Petr Koubský spouští placený magazín 067 pro elitní čtenáře

První číslo online časopisu 067, za kterým stojí publicista a pedagog Petr Koubský, vyjde tento pátek. Půjde o čtrnáctideník pro náročného čtenáře.

Minimalistická grafika, důraz na delší a propracované texty, důsledné editování a neotřelý výběr témat – na to podle svých tvůrců sází nový elektronický časopis 067 (web bude dostupný 29.11. ráno), který poprvé vyjde tento pátek.

Za projektem stojí trojice lidí, kteří se před lety setkali ve vydavatelství Softwarové noviny: publicista Petr Koubský (mimo jiné autor pravidelných sloupků na Lupě), bývalý šéf Softwarových novin Michal Tomáš a grafička a výtvarnice Marta Blanc Jakobcová.

067 bude vycházet jednou za 14 dnů a každé číslo přinese tři texty. Jméno magazínu je odvozeno od odhadu populačního podílu čtenářů, pro které je jeho obsah určen. „Nejsme pro každého a nebudeme se o to snažit. Jsme elitáři, zajímají nás chytří lidé a to, co jim můžeme sdělit. Jestli to někomu vadí, mrzí nás to; ale ne moc,“ vysvětluje Koubský v prvním textu časopisu. 

Tematické zaměření 067 má být velmi široké – v ukázkovém čísle je kromě textu o mikropublishingu (a také o záměrech tvůrců 067) také text Pavla Koběrského o planespottingu nebo slovníček modních „hipsterských“ pojmů od Michala Kašpárka. Časopis má podle tvůrců psát „o věcech, které vás zajímají, jen to ještě nevíte.“

Čtrnáctideník bude k dispozici pouze na webu, případně v mobilních zařízeních (má responzivní layout). Samostatné mobilní aplikace tvůrci neplánují, možnost offline čtení je ale podle nich na cestě.

EBF16

Časopis se zařadí do rostoucí množiny průkopníků placeného obsahu v Česku. S výjimkou ukázkového čísla budou všechny texty dostupné pouze předplatitelům, kteří za 067 zaplatí 900 Kč za rok. Možnost zaplatit si kratší předplatné nebo koupit jednotlivá čísla zatím vydavatelé neplánují. První číslo, které vyjde tento pátek, bude k dispozici zdarma. Obchodní model 067 také nepočítá s reklamou. „Projekt financujeme z vlastních peněz,“ potvrdil Lupě Koubský.

067 podle něj má podobnou filozofii jako zahraniční projekty, které se v rychlé době plné zkracování a zpráv o 140 znacích snaží rehabilitovat delší publicistické texty, které jdou do hloubky. „Cítíme se spřízněni se současnou vlnou tzv. in-depth journalism a mikropublishingu. Patří k ní například The Magazine, Matter, Medium, Longform nebo The Loop,“ píše Koubský.

30 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 12. 2013 12:47

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »