Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) 95.173.94.---
15. 9. 2010 8:02 Nový

V anketě chybí

celé vlákno
volba "Nokii nemám a nikdy jsem neměl".
JirkaCV
JirkaCV (neregistrovaný) 83.69.44.---
15. 9. 2010 13:32 Nový

Re: V anketě chybí

celé vlákno
Nechybí.
Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) 95.173.94.---
15. 9. 2010 16:01 Nový

Re: V anketě chybí

celé vlákno
ááá, výborně, už ji doplnili -> jdu hlasovat :)
Clarkie
Clarkie (neregistrovaný) ---.177.net-connect.cz
15. 9. 2010 9:24 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
"Mapy ale nedáváme zadarmo, jak si lidé často myslí, jejich cena je prostě započítána v ceně telefonu."

No jo, lidé si to myslí třeba proto, že si to přečetli na zpravodajských webech o mobilech. To bylo samé "Ovi mapy doživotně zdarma" atd. Ale když je to objasněno, Nokia mě zklamala.
peter
peter (neregistrovaný) ---.chello.sk
15. 9. 2010 9:38 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
Ste si vážne myslel, že mapy rastú vo Fínsku na stromoch, tak ich proste Nokia zadarmo pozbiera a pridá do telefónov? Samozrejme že ich niekto musel vyrobiť. Samozrejme že to niečo stojí. Buď sa mapy potom predajú za cenu pokrývajúcu náklady + zisk tým, ktorý ich chcú. Alebo sa nanútia všetkým do všetkých mobilov a cena sa rozpočíta na viac kusov, potom to na kus vyjde lacnejšie. A schová sa to do celkovej ceny. Marketingovo sa potom prezentujú mapy „zadarmo“. Iných podobných produktov „zadarmo“ je predsa spústa.
Trident
Trident (neregistrovaný) ---.zapcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
15. 9. 2010 18:07 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
Ale ty mapy uz jsou treba vyrobene v elektronicke podobe jsou! Zaplati to obcane ze svych dani a pak je ty firmy jeste prodavaji tretim osobam jako napriklad Nokii. To jste nevedel? Prasarna co? Jsou zeme kde jsou geograficka data volne dostupna ke stazeni. A pak jsou zeme ktere praktikuji zpusob jak jsem uvedl vyse.
Petr2
Petr2 (neregistrovaný) ---.96.broadband12.iol.cz
15. 9. 2010 20:59 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
to zijete v nejakem scifi. Mapy nejsou zadarmo, maximalne pro osobni pouziti. Zkuste si koupit treba 100 000 licenci mapovych podkladu ceska.
JirkaCV
JirkaCV (neregistrovaný) 83.69.44.---
15. 9. 2010 13:29 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
Snad si nikdo rozumný nemůže myslet, že je něco zadarmo.
Já to pochopil tak, že když už si Nokii s navigací jednou koupím, budu mít do smrti smrťoucí zdarma aktuální mapy (nebudu za ně muset platit).
Mablung
Mablung (neregistrovaný) ---.15-1.cable.virginmedia.com
15. 9. 2010 16:15 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
Samozřejmě že jsou věci pro mě zdarma, otázkou je kdo je za mě zaplatí. A ostatně, marketing typu "mapy zdarma" může být levnější a užitečnější než bombardování televizními shoty
Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
17. 9. 2010 14:14 Nový

RE: Petr Kasa: Nokia je firma, která má obrovský potenciál. Jen ho vytěžit!

celé vlákno
Inu, jeste dnes jsou lide, kteri veri ze IE je ve Win zdarma ... :-)
Michal Breškovec aura:58
15. 9. 2010 10:15 Nový

Nokia je stále slepá a hluchá a nevidí svůj hlavní problém...

celé vlákno
Nokia má potenciál, ale ten ustavičně promrhává. U Nokia totiž není problém technologické zaostávání (to je schopna svoji silou dohnat), ale celkový přístup. Nokia dlouho byla a stále ještě je lídrem trhu ze Smartphony, a to je její problém. Absolutně totiž nepochopili směřování trhu. Jejich strategií je chrlit co pul roku nový model, který se liší jen v drobnostech a očekávají, že lidé zahodí svoje zánovní telefony a poběží si hned koupit ty nové. To podporují také jejich strategií, kdy neopravují a nedoplňují funkce ve starších verzích OS, ale musíte si kvůli tomu koupit nový telefon. Viz např. Symbian S60v3 a Feature Packy. Klidně by to mohly být upgrady i pro starší modely, ale to máte prostě smůlu.

Oproti tomu se tu objevili kreativní dravci v podobě Apple a Google, kteří zvolili zcela odlišnou strategii, která se ukázala jako správná. Jejich operační systémy podporují a vylepšují i starší modely telefonů a každý nový telefon je opravdu generační skok (např. dvojnásobný výkon), viz iPhone. Oni totiž vědí přesný opak toho, co několikrát zmiňuje i Petr Kasa v tomto článku - na OS záleží a to hodně. Lidé rádi získávají nové funkce a možnosti do svých telefonů. Dávají výrobci vydělat i jinak, než neustálým nakupováním nových telefonů a když se objeví konečně nový model, daleko více jich je motivovaných k nákupu, protože to opravdu stojí za to. Značka si buduje věrné zákazníky, protože se o ně stará, zatímco Nokia je svým přístupem ztrácí.

Navíc mě Nokia zklamala potopením N900 a Maemo a nebylo to zdaleka poprvé, kdy udělali takový veletoč v názorech. Nokii prostě už nevěřím, že moje nemalá investice do nového zařízení nepřijde naprosto vniveč.

A to je asi hlavní problém Nokia, naprostá ztráta důvěry a naštvání svých zákazníků.
Vladimír Kutna aura:45
15. 9. 2010 10:30 Nový

Re: Nokia oblbuje zákazníky

celé vlákno
Přesně tak, strategie "něco nejde? kupte si nový telefon" nefunguje.

Dnes je něco super novinka a směr vývoje a zítra to zahodíme? Ne, tomu nelze dlouhodobě věřit.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.anonymouse.org
15. 9. 2010 11:38 Nový

Re: Nokia oblbuje zákazníky

celé vlákno
Soucasna Nokia je porad jeste jeden velky Augiasuv chliv a bez novych lidi se dal nehne, nedavno jsem na to celt zajimavy clanek jinde: "Nokia: řítí se někdejší zářivá hvězda mezi výrobci telefonů do spirály smrti?" (http://tinyurl.com/344wbh7)
Honza
Honza (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
15. 9. 2010 20:44 Nový

Re: Nokia je stále slepá a hluchá a nevidí svůj hlavní problém...

celé vlákno
Naprostý souhlas.
Vladimír Kutna aura:45
15. 9. 2010 10:33 Nový

snaha nacpat se do aut

celé vlákno
Jejich snaha nacpat se do aut tedy znamená, že si koupím auto a to bude komunikovat jen s Nokií?

S jiným telefonem to nepůjde?

Jestli do tohoto nejistého podniku opravdu chtějí automobilky jít, tak to je opravdu hodně smutné.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.static.adsl.vol.cz
15. 9. 2010 12:20 Nový

Nevim jak hlasovat

celé vlákno
Ja kdysi nakou Nokii vyhral, ale hned jsem ji prodal :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.static.adsl.vol.cz
15. 9. 2010 12:22 Nový

Potencial mozna ma, ale bohuzel dost neviditelny...

celé vlákno
Napamatuju kdy naposled Nokia vyprodukovala neco co by uzivatele fakt nadchlo. Nebo kdy naposled posunula tohle odvetvi dopredu... Kde jsou ty doby, kdy na ni dohromkady nikdo nemel.
Karel Wolf aura:99
15. 9. 2010 13:29 Nový

Re: Potencial mozna ma, ale bohuzel dost neviditelny...

celé vlákno
konec 90. let? jejich telefony tady mel skoro kazdy.
JirkaCV
JirkaCV (neregistrovaný) 83.69.44.---
15. 9. 2010 13:31 Nový

Re: Potencial mozna ma, ale bohuzel dost neviditelny...

celé vlákno
Já myslím, že takový telefon je E52. Je mojí první Nokií a jsem s ní maximálně spokojený. Ve svý třídě a provedení nemá konkurenci.
xeerf
xeerf (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 10. 2010 21:46 Nový

Re: Potencial mozna ma, ale bohuzel dost neviditelny...

celé vlákno
E52 je príma telefon z hlediska HW, ale Symbian na ní je tragédie. Ani tak banální věc jako automaticky vybírat gmail schránku přes wifi síť, která je zrovna v dosahu, není možná. Prostě si jednu síť musíte vybrat, nebo se pokaždý telefon zeptá ;) Doufat, že se telefon připojí přes gprs pouze pokud není žádná wifi by byla už čirá naivita. Aktuální firmware to je výsměch, při editaci záznamů v kalendáři pravidelně mizí text, který zrovna upravujete.
Jakékoliv nastavení v symbianu je tak neintuitivní, že pátrat i po položkách, které jste už viděli stokrát. Pocit z ovládání telefonu taky není dobrý, občas má hrozně pomalé reakce, např. na začátku přehrávání každé mp3.

Takhle prostě ne Nokie. To byl můj poslední Symbian.
xt
xt (neregistrovaný) ---.czechbone.net
16. 9. 2010 8:00 Nový

Re: Potencial mozna ma, ale bohuzel dost neviditelny...

celé vlákno
6310/6210, tyhle telefony fakt fungovaly a nekomu vydrzely dodnes. jinak musim souhlasit s nazorem, ze jsou to designove mizerne kramy s nestabilnim sw. ale dobry marketing prodava...
Karel Wolf aura:99
16. 9. 2010 14:45 Nový

Re: Potencial mozna ma, ale bohuzel dost neviditelny...

celé vlákno
no zrovna 6310 byla pouzitelna az v second edition (3610i) a s tou vydrzi se mi to moc nezda - hodne odchazel treba ten ohybany plast kolem reproduktoru, ta moje zemrela na antenu.
Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) ---.deutsche-boerse.com
15. 9. 2010 16:01 Nový

Stará firma se zaprášeným image...

celé vlákno
Ztrácím se v jejich číslování, nebaví mě 5 klonů toho samého mobilu, které něco mají, něco nemají, ale každému něco chybí z toho druhého, co bysme chtěli. Ta značka je tak rozšířená až je běžná, není prémiová. Mám pocit, že tam dělá hodně lidí hodně dlouho, chybí tomu tah na bránku, který pociťuju u Samsungu a htc. Jako tam bylo řečeno, Nokia v mých očích není dostatečně sexy. Jinak jsem ale uživatel Nokie, poslední mobil mám už pomalu 3 roky a stačí mi.
gg
gg (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
19. 9. 2010 22:51 Nový

Re: Stará firma se zaprášeným image...

celé vlákno
přesný zásah, také mi vadí to číslování které je snad RANDOM. Taky souhlasím s tím že když už si vyberu model i typ, něco podstatného tomu chybí , kdežto model o číslo vedle to zase má a chybí něco jiného....
Flag
Flag (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 9. 2010 0:20 Nový

Re: Stará firma se zaprášeným image...

celé vlákno
Úplný souhlas. V množství modelů se snad nevyzná ani Nokia sama. Méně je někdy více. 2-3 zajímavé modely v každé kategorii a nesnažit se zavděčit všem. Ač uživatel Nokie deset let, nenacházím v posledních Nokiích nic mimořádného, převratného. Spíš to na mne působí jako snaha dohonit Apple. Ta však nemůže být úspěšná...image značky je jiná.
adam
adam (neregistrovaný) 62.141.54.---
15. 9. 2010 21:22 Nový

nejhorší vir - pc suite

celé vlákno
no jestli postupují vývojem jako nejhorší věc v it branži - nokia pc suite tak potěš pánbů..
sleduju a použival sem tu s rač ku 8 let... a rozhodl jsem se říci dost, takže celá firma (150 přístrojů) přechází na něco jiného..

horší kus sw sem neviděl a to se živím věcma od MS....
Martin
Martin (neregistrovaný) 74.63.93.---
15. 9. 2010 22:08 Nový

dneska se to články o Nokii jen hemží

celé vlákno
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem