Personalizace změní způsob našeho života

Jiří Donát účastníky Czech Internet Fora 2006 seznámil s budoucností internetové reklamy. Evoluce aplikací směřuje k vyšší automatizované personalizaci a integraci informací z různých zdrojů do služeb typu online map apod. To, co dnes označujeme za web 2.0 (viz články Po webu je tu Web 2 a Marketing 2.0. Bude to stačit?), jen pouze první fáze významného fenoménu přesunu od masového vysílání k masové individualizaci. Podobné je tomu s reklamou. Ta je patrně cílená, a tudíž i velmi nepříjemná.…

Jiří Donát účastníky Czech Internet Fora 2006 seznámil s budoucností internetové reklamy. Evoluce aplikací směřuje k vyšší automatizované personalizaci a integraci informací z různých zdrojů do služeb typu online map apod.

To, co dnes označujeme za web 2.0 (viz články Po webu je tu Web 2 a Marketing 2.0. Bude to stačit?), jen pouze první fáze významného fenoménu přesunu od masového vysílání k masové individualizaci. Podobné je tomu s reklamou. Ta je patrně cílená, a tudíž i velmi nepříjemná. Nepopulární velká grafická reklama a spam mají jednu věc společnou – minimální zacílení a špatnou účinnost, uživatelé jsou zahlceni reklamními „výkřiky“. Jejich existence je podmíněna nízkými náklady na masové oslovení, které však také přináší nízkou efektivitu.

Moderní technologie umožňují nabídnout lidem reklamu, kterou sami chtějí. Internet je obousměrné médium, které umožňuje vytvořit reklamu na míru pro každého člověka a nabídnout mu ji v patřičném kontextu. Prorůstání online světa do každodenního života umožní aplikaci „inteligentní reklamy“ i mimo web, bude znamenat celospolečenskou revoluci.

EBF6

Personalizace služeb i reklamy potřebuje dostupnost maxima informací o zákazníkovi. Představou Jiřího Donáte je, že dojde k oddělení poskytování služeb a zjišťování informací o něm. Vznikne jakýsi „automatizovaný osobní poradce“, který bude sbírat informace o chování uživatelů při používání různých služeb a na jejich základě mu bude poskytovat různá doporučení. Již dnes k touto oddělování dochází, do jisté míry. Ukázkou jsou různé systémy věrnostních programů, do kterých je často zapojeno více nezávislých obchodů.

Tyto informace lze využít i komunitně. Tato oblast je dosud jen minimálně využita, skýtá přitom ohromné možnosti. Pokud budeme hledat film na večer, kam jet na dovolenou atp., osobní poradce nám poskytne doporučení na základě preferencí lidí s podobnými charakteristikami a s podobným chováním jako je to naše. Možnosti sociálních sítí jsou téměř neomezené a v budoucnosti náš čeká nepřeberné množství možností, jak jich využít.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 11. 2006 19:13