Paywallová fúze: slovenské Piano se sloučilo s americkým Tinypass

Slovenská firma loni koupila svého největšího konkurenta Press+ a teď spojila síly s další americkou firmou nabízející paywallová řešení.

Konsolidace na poli paywallových řešení pokračuje. Po loňském odkoupení Press+ se teď slovenská firma Piano Media sloučila se společností Tinypass. Firmy to oznámily v tiskové zprávě i na novém společném webu Piano.io.

Nová společnost se jmenuje jednoduše Piano a jejím šéfem se stal dosavadní CEO Tinypass Trevor Kaufman. Ředitelka Piano Media Kelly Leach, která do slovenské firmy nastoupila loni v září, zasedne ve vedení nové společnosti. Majitelé Piano Media v ní získali dvoutřetinový podíl.

Společný podnik má sídlo v New Yorku, pobočky na Slovensku, v Rakousku a Polsku a vývojové centrum v Rusku. Tisková zpráva fúzi vysvětluje globálními posuny médií, která stále častěji vyhledávají řešení pro zpoplatnění online obsahu. 

Evoluce paywallu

To je sice pravda, ale málokdo s nimi zatím má výsledky jako třeba New York Times, které před několika dny ohlásily překročení hranice 1 milionu čistě digitálních předplatitelů. V druhém čtvrtletí od nich list inkasoval 47,5 milionu USD (pro srovnání – z prodeje reklamy měly NYT za stejnou dobu 149 milionů USD).

Slovenské Piano se postupem času vyvinulo z původního poskytovatele národního paywallu, který se firmě povedlo zavést v podstatě jen na Slovensku a částečně v Polsku, ve výrobce samostatných paywallů pro jednotlivá média.

EBF16

Ze strany Tinypass společný podnik získává univerzální SaaS platformu VX spojující funkce různých typů platebních řešení, CRM (Customer Relation Management) systému či analytické nástroje pro sledování výnosů. 

Spojená firma má na celém světě více než 1200 mediálních klientů.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 8. 2015 21:03

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »