Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 8:43 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Hmm, az na jeden maly detail - widle v mobilu "nikdo" nechce. Proc? Protoze si to uz spousta lidi vyzkousela a ze vsech moznosti fungujou zdaleka nejhur.

A to radsi nemluvim o naprosto sileny licencni(a financni) politice pokud to chce nekdo pouzivat ve firme a potrebuje synchronizovat.

=> RIP Nokia.

sdfsdf
sdfsdf (neregistrovaný) 80.169.142.---
21. 11. 2011 10:26 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

mylis se, ja napriklad windows Phone povazuji za nejzdarilejsi OS pro smartphone, ne vsechno musi byt free nebot jsou i lide, kteri maji penize a vyzaduji za to take nejake vykon (to neni tvuj priklad)

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 11:26 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Jsou lidi (a je jich vetsina) kteri chteji aby vec kterou si (za nemale penize) koupi, fungovala. To neni tvuj pripad.

Rychlost odezvy maj widle na totoznem HW zdaleka nejhorsi (ve srovnani s naprosto cimkoli - symbian/andro­id/...). Opravdu potesujici kdyz se telefoni seznam otevira 30s.

fsdfsd
fsdfsd (neregistrovaný) 80.169.142.---
21. 11. 2011 14:45 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

tak vzhledem k tomu, ze se temto platformam venuji i jako vyvojar mam velmi realnou zkusenost s chovanim techto platforem, a tudiz se mohu takovemu komentari jen smat!

kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.128.broadband12.iol.cz
21. 11. 2011 18:07 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Předpokládám, že se vývoji na těchto platformách věnujete již více než 15 let ... Znám velice dobře takovéto verbální odborníky.

Fred
Fred (neregistrovaný) 80.188.28.---
21. 11. 2011 19:15 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Tezko se muze venovat 15 let systemu, ktery tu je rok ;-)

gfgdf
gfgdf (neregistrovaný) 80.169.142.---
22. 11. 2011 14:01 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

znam i predchozi inkarnace WP,. ale 15 let to neni... ale penize to nese a konkretni experience take... tudiz mam nad vami hned dve vyhody

Paulos aura:63
21. 11. 2011 22:40 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Staré widle možná, ale WP7 v žádném případě nejsou pomalé a odezva je vynikající. Jeden kousek vlastním a stejně tak tady mám na porovnání kus s WM6.5, kde to opravdu nějakou dobu trvalo - ale zase ne 30 s.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 23:12 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Naopak, vetsinou si nejvic stezuji useri, kteri pouzivali 6/6.5 a dostali se k sedmam. Naprosta tragedie. Navic to neni zpetne kompatabilni, takze jim nefunguji jejich (i zakoupene) aplikace.

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
22. 11. 2011 8:16 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Odhaduji, že ale původní uživatelé WM x<6.5 nejsou cílovou skupinou WP7 nyní.

Je na každým, aby sám za sebe řekl, která platforma mu vyhovuje. A jak to zapadne do ekosystému který již má.
Je asi dost kostrbaté řešení , pokud nemám chuť například platit datové připojení. Zaměstnancům dávat smartphony na platformě, která je dost závislá na cloudu a online přístupu. Tak asi bude vyhovovat starý Symbian a WM 6.x . Stejnak jim nenabudu dávat "hračku" nabitou multimediálníma funkcemi pokud má dostat pracovní nástroj.
To samo opačně, domu si nebude zase kupovat BB , WM6.x, nebo starší Symbian pokud chci univerzální moderní hračku.

Do mého "ekosystému" hardware a software WP7 nezapadají a měli by pro mě zbytečně vysoké TCO. Uvidíme co přinese budoucnost , ale nebudu si hrát na hrdinu a průkopníka za své peníze vyhazovat 15k za hračku, která v ten moment neodvede práci za bazarovou Nokii E-xx

Takže rychlost je pro volbu platformy v tomto případě irelevantní argument.

Asi tak můj osobní názor.

mimonaut
mimonaut (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 14:00 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

WP je nejrychlejší platformou na trhu!!

Ardarel
Ardarel (neregistrovaný) ---.zmvs.cz
24. 11. 2011 9:39 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Nejrychleji skončí. Podíl MS v mobilním segmentu neustále klesá.

mimonuat
mimonuat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 13:59 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

to platilo o windows mobile, ale člověče, jste o rok pozadu. tenhle systém (WindowsPhone) je totiž opravdu MOC POVEDENÝ!

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
21. 11. 2011 9:04 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Nikdo nechce "widle" v mobilu ale na tabletech je chtít bude. A pokud se budou prodávat Widle na tabletech, které stále více ukusují koláč stolním PC a notebookům pak se zpětně rozšíří i "Widle" na smartphonech. Je otázkou jestli bude Microsoft schopen přijít s něčím navíc oproti konkurenci. Snažení Nokie i Microsoftu totiž může snadno ztroskotat na pár ne nepodstatných detailech.
1. Microsoft bude chtít za svůj Windows 8 peníze. Na to se mu každý výrobce vybodne protože by to zvedlo cenu modelů, které by byly těžko konkurenceschopné vůči iPadům a Android tabletům. Bude muset nabídnout nějakou základní verzi zdarma.
2. Nokia nebude držet krok s technologickými trendy. Zatímco bude trh plněn "herními" tablety s Tegrou 3 přijde Nokia na trh s podprůměrným grafickým chipem a to tablet zabije ještě před uvedením na trh.
3. .. dalo by se toho vymyslet ještě více

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 9:15 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Nevsim sem si ze by primarni produkci nokie byly tablety. A tablety rozhodne stonim PC ani ntb nic neukusuji, mozna jako doplnek, ale rozhodne je nenahrazuji. Pracovat se na tom totiz prevazne neda nebo je to velmi nepohodlne (krom specifickych zpusobu vyuziti).

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
21. 11. 2011 9:37 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Nejsou. Celý článek je o tom, že se tablet Nokie teprve připravuje. Je to logické. Nokie se orientuje na Widle a sedmičky na tablety moc nejsou. Osmičky už budou. Časově se tedy vše synchronizuje a čeká se na osmičky. Je na tom něco nejasného ?

O ukusování se s Vámi hádat nebudu. Evidentně toho o obchodních číslech moc nevíte. Možná kdybyste víc problematiku studoval a četl více články na odborných webech tak byste věděl jak moc prodej tabletů popírá představy jaké máte Vy. Že se na tom nedá pracovat je sice fakt ale co není dnes bude v tomto segmentu zítra. Nedávno se také říkalo, že je naivní představa, že by tablety mohly nahradit herní konzole a s příchodem nových grafických chipů se ukazuje, že ten trent je stále více pravděpodobnější. Souhlasím s tvrzením, že tablet je nyní spíše na zábavu než na práci ale to se změní. Myslím, že velkou změnou bude právě příchod Windows 8, které z tabletů udělají plnohodnotný pracovní nástroj. Bavíme se o HW ovládání ? Odpovím jednoduše příkladem .. Asus transformer s klávesnicí - plus USB host pro připojení myši = ovládání stejné jako u notebooku. Ovládání her ? Připojit gamepad nebo joystick není už také žádný problém.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 11:34 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Vy tu ovsem prezentujete vase zbozna prani, o tom ze prodej tabletu roste ciselne neni reci, ale o tom zeby tablety neco nahrazovali taktez nemuze byt rec, ta krivka se stejne jako prodej PC/NTB/... zplosti.

Jednoduse stejne jako maji doma lidi TV A PC (presto ze to jsou v mnoha ohledech vzajemne nahraditelne prvky), budou mit doma PC/NTB A tablet.

A tablet na praci (krom jak sem psal specifickeho vyuziti) jednoduse pouzitelny neni. 90% pocitacu vseho druhu se pouziva na generovani textu. Efektivita psani na tabletu ....

O pripojeni periferii nemuze byt rec taktez. Je to stejne jako kdyz budete tvrdit, ze PC taky nepotrebuje monitor, ale da se k nemu pripojit (ostatne stejne dobre se da k PC jako ovladaci prvek pripojit tablet, navic kvalitativne o nekolik generaci schopnejsi nez cokoli, co predvadeji obrazovkove dotykace).

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
21. 11. 2011 12:28 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Nejde o zbožná přání ale naopak o výsledky dané prodejem. Cituji ze serveru tabletmania.cz: Podle zprávy spoločnosti IDC prodej tabletů v oblasti EMEA (Evropa, Blízky východ a Afrika) dosáhnul v druhém čtvrtroku tohoto roku hodnotu přibližně 4,4 miliónů kusů. Představuje to 394% zvýšení oproti stejnému období minulého roku a 82% zlepšení v porovnaní s předcházejícím kvartálem. Kde jsou v těch číslech nějaká zbožná přání ? A já se s Vámi klidně vsadím, že s příchodem grafických chipů nové řady viz. Tegra 3 (a časem např. ARM T658) celý prodej poletí nahoru ještě více a to i navzdory ekonomické krizi. Hračka totiž bude ještě více na hraní a navíc bude i na práci.

Geekové jako třeba i já budou mít doma každou kravinku. Já mám 2 PC, 2 notebooky a nyní kupuji i tablet. Obyčejní lidé si VYBEROU. A budou stále více vybírat tablety na úkor notebooků.

Souhlas, že ZATÍM použitelný na práci není. Vždyť jsem o tom psal. První věcí je slabá podpora různých office sad a druhou je ne zrovna komfortní ovládání oproti klávesnici a myši. Ten druhý problém je již odstraněn viz. co jsem psal. Ohledně kancelářských balíků je vidět velká změna v příchodu Windows 8 ale ani aplikace na iPAD a Android se vyvíjí.

Ten poslední odstavec popravdě moc nechápu. Klávesnici a myš již máte u tabletu připojenou. V Androidu zatím lítá tak nějak divně ale to se změní. Gamepad a Joystick připojíte na hry také. Problém je podpora podohných ovládání v těch hrách. Proč tam ta podpora není je jasné. Tablety dosud nebyly na hry. Ale už jsou. Teď se to rozjíždí .. a brzy bude podpora těch her rozšířená nejen na dotykovou obrazovku (což je tak trochu výsměch pařanům) ale i všechny další možné herní ovladače.

Že jsou stolní PC a notebooky výkonnější ? No to jsou. Ale jak velký výkon potřebujete ? Pokud budete DJ a budete mixovat hudbu nebo grafik a budete dělat v CADu pak si pořídíte pracovní "namakané" PC a ne tablet. Pokud budete profi pařan pak si koupíte také stolní PC s "namakanou" grafikou". Běžný uživatel ale tohle nepotřebuje. Na filmy, net apod. mu stačí tablet s mobilním komfortem. Nyní si už i obyčejný pařan zahraje na tabletu "slušné" hry takže té zábavy si užije do systosti. A právě ti obyčejní useři dělají ta čísla nahoře. My to nejsme :-)

Bennie _ aura:70
21. 11. 2011 16:50 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Já myslím, že to zbožné přání není :)

Vzal jsem svůj telefon Samsung Galaxy S II připojil ho přes HDMI k monitoru, přes bluetooth jsem k němu připojil myš a klávesnici a světe div se, on to byl docela dobře použitelný kancelářský desktop :)

A dokonce se na tom dalo i leccos hrát, i nějaké ty střílečky a RPG :)

MS moc dobře ví, proč rve silou mocí Win8 na ARM.... tuší, že příští generace "desktopů" se může klidně stát jen dockem pro chytrý telefon nebo tablet, a mohlo by se klidně stát, že si uživatelé zvyknou na android natolik, že by ho mohli třeba zkousnout i na desktopu. Je legrační, že MS Windows je díky androidu najednou těžce minoritní operační systém a linux ho válcuje, jen jinak nalakovaný :)

Podle mne je to závod o čas... MS se snaží silou mocí narvat svoje wokna na mobilní zařízení a google se silou mocí a cenou:) snaží androidem nalomit vendor-lock in Wokenic.... je otázkou, kdo bude lepší... ale Android 4 mi přijde o dost reálnější než Win8 na arm tabletech...:) Nakonec se třeba dočkáme toho, že MS bude dávat okna zadarmo, jen aby si člověk nevybral android :)

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.static.grapesc.cz
21. 11. 2011 20:35 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Souhlas :-)

Michal Breškovec aura:58
21. 11. 2011 9:14 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

V současnosti má Nokia na trhu jedno velké "kulové". Kromě mého prvního mobilu, což byl Siemens S6 jsem měl jen Nokie, ale u N900, který je geniální to končí. Jakýkoliv humus on Microsoftu mi domů nesmí a v práci se toho konečně zbavujeme také. Jediný trumf který Nokia má je navigace, která je velmi slušná, ale nikdy Nokii nezapomenu, že podrazila uživatele N900 a po mnoha slibech navigaci pro Maemo nakonec nevydala.

Jo a na Finy mám svůj osobní názor, který se od názoru pana Kasy dost podstatně liší.

sdfsd
sdfsd (neregistrovaný) 80.169.142.---
21. 11. 2011 10:41 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

no a ? koho zajima tento tvuj nazor? ja mam zase svuj osobni nazor na kohokoli s inicialy MB ale nebudu ho zde ventilovat.

proste se smir s tim, ze svet bude ponekud mene binarni a ze produktivita/cena je nakonec to co vyhraje a nikoli tvoje osobni antipatie.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 11:35 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Jo, ty tvoje plky tak nekoho zajimaj, narozdil od predrecnika se neumis ani vyzvejknout.

dsfsdf
dsfsdf (neregistrovaný) 80.169.142.---
21. 11. 2011 14:47 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

tak jsem "vyhral" :-)

proste se asi dohodneme, ze se nedohodneme a ze subjektivni nazory jsou subjektivni nazory ale je nutne na nich nestavet videni sveta!

to az dospejes, pochopis!

nhx
nhx (neregistrovaný) ---.dip0.t-ipconnect.de
23. 11. 2011 20:28 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

A oni existuji i jine nazory nez subjektivni? Treba objektivni nazory? To budou zrejme ty vase, ze.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.96.broadband12.iol.cz
21. 11. 2011 20:46 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

Nevim, co může mít kdo proti Finům. Byl jsem u nich hodně dlouho a musím říci, že jsou můj oblíbený národ. Skromní, poctivý, příjemní a nevtíravý.

Michal Breškovec aura:58
21. 11. 2011 20:55 Nový

Re: Petr Kasa (Nokia): všechno úsilí dáváme do spolupráce s Microsoftem, nikdo si nepřipouští, že by to nevyšlo

celé vlákno

S tím vším já souhlasím, akorát, že k tomu všemu jsou ještě líní jak vši, ale jinak v pohodě.

Standa
Standa (neregistrovaný) 62.40.76.---
21. 11. 2011 9:27 Nový

Nokia je nekvalitni

celé vlákno

Jsem zvědav, jestli se podaří přesvědčit zákazníky, že jsou ty telefony kvalitní. Mám pocit, že Nokia jde s kvalitou hodně dolů. Je jedno, jestli je mobil dostatečně chytrý, ale pokud se nedovoláš, tak se nedovoláš...

king014
king014 (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 11. 2011 10:25 Nový

Re: Nokia je nekvalitni

celé vlákno

To by musel u nich nastat obrat o 180 stupňů, třeba tokovému SE se to letos podařilo, ale v případě Nokie tomu nevěřím, jejich politika je katastrofa, dávat do střední třídy nepoužitelný foťáky, nový modely se jenom tvářej jako nový, OVI průser, premiovky vyrobený maďarem nebo rumunem fakt nechci. Je mi jedno jakou značku má mobil, nebo jakej je v něm os, jde mi o použitelnost, vystřídal jsem hodně značek, mám finskou E51, ve své době nebyla špatná ale další mobil od nich nebude.

Pepa
Pepa (neregistrovaný) ---.245.broadband9.iol.cz
21. 11. 2011 19:32 Nový

Geniální topmanažer

celé vlákno

Škoda že takto bistrý, rozvážný a odborně erudovaný, přitom velmi skromný a pokorný manažer, nepůsobí ve vyšších patrech Nokie. To bychom nejspíš o iPhone četli jen v učebnicích dějepisů a Android by byl okrajovou platformoou pro pár uhrovatých pseudointelektuálů.

Jaroslav Martinec
Jaroslav Martinec (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 20:15 Nový

Navigace zdarma

celé vlákno

U některých rozhovorů se snadno pozná, že si je psal "vyptávaný" sám. Tohle je jede z nich.

Nejlépe se to pozná podle lživých otázek, zde například: "Jedním z důvodů proč si pořídit Nokii může být navigace. Nokia ji má zdarma, konkurence nikoliv…"

Fred
Fred (neregistrovaný) 80.188.28.---
21. 11. 2011 20:30 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

A ktery ze jiny vyrobce mobilu dava offline navigaci zdarma?

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
21. 11. 2011 23:41 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

a) dneska temer vsichni
b) nokia, pokud je mi znamo, zadnou navigaci nedava, jsou to jakesi pseudomapy s cimsi, co se navigaci da nazvat leda pokud si clovek jedno oko vydloubne a druhe vypali.

Fred
Fred (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 23:45 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

Ukaz mi jednoho vyrobce, ktery dava offline navigaci zdarma :-) NOKIA nedava zadne pseudomapy, ale jeden z nejlepsich navigacnich softu co vubec existuje. Jestli za offline navigaci povazujes google mapy tak by ses nad sebou mel vazne zamyslet...

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
22. 11. 2011 8:53 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

lol, o google pseudomapach tady nebyla vubec rec a mel by ses asi nechat zavrit do ustavu pro dusevne chore, protoze ten nokiackej shit vs tomtom/garmin/... to se proste neda vubec srovnavat.

BTW: Miluju mapy ktery povazujou polnacku za silnici, pripadne neobsahujou uz 20let existujici rychlostni komunikaci (presne pripad Google a Nokia map).

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
22. 11. 2011 9:33 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

Řeč byla o tom, žes měl napsat, kteří že téměř všichni výrobci mobilů dávaj offline navigaci zdarma.
BTW: podobné problémy najdeš téměř u všech map i třeba od tomtoma nebo garmina. Oni totiž tihle výrobci map berou data ze stejných zdrojů

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
22. 11. 2011 12:45 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

Není to pravda. Jsou zde dva globální producenti map, Navteq (ano, toho koupila Nokia) a Teleatlas (ano, toho koupil Tomtom). Pak je ještě řada lokálních producentů map, ale ti jsou vesměs nezajímaví. Zrovna pokrytí ČR má podstatně lepší Teleatlas, protože u něj se nestává zdaleka tak často jako u Navtequ, že lesní cestu, kam by se člověk bál i s traktorem, považuje za kvalitní rychlou komunikaci, přes kterou vás povede.

Ale jinak souhlasím s tím, že neznám jiné výrobce mobilů, co do svých přístrojů dávají zdarma offline navigace.

jozka
jozka (neregistrovaný) 91.208.72.---
22. 11. 2011 15:03 Nový

Re: Navigace zdarma

celé vlákno

Povazovat Nokii (Ovi) za jeden z nejlepsich navigacnich softu chce hodne odvahy...

mimonaut
mimonaut (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 14:06 Nový

WP a nokia = úspěch

celé vlákno

Pevně věřím, že pokud se povede odstranit nálepku "windows v mobilu = utrpení", která už dávno neplatí (osobně si myslím, že se měl systém jmenovat nějak výrazně jinak, windows phone a windows mobile se prostě lidem plete), je úspěch zaručen. S nedůvěrou jsem si koupil nový telefon s novým WindowsPhone a musím smeknout. Něco tak "wow" jsem dlouho neviděl. Jsem tím systémem naprosto nadšen, obzvláště po několika lapáliích s androidem. Navíc je WP opravdu pěkný (krom toho, že je víc než použitelný a pekelně rychlý) a všechno na něm funguje jak má, hned a pořád..

Michal
Michal (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2011 0:44 Nový

Situace kolem me

celé vlákno

Je takova, ze 75% lidi si porizuje mac (iphone uz samozrejme maji) a dalsich 25% zase linux (desktop).

Pokud zustanu u telefonu, tak o win mobile za cely rok u nas v kanclu nezaznela ani jedna jedina veta.

Obecne se da rict, ze vsichni kolem me utikaji z Windows i na pocitacich, a tito pri vysloveni windows mobile samozrejme chytaji zachvaty smichu.

Tod poznatky z meho okoli, jinak vsem preju hodne stesti.

mimonuat
mimonuat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2011 8:51 Nový

Re: Situace kolem me

celé vlákno

taky znam takove "komunity" a pri tom, jak jde vzhuru zabugovanost SW platforem apple a jak jde nahoru kvalita okenich systemu (WP jsou opravdu super, narozdil od winmobile) je mi jich dost lito. Je to jen o mode a jakemsi pro mne nepochopitelnem elitarstvi.. Nevi o co prichazeji a do ceho jdou..
PS: jsem dlouholetym uzivatelem MacOSX - na stole mi ted stoji iMAC27" -to jen tak pro poradek..

M
M (neregistrovaný) ---.52.broadband9.iol.cz
23. 11. 2011 7:23 Nový

A co Qt?

celé vlákno

Chápu-li článek správně, tak Qt je z pohledu Nokie odepsaná záležitost, protože pro WP to třeba není, Symbian, MeeGo, Maemo Nokia postupně spíš dřív než později zahodí a na Android to portují jen nadšenci více méně jen jako své soukromé hobby.

Michal Lazo aura:81
23. 11. 2011 9:34 Nový

Kde bolo tam bolo

celé vlákno

Kde bolo tam bolo prisiel do HP novy CEO a ze teda moc sa utraca na R&D tak tam par miliard usetrime ved nove produkty nepotrebujem.
Vieme aka je situacia v HP, vydalo sa na cestu bussines preto ze to s HW neak nevie.

A mam pre vas druhu rozpravocku.
Kde bolo tam bolo prisiel do NOKIE novy CEO a ze teda moc sa utraca na R&D tak par miliard usetrime a zrusime vyhoj vlastneho sw pre nase mobily. Tak uz len mozeme cakat co z toho bude.
Tento rok NOKIA ziadny top telefon nevyda. Preco?

Lebo WP nepodporuje top CPU a nedokaze ani utiahnut top fotak pretoze sa jedna o ich vlastne riesenie.
A to uzastne ELOPove M$ spravi vsetko, co len budeme chciet a dali sme si to do zmluvy :) A maju? leda tak prd

Prepacte ale paralela z Desktopov viac CPU rychlejsi pocitac. Ked zakaznikom niekto povie ze to ma viac procesorov tak si ten produkt vyberu NOKIA Lumia viac procesorov nema :) Ale predavac u O2 im to tak vysvetli takze Lumia alebo SGS2 ?

NOKIA Lumia sa preda len preto ze je to pekny telefon a rovnako by sa predavala aj N9 keby tomu spravili marketing ako ma Lumia (jedna lumia a k tomu jedna XBox360 zdarma :) )
Som zvedavy ako sa bude predavat ten lacnejsie WP telefon ale kedze to nieje ziadny zazrak.

k8s
k8s (neregistrovaný) ---.humlnet.cz
23. 11. 2011 9:42 Nový

Prodej

celé vlákno

Počty prodaných zařízení s daným OS jsou nejlepší zrcadlo.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem