Tvůrci aplikace Paper získali patnáct milionů dolarů na další rozvoj

Už Steve Jobs odmítal tvrzení, že na iPadu půjde jen konzumovat, ne tvořit. Kam až lze tvorbu na tabletech dovést, to díky nové investici nyní prozkoumají ve společnosti FiftyThree.

FiftyThree, tvůrci úspěšné ipadové aplikace Paper, dnes oznámili, že v kole A financování vybrali 15 milionů dolarů. Kolo vedl Chris DixonAndreessen Horowitz a připojili se též Highline Ventures, Thrive Capital, SV Angels, Jack Dorsey a další investoři.

Společnost založili před dvěma lety čtyři veteráni z Microsoftu, kteří v minulosti spolupracovali především na projektu Courier, nakonec neuvedeném.

V březnu 2012 vydali aplikaci Paper. Tu si v prvních dvou týdnech stáhl 1,5 milionu lidí, a dodnes 8 milionů. Uživatelé aplikace vytvořili už celkem 80 milionů stránek, například takovéto.

Aplikaci stáhnete zdarma, ale chcete‑li více než kreslit, musíte v aplikaci zakoupit další nástroje. To se osvědčilo, Paper se běžně umisťuje v první desítce nejvíce vydělávajících aplikací pro iPad, a spoluzakladatel Georg Petschnigg tvrdí (pro GigaOM), že od počátku byli ziskoví.

Peníze tedy nutně nepotřebovali (píše investor Chris Dixon), ale investice jim umožní vrhnout se na cíle mnohem ambicióznější a najmout na to více lidí. Přitom už dnes jich ve společnosti pracuje 22 — dílem v Seattlu, dílem v New Yorku.

Content

FiftyThree se nadále chtějí zaměřit na dvě oblasti — jednak si přejí prolomit to, že tvůrčím způsobem lze dosud spolupracovat nejlépe tak, že se sejdete osobně; jednak se chtějí vydat „za hranice dotyku“ a do světa fyzických nástrojů, a zamýšlejí pro iPad vyvinout celou tvůrčí sadu. Aplikace Paper má být jen začátkem — ochutnávkou věcí příštích.

Petschnigg ani Chris Dixon ovšem neprozrazují žádné podrobnosti.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Základy online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  •  
    Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o školení Základy online marketingu »