PayU roste. Za poslední rok protočilo skoro čtyři miliardy

Tuzemská odpověď na PayPal roste a v tuzemsku už ho používá víc než třetina e-shopového trhu.

Osmaosmdesát procent. Meziroční nárůst plateb skrz platební bránu platebního systému ze stáje skupiny Allegro znamená obrat ve výši 3,76 miliardy korun a čtyři miliony provedených transakcí. 

Podle statistik služby ji používá přibližně milion zákazníků tuzemských e-shopů a podle šéfa služby Gabriela Kalapoše stoupl letos počet nakupujících o 360 tisíc. Nabídku platebních možností podle něj využívá i čím dál tím víc obchodníků. "Počet našich aktivních klientů i díky tomu vyrostl od roku 2012 až o 300 procent,“ dodává Kalapoš.

Pětina plateb v českých e-shopech už podle čísel PayU teče přes online platby. „Zájem o online platby kartou je viditelný např. v segmentu služeb – právě karty pokrývají až 70 procent všech online plateb za služby na internetu,“ vysvětluje Kalapoš. 

EBF16

Dosud vládnoucí dobírka tak pomalu odchází do ústraní. Podle studie APEK se momentálně do čela „žebříčku popularity“ posunula platba převodem z účtu, kterou loni nejčastěji využilo 32 procenta respondentů. V čele žebříčku vystřídala právě dobírku, jejíž obliba postupně klesá. Postupně stoupá používání platebních karet, které preferuje 22 procenta dotázaných (loni to bylo 19 procent). 

Bankovní převod přitom lidé stále označují ze nejkomfortnější způsob platby (27 procent), v těsném závěsu se drží karty (25 procent) a dobírka (24 procent). Mobilní platby přes služby typu Mobito či MasterCard Mobile označilo za nejkomfortnější jen 1 procenta respondentů.

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 11. 2014 12:04

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»