Po pravde, cenu produktu si kazdy voli sam. Proc to tedy GTS nedala draz, aby vydelala ?? Telekomunikacni firmy jsou holt ryby, ktere si sami vypousteji rybnik a dobre jim tak. Nikdo jiny za to nemuze. Ostatne ADSL je pro ne taky prodelecne. Mrknete na pomer Telecom a ISP ! Na druhou stranu ani tady nevylezl s cenami prvni Telecom, ale IPEX. Pokud tedy ted ISP breci, ze nemuzou na ADSL vydelat a ze jim prechodem na ADSL ubyvaji klienti na bezdratech, neni to opet vinou Telecomu. Velikost sveho kolace opet nasadil nekdo jiny nez Telecom. A necekejte ze Telecom nebude na podrazene ceny reagovat - i on chce klienty !
Myslím,že cíle ke kterým by se "správně fungující trh" měl blížit jsou:
1.Co nejkvalitnější služby
2.Co nejnižší cena
Pokud nejsou nastaveny podmínky pro "správně fungující trh"
vznikají různé paskvili,experimenty,tlaky...samozřejmě se jedná o to,kdo z pomyslného koláče ukrojí nejvíc.
Obavam se, ze jste v zajeti iluzi. Zkusenost ukazuje, ze #1 proste neni neco, co by "spravne fungujici trh" sam o sobe zajistil, k tomu je nutny tlak zvenci.
Trh, ponechany sam sobe, ma tendenci smerovat k nejnizsimu spolecnemu jmenovateli. Microsoft Windows (vybiram namatkou, prikladu by se nasla miliarda) jsou toho zarnym prikladem.
Tlak na aspon nejakou kvalitu (na "nejnizsi akceptovatelny stupen") je vetsinou dan vladou a/nebo zakony.
Nejlepší kšeft je mít monopol na něco, co jiný mít nemůže.
Český Telecom má monopol na síť a přístup k zákazníkovi a patřičně toho zneužívá.
Cena má své souvislosti a je nesmysl vyčítat AO, že nenasadili cenu vyšší. Po zkušenostech s ČTc, který měl snahu prodávat stejné služby za stejné (velkoobchodní) ceny jak AO, tak svým jednotlivým telefonním účastníkům, navíc při vědomí, že jeho marže je i tak velmi vysoká, už AO nezbývá mnoho prostoru k zisku.
A dávat omezený "paušál" na dial-up za cenu vyšší, než je nabízeno "ADSL", to už je i tak ekonomická "euthanasie", ne?
Dokud AO budou muset jen přeprodávat služby diktované technologií ČTc, budou mít problémy.
A co je tedy dnes mimořádně výdělečné?
Monopol - Český Telecom!
Ale tady je řeč o připojení na Internet. A jistě uznáte, že "úspěch" mobilních operátorů s datovými službami je jen dočasný vzhledem k jeho problematické technické kvalitě a neschopnosti Českého telecomu poskytnout služby za ceny přijatelné širší veřejnosti. Jestli jsou mobilní datové služby ziskové pro operátory, k tomu nemám dostatek informací.
Ostatně - vysoká ziskovost mobilních operátorů je také důsledkem "monopolního" přístupu - viz vysoké propojovací poplatky mezi sítěmi. A zde v prvopočátcích určoval také cenu Český Telecom a jím spoluvlastněný Eurotel. Nakonec se vývoj ale začal obracet proti oběma...
Nevím, co se bude dít o prázdninách u Vás ve škole, tak doufám, že Vás hodně naučí.
Snad alespoň to, že existuje konkurenční boj, ve kterém se jednotliví soutěžitelé snaží přebrat své výnosy (zákazníky, zisky, ... či něco jiného), a k tomu používají rozličných metod (kupříkladu i cenovou politiku). A také se snad dovíte, že existuje monopol, a ten se vyznačje tím, že neexistují žádné propojovací poplatky mezi soutěžiteli (žádní soutěžitelé totiž nejsou).
Jen je mi líto, že to stojí daňové poplatníky tolik peněz a energie.
(Jsem zvědav, ze které věty vytrhnete předmět a budete ji bez předmětu citovat...) :-D
Nemyslim si, ze 130 minut denne je nejak extremne dlouho a povazuji tedy tvrzeni, ze "horsi uz to nebude" za ponekud nepodlozene optimisticke.
Navic vzhledem k existenci "dial-up 2" aka ADSL Ceskeho Telecomu je cast zakazniku, ktera byla ochotna se smirit s extremni pomalosti a castou nepouzitelnosti, davno na nem.
130 minut za víkend, to je něco přes dvě hodiny (pokud je to průměr, tak je to slušné). Ti, kteří provolají 2 hodiny o víkendu, tak budou asi těžko provolávat 2 hodiny přes týden (je tom mnoho zbytečně stráveného volného času).
Osobně bych odhadoval přes týden poloviční (a možná i kratší dobu) => Maximální průměr bude 2500 minut (a to lze počítat s tím, že mnoho lidí se volného internetu nabaží a budou jej mít jen kvůli možnosti).
ono to GTS nemá v podstatě co ztratit. Nemá v podstatě žádné zákazníky na dial-upu, všichni utekli jinam a tak jestli chce nějak využít svůj hardware, tak tam nějaké uživatele dát musí. Samozřejmě to bude ztráta (o synergii se mluvit nedá, to by museli místo CS použít CPS aby všechny volání musely jít do jejich sítě a nebo nabízet nějaký set-top box či telefon, který by prefix vkládal). Ale při jejich obratu to bude ztráta akceptovatelná. Dlouhodobě tato tráta může být ziskem a to z těchto důvodů
1. větší informovanost o firmě, reklama atd. a tedy zisk na jiných službách
2. je pravděpodobné, že dříve (do půl roku) či později (do roka) bude ČTc nějakým způsobem donucen k nějakému paušálnímu zpoplatnění, ať už na bázi paušálu na kapacitu, či paušálu na uživatele. Bude-li mít GTS už funkční databázi lidí, kteří to používají, bude mít proti ostatním výhodu a uživatelé u nich zůstanou i kdyby bylo GTS třeba o pár procent dražší
3. GTS si také může otestovat LLU a postupně když získají dostatečný počet zákazníků, mohou začít realizovat linky těchto zákazníků přes LLU a tím by získali další peníze.
4. GTS může mít nějaké peníze z volání ve špičce, takže když by třeba lidé volali 90% času mimo a 10% ve špičce (což může být imho reálný poměr těchto uživatelů), má GTS alespoň nějaké fintíky navíc
Ale takto samostatně je to jednoznačně prodělečné, je snadné spočítat, že v okamžiku, kdy se to začíná vyplácet uživatelům se to přestává vyplácet GTS a bude jen málo uživatelů, kteří do toho půjdou, aniž by si dokázali spočítat, jestli teď utratí více či méně. Já bych si to třeba ještě před dvěma měsíci koupil (teď už mám jinou linku), protože jsem utrácel asi 3 tisíce za dial-up, z toho 2 byly za mimošpičku. Celkově by na tom GTS určitě litr prodělalo.
Romantická idea čistého Zla a biblického Pekla bez sebemenšího pozitivního aspektu došla konečně naplnění - ve firmě Český Telecom. V této firmě není jediný halíř ani jediný čin či dokonce myšlenka jeho představitelů čistá. Jediné, na co myslí je, jak okrást, napálit a podvést zákazníky, konkurenty a ve formě státu i všechny občany ČR, jakou křivárnu zase vymyslet a jaké politiky uplatit, aby jim bylo podobné "podnikání" i nadále dovoleno. Skutečně důstojný reprezentant tradic našeho tragicky absurdního Kocourkova.
Proto při vyslovení ČTc se chce člověku akorát zvracet. Síla je docela i to, že ČTc tu svoji rakovinu hodlá naočkovat i do EuroTelu - viz.
http://mobil.idnes.cz/mobilni_komunikace/operatori/nasi_operatori/cdma040206.html
Jinak, také se domnívám, že GTS si chce vybudovat nějaké dobré portfolio dialupistů před ostatními operátory, jelikož se zdá, že šance, že ČTÚ začne regulovat propojování mezi operátory na bázi paušálů, je poněkud větší než kdykoli dříve. Takže by se to mohlo možná chápat jako investice do budoucna.
Tak nevim,zridil jsem si u GTS tento pausal a jsem s nim celkem spokojen.Rychlost je stejna jako u Telkomu a co se tyce spolehlivosti tak zatim vse v poradku, az na jeden problem s prihlasenim do site ktera byla zrejme pretizena, protoze se jednalo o 20-22 hodinu.Obavam se vsak ze to GTS nemuze do budoucna myslet vazne, pretizeni bude podle meho stale vetsi.Uvazuji ze si radeji priplatim a objednam si radeji ADSL, obavam se ale ze od telekomu muzem v dohledne dobe cekat dalsi tresk pausalu, bohuzel smerem nahoru.
Hele, koho jste uplatil, ze uz vam to jede? :)))
Ja mam objednano uz od ctvrteho a porad jen cekam a cekam a cekam a cekam a... za tu dobu, co cekam, mam uz provolano uplne zbytecne 800 :(
Proč uplatit? Stačí zaplatit... 3.2. jsem si přes web GTS službu objednal a obratem přes net převedl peníze (599 za aktivaci - poplatek, který za 6 měsíců vrátí, pokud u nich ještě budu) a 4.2. ve 14:30 jsem od nich měl mail, že služba je aktivovaná a mohu ji začít používat.... V čem je problém? Tak zavolej na jejich hotline...
Mno, dnes mi na Hotline rekli, ze jsou zavaleni registracemi a ze se omlouvaji za prodlevu :-) Banka mi zatim penize zpatky neposlala, takze predpokladam, ze to lezi ve fronte, zatimco nevyspanim polosileni admini pobihaji sem a tam kolem pretekajicich databazi a pokrikuji po sobe unixove prikazy :-)
Vzhledem k tomu, ze jde o zabihajici se sluzbu, mam trochu vetsi miru tolerance (muze se stat cokoliv), takze na ne znovu skocim az v pondeli. Doufam, ze tohle je muj posledni vikend v naruci Telemoru.
Nikoho jsem nepodplatil, zadost jsem provedl onlone v pondeli vecer a ten den jsem opet online prevedl pozadovanou castku.Ve stredu dopoledne mi priseo potvrzeni o prichozi platbe a tyz den jsem se pripojil pres GTS
Je asi jasný, že GTS musí prodělat. Přeci když mam něco neomezeně, tak to tak taky využiju a až se bývalí dial-upisti naučí nechávat přes noc puštěnej komp s DC++ apod, to bude sranda:-)))
Podle me se samo nabizi zasadni reseni: zakazat Telecomu poskytovat internetove sluzby. Rozpustit IOL.
Cesky telecom samozrejme podminky pro propojeni upravuje tak, aby na tom vydelal zase jen on sam (prostrednictvim IOL). Pokud nebude moci poskytovat sluzby nad ramec "dratu", nebude mit duvod konkurovat ISP - naopak s nimi bude muset spolupracovat pokud bude chtit vydelat, protoze jinak ho obejdou jinudy.
Chcete zmenit Telecom? Pomozte zrusit IOL. Jinak s nim nehneme.
Zakazte na svych serverech vstup navstevnikum s IP IOL. Apelujte na sve ISP, at zacnou ve svych sitich IOL bojkotovat a odriznou ho vsude, kde se odriznout da.
Souslovi "nekala soutez" ma presny pravni obsah. A domnivam se, ze nikoli tento. Zafiltrovat muzete co chcete (domeny a servery s open relay jiste take fitrujete), tedy i cely IOL. Vyzyvat k tomu muzete take, svoboda jest zarucena. Je samozrejme veci vasich uzivatelu, zda si toto nechaji libit.
Dulezitejsi je ale jina vec - Uplne rozdeleni CTc na firmu, ktera poskytuje a spravuje draty a na dalsi firmy firmy, ktere poskytuji sluzby jako vsechni ostatni AO (a za stejnych podminek) je naprosto legalni pozadavek. Kdyby totiz tady dlouhodobe nevladli vsichni ti soudruzi Dybove, Spidlove, kolotuci a podobny "hnuj a povl", tak jsme dnes nekde jinde. Co dela ozraly bolsevicky fizl Antl? Zamestnavani tokovehoto cloveka hovori za vse...
Diskriminace zákazníků určitého konkurenta oproti ostatním je "nekalá soutěž" dle přesného právního obsahu.
Výzva zde uvedená je obdobou výzvy následující:
Jsem pekárna, vyrábějící rohlíky a chleba. Pokud ke mně příjde zákazník, který bude chtít chleba, tak mu jej prodám pouze v případě, že dnes nesnědl jediný rohlík od mé konkurence. Zároveň vyzvu všechny firmy v okolí, aby neobsluhovaly ty zákazníky, kteří tento týden koupili rohlík od mého konkurenta.
Pozadavek rozdelit CTc na firmu spravujici draty a na firmu poskitujici sluzby je celkem legitimni--vzdyt' Ceske drahy napriklad se rozdelily prave timto zpusobem.
Požadavek na rozdělení je legitimní a logický, ale asi za současnných podmínek žel neproveditelný.
Co se týče blokování IOL, fuxoft to dělal (a snad ještě dělá) u české verze Redmeatu taky a já jsem od jisté doby už nevytočil číslo Quicku. ;-) Ale vůči zákazníkům Telecomu to moc pěkné není, s tím souhlasím. Naštěstí se to dá obvykle ošidit a s obsahem Redmeatu to hezky ladí dohromady.
Požadavek na rozdělení je legitimní a logický, ale asi za současných podmínek žel neproveditelný.
Co se týče blokování IOL, fuxoft to dělal (a snad ještě dělá) u české verze Redmeatu taky a já jsem od jisté doby už nevytočil číslo Quicku. ;-) Ale vůči zákazníkům Telecomu to moc pěkné není, s tím souhlasím. Naštěstí se to dá obvykle ošidit a s obsahem Redmeatu to hezky ladí dohromady.
Člověče (ST <s.t.@email.cz>), nechci podezřívat ČTc, že si zrovna vás nasadil do diskusí (asi bych jej podcenil), ale nad těmi opakovanými "nástřely" pitomostí do diskusních fór, jako jste uvedl např. zde, zůstává rozum stát.
Zkuste to zase (pro změnu) na nějakém webu pro adolescenty...
;o)
Koukám, že už Vám dochází vaše argumenty typu:
Absolvente VUMLU, komunistická socko, už mne dokonce začínáte zařazovat do své věkové skupiny.
Nejdříve si doplňte základní ekonomické a právní znalosti, než začnete někoho napadat. Výzvy typu: "Zabijte zákazníky konkurenta" jsou silně protiprávní. A poněvadž, jsem občas také zákazníkem IOL(používám jejich IP adresu z dial-upu), tak je to útok, kromě ostatních zákazníků IOL, i na mou osobu. V tomto případě bych žalobu pro nekalosoutěžní jednání vyhrál.
Umíte i něco jiného, než napadat ostatní? Už jste něco dokázal, kromě výkřiků "N..... T...m"
V žádném vašem příspěvku jsem neviděl žádný konkrétní podnět, většinou pouze účelně směřované lži a polopravdy. (Ono stačí jen to ohrané zpívání dokola, jak jste od monopolu odešel k jeho konkurenci - dobrý protimluv, že...)
Re: ST <s.t.@email.cz>
Vy si (mimo jiné) pletete zakázané chování soutěžitele s názory a stanovisky občanů, kteří nejsou firmami a paragrafy obchodního zákoníku ohledně nekalosoutěžního jednání se na ně nevztahují.
Jenomže to je právě ten váš problém. Chybí vám elementární znalosti v oborech, k nimž vkládáte diskusní příspěvky (a navíc lžete a překrucujete příspěvky ostatních - třeba i mé). Odvozuji z toho, že jste nejspíš adolescent, který ještě nestihl získat zkušenosti v oborech souvisejících s IT.
Pokud byste naopak byl staršího věku, pak by vám už nejspíš nebylo pomoci (viz předchozí příspěvky).
Pokud se dobře pamatuji, tak poté, co SPT TELECOM, a.s. (nikoliv IOL) splnil podmínky členství, byl do NIXu přijat.
V rámci NIXu není na žádný konkrétní peering nárok, je to jen věc těch dvou providerů, kteří se chtějí nebo nechtějí přes NIX propojit. A Český Telecom začal poměrně rychle po svém vstupu do NIXu perovat s většinou providerů.
Celé to tenkrát vypadalo jako že spíš nechtěl peerovat SPT TELECOM, měl ze začátku do NIXu tak slabou linku, že bylo přes né stejně špatné spojené jako přes zahraničí.
SPT TELECOM byl do NIXu přijat až na několikátý pokus, přičemž v několika případech byl jeho neúspěch tím, že zcela nevyhověl některým - v jeho případě velmi striktně požadovaným - formálním požadavkům. Pokud mne ale paměť nešálí, přinejmenším jednou byla odmítnuta i jeho formálně bezvadná žádost. V každém případě mu ostatní členové vstup do NIXu neusnadnili. Jiná věc je, že si za to mohl sám, protože coby zakládající člen neuhradil včas vstupní poplatek, takže se pak do NIXu musel dostávat až po jeho založení.
Tady jde ale o něco jiného: o plánované zrušení peeringu v době hádek o tarif Internet 99. Rozezlení poskytovatelé připojení, kterým se nelíbily podmínky tarifu ve vztahu k nim, tehdy skutečně hrozili tím, že Telecomu vypoví peeringové smlouvy. Články z té doby lze dohledat i tady na Lupě, několik výpovědí tehdy skutečně do Telecomu dorazilo. Nakonec ale zůstalo jen u hrozeb.
Vy jste si vážně všiml, že jsem v této diskuzi jednou překroutil jeden z Vašich příspěvků?
Gratuluji !
Použil jsem přesně Vaší metodu vyloučení důležitých částí věty - umím to také, jen mi to nedělá takovou radost, jako Vám.
Mimochodem, pokud chcete napadat siskutující (nikoli diskutovat nad problémem) - můžete použít méně anonymní řešení...
Jsem velice rád, že své nekonečné znalosti dokážete tak ilustrovat na příkladech, pokud se vás někdo zeptá na přesnější popis algoritmu, který užíváte...
Nejsem z zadne firmy. Jsem bezny Franta uzivatel, kteremu uz tohle leze krkem.
Telecom z pozice poskytovatele dratu podstrkuje svym zakaznikum SVOJE nabidky na pripojeni k internetu... a nasledne upravuje svoje velkoobchodni podminky s prihlednutim k tomu, aby vytlacil internetove konkurenty od valu. To je spinave. Nevidim nic spatneho na tom bojovat proti tomu spinavymi metodami.
Pripojeni IOL neni zdaleka nejkvalitnejsi, ale bezni uzivatele s nim prijdou do styku jako s prvnim (Telecom jim ho podstrci) a nezridka u nej z lenosti uz zustanou (je to pohodlne, je to na jeden ucet), protoze Telecom dava ostatnim operatorum takove podminky, ze nemohou prijit s vyrazneji vyhodnejsi nabidkou.
Co je spatneho na tom, aby se uzivatelum IOL misto obsahu zobrazila custom stranka se seznamem SLUSNYCH poskytovatelu internetu? Vzdyt je prece nikdo nenuti, aby vyuzivali pripojeni IOL; mohou si svobodne zvolit, stejne jako si poskytovatel obsahu muze svobodne zvolit, komu obsah zpristupni. Konec koncu, vite o tom, ze na telecomi GameZone se dalo jeden cas hrat pouze z IOL pripojeni?
Pokud tohle udela vetsi cast ceskeho webu, do tydne to IOL muze zabalit. Telecom ho zavre, prestane fusovat do internetu a bude se aspon poradne starat o draty.
Hele, jen tak mimochodem, znáš to, jak se říká ... Jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá ? To, k čemu tady vyzýváš nakonec neprospěje ani konkurenci, a už vůbec ne uživatelům samotným. To ale tvá omezená bedna na krku asi nepochopí.
Já jen čekám, až mi kabelovka zavede internet a ruším ADSL od Telecomu. Dneska jsem se díval na www.fayn.cz - telefonování přes internet - a je to velmi zajímavé. Měsíční paušál 105 Kč (s DPH) a levnější hovorné. Telecom así brzo definitivně přijde o jednoho klienta.