Odpovědi týkající se Googlu vyznívají protikladně. Nemůže si Seznam zaplatit lepší PR nebo ten rozhovor aspoň zeditovat?
Seznam měl svojí vlastní a ve své době i celkem dobrou sociální síť - Spolužáci.cz, bohužel přestal inovovat a uživatelům zbytečně komplikovat komunikaci. Služba podle mně ztratila koncepci. To co jsou Spolužáci teď, je tragédie. Ostatní služby Seznamu radši nevyužívám, jejich mail jsem musel nakonfigurovat v klientu na iPadu jsem měl fakt chuť přemigrovat na Gmail. Používají vývojáři Seznamu jejich služby nebo radši jedou konkurenci? To by byl zajímavý průzkum...
Přesně ohledně spolužáků. Ty Seznam naprosto tragicky prokaučoval vlastní neschopností, přičemž měli velmi solidní potenciál. Jednak různé omezující podmínky, bez nápadů, špatný design (nejen podle mne horší než dříve), malá propagace atd. Za to by odpovědná osoba v Seznamu zasloužila vyhazov. Spolužáci nejdou jednoduše nahradit FB nebo jinými sociálními sítěmi. Mnoho lidí z dřívejších dob na sebe nemá kontakt - žádný mail, žádný mobil. Pro ně byli spolužáci sjednocující platformou - díky jim např. náš ročník VŠ zorganizoval sraz po 20 letech a takových případů znám mnoho, především u lidí, kteří navštěvovali školy v době kdy ještě připojení k internetu nebylo běžné .
Musím se drobně zastat Blog.cz, v lednu 2012 byl odhad 2 467 606 RUest, to je rekord služby od roku 2008 a pokudvím, tak Blog těmito čísly dalece předstihuje veškerou alespoň trochu srovnatelnou konkurenci. Díky tomu se služba drží stále v TOP10 měřených českých webů před mamuty typu Aukro, Heuréka, Sport.cz nebo Firmy.cz.
Pro pořádek uvádím, že na Blog.cz spolupracuji, takže jsem zaujatý.
Ani u mobilů... Mimochodem to není tím, že by moje okolí bylo k FB nějak nepřátejské, většina mých znýmých na FB účet má a tak minimálně u poloviny z nich se dá říct, že ho také poměrně využívají a nejde o "mrtvé účty".
Ovšem co se týče FB chat, tak to jsem nepoužil prakticky vůbec a preferujeme jiné metody.
Do hlodání vnese novou kvalitu propracovaný systém, kde nebudou hledat jen uživatelé COSI ale KDOSI bude moci hlodat ty uživatele. Už to trochu v tomhle směru nahlodnul stýček Gůgl ale chce to ještě zapracovat. Příklad: Chcu zatáhnout do sklépku na jižní Moravě pár vínomilů. Vyhledám si je v hlodači. Vytáhnu nejen jejich zálibky, věk,přátele, číslo bot ale i kontakty na ně. A už je zvu ... už jim nabízím vínko o 10Kč levněji a speciálně pro ně .. JAK NA TO ? Vezmu Gůgl, zadám Petr Hejl a EJHLE .. Hafo VODKAZŮ. Kliknu na VOBRÁZKY a EJHLE .. je tam ! Ale tady Gůgl skončil. Trochu upravuje hlodání uživateli bo ten uživatel je jeho tzn. že má na Gůglu účet ale už neupravuje KOMUSI toho uživatele tak, aby z toho hlodání vylezl kompletní zaškatulkovaný profil. Uměl-li by hlodač posbírat uživatele dle RELEVANTNOSTI a poskládat je podle informací o nich mohl by hlodač i vyhledat cílovou skupinu uživatelů s obdobným zaměřením. Např. Dotaz - milovníci vína = seznam uživatelů i s kontakty. Zní to nesmyslně ?
Na podobném principu by šlo Skládat tzv. Virální mapy. Virální mapa sbírá ve vymezeném okamžiku a v časové posloupnosti z fultextu ( nejen odtud .. lze pracovat i s plošnými reklamami např.) linky na určité téma (reklamu) a sleduje trasy šíření laviny. Vytváří se takový pavouk k danému např. výrobku, kauze atp. Výsledek je, že víme v který okamžik se informace přenesla jinam a kam a odtud pak k .. (webům, uživatelům na sociální síť a jejich zeď atp.) Po nashromáždění údajů z různých časových období a při zjištění směru pohybu "lavin" (vektor virální aktivity - VVA) a při určení určitých pravidelností - se dají tyto údaje využít.
Jenže to oslovení jednou za rok je způsobeno právě tím ředitelem. :-)
I po obchodní stránce je chybou nedržet kontakt s klientem aktivněji. Normální by mělo být oslovení (držení kontkatu) tak jednou za 3 měsíce. Zjistit, zda nejsou potřeba úpravy reklam, zda je vše ok, informovat o novinkách atd.. Stačí jeden telefon.
přesně, na FB jsou téměř stále ale "jen" přidávají fotky a klipy z Youtube, sem tam nějaký status, často komentáře a lajky ale kontaktovat někoho přes FB chat, to je něco jiného, používáme to v případě žádosti o pomoc, nejčastěji takovou, která spěchá a vnímáme to jako "otravování" a tak s tím hodně šetříme, jde o podobný rozdíl jako u hovoru a pouhé SMS, SMS pošlu, když si nejsem jistý, zda ten druhý má čas, když je už dost pozdě...
Core byznys Seznamu je prodej reklamy. Cili zobrazit ji co nejvice. Jak si ale mam vysvetlit totalni dodrbani webu Spoluzaci?
Design radoby kopie nastenky FB, lidi do mych trid prestali chodit, diskuze utichly. Navstevnost temer na nule, cili zobrazovani reklam taktez na nule.
Stejne je to ve vice tridach, dle diskusniho fora na supportu Spoluzaku.
Uz to trva par mesicu a zatim se nepoucili, nevratili to zpet, aby to bylo zase pouzitelne.
Co tim sleduji? Chteji prodavat hodne reklamy, ale na druhou stranu odradi lidi, aby jim na weby chodili a reklamy zobrazili? To prece nedava smysl...
Spis mam pocit, ze se ten web nekdo snazi umyslne zlikvidovat.
Myslíš, že "omezenost" uživatelů kdekoliv na světě je jiná, nebo jen myslíš že například "omezenost" uživatelů jakékoliv služby je jiná?
Jinak souhlasil bych s názorem na sociální sítě 90 procent lidí v okolí jej použivá jen jako náhradu kecálka (icq,...) případně jako plánovač akcí pro známe..
Rozesílat cílenou reklamu čili SPAM, ne ? :-) Nebo ty informace (filtrovací mechanismus) předám těm, kdo má o ty zákazníky zájem. A s tou pokutou bych to neviděl tak dramaticky. Sbírám jen ty informace, které už někdo na net dobrovolně vložil a jsou obsažené ve fultextu. Takže je vlastně nashromáždil už někdo jiný. Hlodám nad jiným hlodačem. Okecám to tak, že ty údaje neshromažďuji ale jen FILTRUJI. Hra se slovy ale právně je to průchozí ..
"Do hlodání vnese novou kvalitu propracovaný systém, kde nebudou hledat jen uživatelé COSI ale KDOSI bude moci hlodat ty uživatele"
Houbeles, koubeles, personalifikovaný hlodaání je blbost.
Chcete příklad?
Tady je:
Blondýnka volá kamaráce: "Přestav is, poslal sem muže pro blabmbory a přejelo ho auto.
Kamarádka: "A co budeš dělat?"
Blondýnka: "Asi rejží.".
Co by tý blondýnce poradil Google?
Samozřejmě brambory, antoš by vjdeděl, že je má blondýka v oblibje.
A blondýnka by byla f pytli a umřela by hladem, antoš by jíty nrambory (uš) neměl kdou nakoupit.
"Myslím, že máme co zlepšovat"
Do Google chybí Seznamu stran kvality hlodání 4 procenta.
"minulý rok jsme se hodně zlepšili"
To je přesně co jsem psal, loni nastal po 2 letech stagnace velký krok dopředu.
"nasadili jsme mnoho inovací do těchto algoritmů"
Především jste udělali antispam méně radikálním.
"a na letošní rok máme opět velké plány"
Hmmm.
"Bing pro ČR moc náhrada není"
Bing je v češtině naprosto nepoužitelný. V řadě případů hlodá naprosté nesmysly.
"která poráží Google"
Sorry, v hlodání zatím Google neporážíte. Jako portál v ČR ano.
"To zní odvážně. Je Google v hledání lepší než Seznam?
Aktuálně na většinu dotazů ano."
Jak sem psal, o 4 procenta.
Pokud budou mit stale nepouzitelne informace o skladovosti (tzn, ze vsichni rikaji skladem a neni to pravda, coz je vidět hned po kliknuti na prodejce) nebudou mit prehledne info o referencich obchodu (overeni spolehlivosti, to co je ted je divne, pouze pro uzi. @ seznamu.. malo) a recenzce na konkretni zbozi (co rikaji ostatni na vyrobek), tak budou padat stale niz a niz a nikdy to nezastavi, natož se znova dostanou do popredi.