Path dostal pokutu za shromažďování informací o dětech

Kdyby by se FTC podívala na Facebook, pokuta 800 tisíc dolarů za shromažďování dat o dětech bez vědomí rodičů by rozhodně nestačila. Tento problém ale nemá řešení.

Path (viz Path, skvěle zpracovaná aplikace, kterou málokdo chce používat) – www.path.com – zaplatí americké FTC pokutu 800 tisíc dolarů a každé dva roky bude podstupovat kontrolu toho, jakým způsobem zachází s informacemi o dětech. 

Právě informace o nich měl shromažďovat bez vědomí jejich rodičů – mírně zvláštní je, že FTC šetřila pouze aplikaci pro iOS. A zjistila, že po určitou dobu se sice Path ptal na datum  narození, ale při zadání nevyhovujícího věku (pod 13 let) neodmítl uživateli vstup.

Path se ale postaral i o další porušení důvěry i soukromí svých uživatelů (viz Path opět poukázal na nebezpečí sociálních aplikací,vaše data nejsou v bezpečí) v podobě neviditelného stažení kompletního adresáře z telefonu svých uživatelů – což mu ostatně umožnil Apple, který tuto funkčnost ponechal ve svém mobilním operačním systému.

Co se dětí týče, tak je realitou, že sociální sítě jsou dnes běžně užívány dětmi pod třináct let (což je legální požadavek z hlediska amerického práva) a běžně také bez vědomí rodičů, natož bez dohledu. Zabránit tomu nelze nijak – použité řešení v podobě zadání data narození už samozřejmě dávno nefunguje. Děti vědí, že musí vyplnit falešné datum narození (ty české zpravidla vyplňují osmnáct, v představě nutnosti zadat „plnoletost“) a nečiní jim to nejmenší problém.

CIF16

Path prý chybu ve své mobilní aplikaci objevil sám a napravil ji ještě předtím, než na něj přišlo šetření FTC. Účty s věkem pod 13 let prý zrušil  a veškerá z nich získaná data smazal.

Zdroj: Path to pay $800K fine for collecting info from children

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »