 % 1.8 % 0.1 %

Uváděná čísla vycházejí z posledních 50 příspěvků a vzorku 4 898 stránek – a samozřejmě nedokáží rozlišit, jak hodně (či málo) si stránky za příspěvky připlácejí (pro vyšší zviditelnění). Není známo ani složení vzorku, ani nakolik je geograficky specifický.

Na Barometru se můžete podívat i na vývoj v čase – měsíční organický dosah se pohybuje těsně pod 100 % fanouškovské základny – podobná informace může být důležitá, pokud budete plánovat působení na Facebooku, ať už čistě obsahové, nebo kombinované s reklamou.

Virální dosah měl maximum někdy na konci března (280 procent vůči fanouškům, bráno podle průměru napříč všemi stránkami) a od té doby postupně klesá. A třetí metrika, PTAT (lidé kteří o tom mluví) je poměrně stabilní – v měsíčním pohledu se pohybuje okolo 33 procent z fanouškovské základny. Byť je možné říci, že mírně klesá.

Jak funguje vaše stránka

Pro porovnání musíte samozřejmě Barometru dát práva přístupu k vašim stránkám na Facebooku – poté si můžete vybrat stránku, Barometr se podívá na posledních 50 příspěvků a ukáže vám, jak si stojíte oproti průměru (v odpovídající kategorii stránek podle počtu fanoušků). Včetně grafů s vývojem organického i virálního měsíčního dosahu a měsíčního PTAT.

Pro POOH.CZ vychází dosah fanoušků 21,5 % (21,2 % je průměr) a další najdete v tabulce níže, včetně porovnání s průměrem. Měsíční čísla ještě ukazuji, že organický dosah je mírně nad průměrem (106,5 %), virální dosah vysoce nad průměrem (1 045 %) a měsíční PTAT je okolo průměru (35 %).

  Dosah fanoušků Zapojení PTAT Negat. Virální dosah Org. dosah CTR
POOH.CZ (3 tisíce fanoušků) 21.5 % 6. 0 % 0.4 % 0.0 % 1.0 % 21.8 % 3.6 %
vs. průměr 21. 2% 6.1 % 2.0 % 0.1 % 10.5 % 24.1 % 2.6 %

Pokud budete toto srovnání používat, pamatujte na to, že uváděná čísla jsou pouze za malý počet příspěvků – pokud tedy vaše stránka zveřejňuje velké množství příspěvků, je ve statistikách zahrnuto příliš malého časového období. A také mohlo jít o „slabší“ příspěvky. U POOH.CZ to pak v praxi znamená, že pokud „chrlí“ i desítky odkazů na články denně, není analýza z tak malého vzorku ideální.

UX16

Zkusil jsem i poměrně atypickou stránku Babyboxů (velmi nízký počet příspěvků měsíčně, ale silně sociální téma).

Dosah fanoušků Zapojení PTAT Negat. Virální dosah Org. dosah CTR
Babybox.cz (12 tisíc fanoušků) 35.5 % 4.8 % 1.8 % 0.1 % 4.3 % 38.3 % 0.6 %
vs. průměr 16.8 % 5.8 % 2.0 % 0.0% 6.1 % 18.1 % 2.5 %

Pokud někdo máte k dispozici nějaké velké stránky, zajímala by mě čísla. Můžete je případně poslat na daniel(z)pooh.cz, rád bych některá přidal k článku. Pokud chcete zachovat „anonymitu“ stránky, není problém, stačí pouze celkový počet fanoušků – samozřejmě bude zajímavější, pokud bude možné určit, o jakou stránku se jedná.  Následující příklad je pro stránku s více než 50 tisící fanoušky.

  Dosah fanoušků Zapojení PTAT Negat. Virální dosah Org. dosah CTR
50+ tisíc fanoušků 9.5 % 2.6 % 0.1 % 0.0 % 0.1 % 9.4 % 1.2 %
vs. průměr 13.3 % 5.5 % 2.1 % 0.0 % 3.8 % 13. 8 % 2.2 %
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»