Cituji z rozhovoru: "Ale kolem 95 procent uživatelů používá novou verzi."
Protože ji neumí vypnout :)
Pan Zima podle mě patří mezi ty lakovače na růžovo, kteří jen díky vlastní zábavě klidně zabijou celou firmu. Kdo jiný by odchody kvalitních lidí laxně odbyl slovy "generační obměna"?
Před 20ti lety byla jiná trochu situace - v podstatě se tolik neužíval fulltext, skoro jediný průkopník byla Altavista. Tehdejší "vyhledávače" byly spíš katalogy - ve světě jednička Yahoo, u nás právě Seznam a v této oblasti české (obecně lokální) řešení asi dávalo větší smysl, proto Seznam celkem respektovali i "znalí". Jenže s postupným nástupem fultextu "googlu" opravdu ti "zdatnější" Seznam z velké části opustili a ten se držel skutečně ve vazbě na "masy". Jazyková bariéra roli hraje bez diskuse, otázkou je spíš to, jak velkou.
Už jste zvládli zpět zprovoznit uživatelské vypnutí spamového filtru? Pokud technická podpora nesmyslně radí používat IMAP, který nepotřebuji a dělá psí kusy v poštovním klientovi, tak pokud bude zavedená přenositelnost mejlu jako telefonního čísla, myslím, že tu nebude dřív jak za 20 let.
Bohužel Seznam byl vždy pro mně poskytovatel rozumných konzervativních a NSA bezpečných služeb. V současné době se pokaždé po předělání nějaké ze služeb, stane dané služba nepoužitelnou. Začalo to počasím, kde se z docela dobrého webu stal web bez informací, pokračovalo to zmršeným Streamem, který je po inovaci ve FF nefunkční. Pevně doufím, že aspoň email a spolužáci zůstanou v původní podobě a nebude se je někdo snažit předělat do podoby pro blbečky, jako zbytek.
Jasne ze nebudou, kdyz jdou jejich sluzby proti uzivatelum. Ruku na srdce, kdo pouziva jejich vyhledavani a opravdu neco nasel? Jestli clovek nechce ztracet drahocenny cas, pouzije Google nebo Bing vyhledavani. Chce-li spolehlivy mail a fungovat v nem efektivne, ten seznamacky to nebude. A pokud chce clovek neco rychle NAJIT na mapach dal nez v CR, pouzije google mapy. Kdyz v klicovych oblastech stale selhavaji, pak Zima odvadi svou praci jako reditele vizionare spatne, "odvazne" zmeny v layoutech webu to nezmeni. Resp. ano, zda se ze k horsimu.
1. Hledám primárně na Googlu, ale když jde o něco v ČR a Google to nedokáže najít, zkusím občas Seznam a cca v polovině případů úspěšně.
2. S mailem na Seznamu jsem za posledních 15 let neměl problém.
3. Když chci něco najít v ČR, používám mapy od Seznamu. Ovládají se lépe, lépe vypadají, je k dispozici turistická mapa. A to je to, co je důležité - aby byly lokálně lepší než Google, protože pak je důvod je (lokálně) používat.
Muzete to dolozit nejakym odkazem? Protoze jinak plati vyse uvedene http://www.comscore.com/Insights/Press_Releases/2013/10/comScore_Releases_September_2013_US_Search_Engine_Rankings
Krasne napsane a naprosto souhlasim. Hlavne srovnani seznam.cz a google.cz je opravdu 100 a 1 a kdyz vezmu jak na sobe google maka poslednich xx let, jakych zmen jsme se dockali, tak seznamu uz davno ujel vlak. Osobne jediny co na seznamu vyuzivam je mail, samozrejme prechazim na google.com a seznam mail mam jen na starych uctech kde jsem se registroval pred lety.
Ja bych klidne uvital kdyby seznam uzavrel smlouvu z televizi ktere vysilaji na dvb t aby je mohl sirit pres web klidne pred otevrenim stranky uvitam reklami z kterych by zaplatili televizim za sireni obsahu,, po skonceni reklami byse obevili ikony tv kanalu.a skoncili by nelegalni odkazi na ceske stanice kde je pod cerna obrazovka.Stejne nechapu novu sem predplatitel voyo a sami nemaji uzavrene prava pro stremovani kanalu pres internet v zivem vysilani jede pouze voyo cinema a nova sport ostatni kanali jen kdyz maji vlastni obsach tj ulice ordinace a podobne jinac se obevy jenam lito pro tenhle porad nemame opravneni pro sireni obsahu pres internet,,,Kdyby se seznam spojil ze slovenskym Antik operatorem mohl by stremovat pres internet i slovenske kanali zadarma i z 7denim archivem legalne a nabydnout i ceskemu uzivateli ktery neni zrovna u ceske o2 ale u upc ktera takovou slubu zatim nedabizi set tobox pro sledovani ,,iptv cabelovky z 7 denim archivem a pro narocne i videoteku.,,, upc v eu nabizi horizon jednase o archiv vysilanich i prenos zive vysilanich kanalu i videoteku ,https://www.horizon.tv/en_ie.html v cesku upc nemaji ani hbo go http://www.hbogo.cz/introduction takze seznam by mel uspech z antikem
No, abyste se nepletl. Aby to za 20 let nebylo tak, že tady bude Seznam, ale již tu nebude Google… Když se podíváte na statistiky Comscore v USA, pak MS vyhledávač Bing dohnal Google a půjde-li to tak ještě pár let dále, pak Google bude ve státech tím, čím je dnes u nás třeba Centrum (v oblasti vyhledávání) a v dalších zemích pak bude, byť se zpožděním několika let, tuto křivku rovněž kopírovat… Já osobně přeji úspěch oběma.
To mi připomíná MF Dnes, kde také proběhla "generační výměna" někdy 2005-6 (rozuměj vyházely se zkušení lidi a místo nich přišli vlezdoprdelkové a nezkušení" a výsledek se dostavil... od té doby má MF Dnes setrvalý sestup v kvalitě až do dnešní podoby "novin", které člověk přečte za pár minut a to musí číst i reklamy... Seznam dopadne úplně stejně.
No, já jen vím, že pravdu nemáš. Jazykovou barieru do toho nepleť. Každý kdo umí anglicky, německy, francouzky adt. a je čecháček, když bude něco vyhledávat, bude vyhledávat nejdříve v češtině a pak když se nedohledá informací, jde hladat jinam. Za dobu co znám Seznam, je to horší a horší. Pokud Seznam měl původní majitel, měl seznam lepší úroveň, dneska je to jen o penězích a otravných reklamách, které jsou nasr..é všude možně a to co hledám na Seznamu nakonec nenajdu. Většinou to skončí tím, že jdu na Google, nebo přepnu do zahraničí úplně. Co mě osobně štve, je to, že když si dám nějaké nastavení Seznamu, vydrží nastavení den dva a pak se to vrátí do původního. Ať dělám co dělám
Až si velcí inzerenti začnou uvědomovat a to těch 10-20 let asi trvat bude, že než nalejt 500K za zobrazení minibaneru na HP Seznamu, nebo pozadí v bulvárních novinkách na 1!!! den můžou mít za stejnou částku třeba 150.000 reálnejch přístupů pokud si daj tu práci a domluví se konkrétně s více stránkama řekněme nad 10K UIP za den začne teprve Seznamu a podobnejm molochům cvakat svěrač.
Současná situace kde je jejich marže až 10-20 násobná na jedno zobrazení banneru/kliknutí nemůže a nebude trvat věčně.
Dříve jsem hodně inzeroval na Sbazaru a také tam nechával peníze za topování inzerátu a možnost uvedeni odkazu na web. Po dlaždicové inovaci je Sbazar uplně na nic, nepřehledný, inzerát rychle zapadne a nemohu dát odkaz na svou stránky. Odezvy na inzeráty jsou mnohem menší. V kategorii kterou sleduji je také mnohem méně inzerátu než bývalo. Domnívám se, že inzerenti se stěhují na Bazoš jak jsem udělal i já. Inzerce je tam mnohem přehlednější a i větší odezvy na inzeráty.
Sbazar podlehl trendu předělávání aby bylo cool a trendy in asi aby se programátorům nekrátily žíly.
Vzhledem k tomu, že Seznam vlastní domenu saukce, jsem doufal, že se budou rozvíjet a objeví se u nich konkurence Aukra které je také przněno neustálými inovacemi. Bohužel nic se neděje a doména je jen přesměrovaná na Sbazar.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že Google Merchant je úplně na houby. Z pozice eshopu to nepřináší výsledky, navíc podmínky googlu na data jsou takové, že každou chvíli to vyhodí shop z vyhledávání, protože googlu se zase něco nelíbí... A z pozice kupujícího je to taky k ničemu, protože zastoupení eshopů je mizivé a jediné co na Google nákupech k něčemu bylo, byla ta TV reklama, jak je vše jednoduché.
To už je přínosnější ta Heuréka (pomineme-li že to přehánějí s reklamou) i to Zboží.cz. Je fakt, že na zboží se dá někdy najít výhodnější nabídka, která na Heuréce není.
se mi libilo jak rikal, uzivatel se plne soustredi, nejde si behem sledovani reklamy uvarit treba kafe jako v pripade televize :-))) to opravdu ne, u internetove videoreklamy je to jeste horsi, nikoli lepsi. V TV obcas neco pretrpim a shlednu nez se pohnu na gauci, ale na webu? Videl jsem tisice reklam, ale ani jedinou si napamatuju, je to totiz o tom, ze uprene sleduji kde je to tlacitko "preskocit reklamu" a upenlive sleduji odpocet vterin a i kdyby se tam svlekal nekdo do naha, tak si toho ani nevsimnu. Pravda, jedna vyjimka tu je. AAA Auto, ma ted tak prasacky odporne, otravny spot, ze sem polevil a ze zvedavosti spozornel kdo ma tak debilne nechutny spot s tak otravnym, hudebnim podkresem. Jenze, museli vyhodit silene prachy, jako podpora brandu fajn, jenze co cilovka? Hodily lopatu penez do ohne. Je to ale opravdu jedina reklama o ktere vim ci a na co je. Webova videoreklama je stejny prusvih neli horsi nez bannery v zapati.
Za dvacet let tu, Seznamáci, stejně nebudete. Ruku na srdce - za obrovským úspěchem Seznamu stojí především obrovská jazyková bariéra v neznalosti, byť základní, angličtiny.
Když seznam začal, tak jeho hlavní konkurent Yahoo měl mnohem lepší služby a vyhledával lépe dokonce i české weby. Ovšem měl jednu obrovskou zásadní nevýhodu: BYL V ANGLIČTINĚ.
Seznam byl proti němu velmi nedomrlý, ale byl v češtině, takže jej zde všichni používali, protože uměli jen česky a maximálně si někdo pamatoval zbytky ruštiny z dob velkého rudého.
Jenže dnes se situace mění. Anglicky se učí děti už na ZŠ, navíc kvůli práci atd. se učí angličtinu i lidé odchovaní "za komančů" a potřebnou znalost angličtiny k bezchybnému ovládání portálu (tj. slova jako search, send, remove, atd.) už v pohodě ovládá i můj děda, který si pamatuje, když ještě po ulicích jezdily koňské povozy.
Takže za 20 let k takové velikosti Seznamu nebude stačit jenom to, že je v češtině a že obšlehne opět něco ze zahraničí - bude muset být LEPŠÍ.
Za 20 let už prostě nebude fungovat to, na čem je založená většina českých úspěchů: "Vezmi zahraniční originál >> zkopíruj 30% z něj >> přelož do ČJ a uveď jako bombu!".
Docela by mě zajímalo, jak chce třeba Seznam porazit Google :) To je prostě nemožné, protože lidé mají dnes jeho android v telefonech, tabletech, mají na to navázených spoustu služeb a logicky tak čím dál víc používají Google.
Jediné, co má Seznam objektivně lepší pro ČR jsou mapy.cz, protože jsou do nich vložené spousty lokálních informací, které Google mapy nemají.
Jenže Seznam už není jen katalog a vyhledávač. Ohledně jazyka to tak částečně. Protože to by ostatní stránky bez ohledu na jazyk museli dávat stejné výsledky a stejný obsah.
Jenže je normální lidé z nějakého regionu chtějí věci, které se dotýkají jejich regionu. Takže jazyk ne jazyk, ale regionální personalizace je něco jiného. Takže v ČR nezajímá už spoustu lidí to co se děje a týká Slovenska natož na to co Německa, Franci, Británie nebo USA. To že jim to přeložíte, nebo oni se neučí cizí jazyk s tím nic neudělá.
Proto lidi bude zajímat víc bazar na Seznamu než eBay, proto je bude zajímat víc Prácecz než Linkedin
To že lidi budete učit angličtinu neudělá nic s stave ve kterém ti lidé žijí, co je zajímá, jaké mají podmínky a potřeby.
To je třeba proč se FB, G+ nedaří už víc rozšiřovat. Protože né všichni si mají co říci. To platí ale i portálech které poskytují obsah Yahoo , MSN atd…. …..sice slunéčkový lidé se nás snaží infikovat všeobjímajícím multikulturalismem a globalizací, ale opravdu né všichni si mají co říci a portály, hledače a sociální sítě jsou toho jen zrcadlem.
Jenže pokud se jedná o komerční sféru chtějí co nejvíc duší takže je jasné, že tohle se snaží uměle popírat.