Kdo si prohlížel váš profil aneb pět nejčastějších podvodů na Facebooku

Bitdefender dva roky studoval podvádění na Facebooku a přišel s pěti nejčastěji využívanými metodami.

Studie založená na 850 000 případech podvodů na Facebooku od společnosti Bitdefender zjistila, že nejčastější jsou podvody založené na informacích o profilu (45,5 %), falešné funkčnosti Facebooku (29,5 %), rozdávání věcí (16,5 %), celebritách (7,5 %) a lákavých videích (0,9 %).

Je s podivem, že po mnoha a mnoha letech podvodů založených na „podívej se, kdo si prohlížel tvůj profil“ je právě tato metoda nejčastěji používaná. A pravděpodobně také jedna z nejúspěšnějších. 

Až zoufalá touha vědět, jestli si někdo prohlížel váš profil či fotografie, prostě spolehlivě zatemňuje úsudek. Navíc zde ještě funguje faktor, že „něco takového přece Facebook musí umět“ (ne, opravdu neumí). A trochou přispívá i to, že Linkedin přesně tuto funkčnost nabízí jako běžnou funkci.


„Profile viewer“ není přitom nic jiného, než škodlivé rozšíření v prohlížeči. Důvěřiví uživatelé  ho dokonce nainstalují ochotně a sami.

Druhý nejčastější způsob podvodu obvykle nabízí uživatelům funkce, které sám Facebook neumí. Populární „dislike“ (nelíbí) nebo možnost „obarvit si vlastní profil“. Pro nezkušené uživatele je samozřejmě něco takového velmi lákavé. Nechybí ani různé možnosti získávat kredity či odměny do her na Facebooku.

Třetí varianta podvodů. „Vyhraj iPhone“ či „vyhraj iPad“ má prakticky zaručenou vysokou míru úspěšnosti. Ve většině případů končí nutností posílat zpoplatněné SMS. Případně, ještě hůře, přihlásit se k opakujícímu se odběru zpoplatněné SMS služby.

Content

Podvody s celebritami jsou méně časté, ale využívají hojně patřičně bulvárních prvků (fotografie, videa, sex, nahota) nebo nespočetných hoaxů o úmrtích známých osobností. Tyto podvody se velmi často využívají i k získávání fanoušků. Místo videa či fotografií se uživatel kliknutím stane fanouškem stránky. Samozřejmě aniž by o tom věděl.

Poslední typ podfuků, tedy různá lákavě vypadající a znějící videa, je sice prozatím výrazně méně častý, ale stejně jako předchozí způsob často slouží k zavirování a ovládnutí počítače. Právě tady se nejčastěji můžete setkat s výzvou „aktualizujte si Flash přehrávač, abyste mohli…“.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 11. 2014 10:20
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»