Hlavní navigace

Personalizace změní způsob našeho života

David Antoš

Jiří Donát účastníky Czech Internet Fora 2006 seznámil s budoucností internetové reklamy. Evoluce aplikací směřuje k vyšší automatizované personalizaci a integraci informací z různých zdrojů do služeb typu online map apod. To, co dnes označujeme za web 2.0 (viz články Po webu je tu Web 2 a Marketing 2.0. Bude to stačit?), jen pouze první fáze významného fenoménu přesunu od masového vysílání k masové individualizaci. Podobné je tomu s reklamou. Ta je patrně cílená, a tudíž i velmi nepříjemná.…

Jiří Donát účastníky Czech Internet Fora 2006 seznámil s budoucností internetové reklamy. Evoluce aplikací směřuje k vyšší automatizované personalizaci a integraci informací z různých zdrojů do služeb typu online map apod.

To, co dnes označujeme za web 2.0 (viz články Po webu je tu Web 2 a Marketing 2.0. Bude to stačit?), jen pouze první fáze významného fenoménu přesunu od masového vysílání k masové individualizaci. Podobné je tomu s reklamou. Ta je patrně cílená, a tudíž i velmi nepříjemná. Nepopulární velká grafická reklama a spam mají jednu věc společnou – minimální zacílení a špatnou účinnost, uživatelé jsou zahlceni reklamními „výkřiky“. Jejich existence je podmíněna nízkými náklady na masové oslovení, které však také přináší nízkou efektivitu.

Moderní technologie umožňují nabídnout lidem reklamu, kterou sami chtějí. Internet je obousměrné médium, které umožňuje vytvořit reklamu na míru pro každého člověka a nabídnout mu ji v patřičném kontextu. Prorůstání online světa do každodenního života umožní aplikaci „inteligentní reklamy“ i mimo web, bude znamenat celospolečenskou revoluci.

Personalizace služeb i reklamy potřebuje dostupnost maxima informací o zákazníkovi. Představou Jiřího Donáte je, že dojde k oddělení poskytování služeb a zjišťování informací o něm. Vznikne jakýsi „automatizovaný osobní poradce“, který bude sbírat informace o chování uživatelů při používání různých služeb a na jejich základě mu bude poskytovat různá doporučení. Již dnes k touto oddělování dochází, do jisté míry. Ukázkou jsou různé systémy věrnostních programů, do kterých je často zapojeno více nezávislých obchodů.

Tyto informace lze využít i komunitně. Tato oblast je dosud jen minimálně využita, skýtá přitom ohromné možnosti. Pokud budeme hledat film na večer, kam jet na dovolenou atp., osobní poradce nám poskytne doporučení na základě preferencí lidí s podobnými charakteristikami a s podobným chováním jako je to naše. Možnosti sociálních sítí jsou téměř neomezené a v budoucnosti náš čeká nepřeberné množství možností, jak jich využít.

Našli jste v článku chybu?

23. 11. 2006 19:13

uživatel si přál zůstat v anonymitě
Sice opraveno, ale spatne :)

23. 11. 2006 16:16

Velmi děkuji, zprávičky z fóra jsou psaná v reálném čase, proto jsem korekturu nestihl, opraveno.
120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Test na HIV je zdarma i za pět set

Test na HIV je zdarma i za pět set

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů