Hlavní navigace

Parfums.cz vyráží za oceán. Do měsíce chtějí spustit e-shop v Americe

Jan Beránek

Sklad v New Jersey už je připravený a brněnští obchodníci chystají zatím svou největší expanzi. Musí kvůli ní předělávat i své IT systémy.

Ve Spojených státech bude firma fungovat na doméně Beautyspin.com a první balíky by měly vyrazit do měsíce. „Doménu jsme hledali půl roku. Ještě řešíme víza pro naše lidi, ale jinak už je všechno víceméně zařízené,“ tvrdí šéf firmy Michal Zámec s tím, že doména byla naprosto klíčová.

Celá expanze zatím vyšla řádově na stovky tisíc dolarů. „Nejvíc jsme vlastně zaplatili za právníky a daňaře,“ vysvětluje Zámec a dodává, že zařízení prvního skladu vyšlo asi na 200 tisíc. „Je to ale jednoduché skladiště, do žádné automatizace jsme se tam ještě nepouštěli,“ popisuje s tím, že zpočátku budou v Americe nabízet jen omezenou nabídku. 

Společnost přistupuje podle slov svých zakladatelů k Americe s respektem a svůj rozjezd plánuje spíš střídmě. „Není to jako u evropských zemích, kde chceme být co nejdřív jednička. Tady to bude těžší, už jen proto, že americký zákazník je jiný než ten evropský,“ vysvětluje Zámec. Aktivity firmy by měl řídit americký tým s tím, že by tam měl být vždy někdo z evropského vedení. 

Nový trh přinese zatím největší změny pro firemní IT. „Připravujeme responzivní design našich webů, protože v USA používají víc mobilní telefony a tablety a zároveň jsou USA první zemí, kde musíme řešit časový posun v rámci jedné země,“ prozradil na včerejším setkání Eshopista Radek Ondrášik

START17

Americký e-shopový trh je podle obou manažerů za tím evropským mírně zaostalý. „Když tedy nepočítáme Amazon a podobné kolosy, tak ty malé e-shopy jsou trochu pozadu. Musí totiž vyvíjet za americké ceny, a ty jsou výrazně vyšší než ty u nás,“ dodal Ondrášik, jehož firma investuje do IT ročně kolem 15 až dvaceti milionů korun. 

Parfums.cz, respektive celá skupina Internet Shops, dnes zaměstnává 450 lidí, působí na devíti trzích a loni utržila přes 2,3 miliardy korun. Nedávno otevřeli své první kamenné prodejny, které už jsou na nule a vyráží do černých čísel. Dnes posílá kolem 12 tisíc zásilek denně a o Vánocích se chystá prolomit hranici 40 tisíc. 

Našli jste v článku chybu?
17. 10. 2014 12:34
radek (neregistrovaný)

Ale oni prece stale v nemecku a rakousku eshopy provozuji. Vzhledem k tomu, ze naprosta vetsina sortimentu pochazi ze „sedeho“ trhu a konkretne nemecko a rakousko jsou hodne „policejni“ staty s duslednou kontrolou, tak to nemaji primo spojene s parfums, ale mají tam nastrcene lidi. Je to otazka obchodnich zastoupeni, oficiálních distributoru, prodeje nekterych znacek, testeru apod. Ze na to nemeli kapacitu to dal drzet v DE? Ale nene. Na zapade EU si to hlidaji daleko vice nez ve vychodni evrope…

16. 10. 2014 23:28
persona (neregistrovaný)

No, přál bych jim to, ale proč si myslí, že uspějí v USA, když neuspěli v západní Evropě, ale pouze na trzích střední a východní Evropy? Vyjímám z odkazovaného rozhovoru:

V kolika zemích nyní prodáváte?

Působíme na devíti trzích. V Česku, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, Slovinsku, na Slovensku a na Ukrajině. Loni jsme expandovali do Španělska a Portugalska.

Měl jsem dojem, že jste aktivní i na německém a rakouském trhu?

V Německu jsme působili, ale tamní trh je velmi komplikovaný a vyžaduje max…