Petr Weida: Soutěže mě baví

Žije a studuje v Prostějově, letos ho čeká maturita na Reálném gymnáziu. Známý je především svým weblogem Zpravy.net a také účastí v loňské SEO soutěži Bežešelemovací řůčovičky. Petr Weida je na svůj věk bezesporu nadprůměrně aktivní a internetuznalý. A nedá dopustit na Maxthon.

Petr Weida je soutěživý typ. „Od malička jsem hrál šachy, kde se mi poměrně dařilo, v poslední době to je hlavně korfbal“. Nemá zatím stálou podobu výdělečné činnosti, ještě ho neláká se někde uchytit natrvalo s danou pracovní dobou. Poslední místo jeho občasných přivýdělků je Webová továrna.

V loňském roce se účastnil i pro někoho možná poněkud kontroverzní soutěže Běžešelemovací řůčovičky. Vyhrál hned několik částí soutěže, ale zpočátku si příliš nevěřil. “Do soutěže jsem šel s tím, že budu rád, když něco vyhraji. Říkal jsem si, že kategorii Blogger bych vyhrát mohl, protože moc blogů nesoutěžilo".

Přesto tehdy vyhrál řadu zajímavých cen. Na otázku, jestli mu nebylo líto spousty ztraceného času, který se dal strávit užitečněji třeba prací a utržené peníze investovat do nákupu věcí, o které se soutěžilo, odpovídá rezolutně: “Nemám rád takové počítání ceny každé minuty času. Svůj weblog si již píši přes rok, padá na něj spousta volného času, ale nesekl jsem s tím, protože mě to baví. Stejné to bylo se soutěží„. Kromě samotné soutěže se však Petr Weida věnoval i speciálnímu blogu o této soutěži, kde publikoval mj. Rozhovory s řadou českých internetových osobností. “To byla nejzábavnější část, vymýšlet otázky, porovnávat názory. Nikdy předtím jsem rozhovor nedělal, takže to pro mě byla zase zkušenost. Možná že někdo soutěží pro ceny, já ale soutěžím (a sportuji) pro zábavu“.

Tahle vlastnost se mu jistě hodila v okamžiku předávání cen. Původně totiž vyhrál Nokii N-Gage, která však již nebyla k dostání, takže si vybral raději Siemense SX1 v poněkud nestandardním balení. “Skutečnost se má tak, že mi všechny součásti bohužel dorazily až 1. prosince (od 20. září 2004). Nokia N-Gage se přestala vyrábět a její nová verze se mi nelíbila, a tak jsem si vybral Siemens SX1. Když mi konečně přišel, zjistil jsem, že nefunguje jedno tlačítko a chybí nabíječka a doklad na 3000 korun,, které jsem doplácel. Reklamace proběhla úspěšně, ale stále mi chyběl doklad. Z Mobilky.cz jsem ho mámil tři týdny".

S tezí, že běžešelemovací řůčovičky byla možná zajímavou soutěží, ale s opravdovým SEO měla pramálo společného, příliš nesouhlasí. “Spíš měla soutěž daleko od tvorby kvalitního webu. To opravdu nebylo cílem a řadě lidí také vadilo, že je snahou pouze to první místo na Googlu, protože ve skutečnosti leckdy nestačí. Nicméně já jsem se snažil tvořit hodnotný obsah, aby mě to soutěžení bavilo". Objevily se weby, které se účastnily soutěže a de facto mátly náhodného návštěvníka, jenž je při nezpozorování nějaké nepatrné poznámky psané obvykle malým fontem někde v patičce o charakteru obsahu zobrazené stránky mohl brát vážně. Navíc zdaleka ne každý uživatel Internetu o probíhající soutěži věděl, takže mohl být, byť jen na pár okamžiků, uveden v omyl. “Takovýchto fiktivních stránek soutěžila celá řada. Jak moc mátly náhodné návštěvníky je těžké posoudit, ale matoucích stránek je na Internetu celá řada. Spíše měli problém, co dát na tu stránku, kterou optimalizovali, tak použili nějaký výplňový text. Pomohlo jim to také v registraci do katalogů včetně Seznamu".

Kromě SEO ho baví i blogování. Píše technický blog About Weblog a Newslog. Co pro něj blogování znamená? “Zábavu, odpočinek, relaxaci i práci a tvrdou dřinu. Přesto vidím na blogování samé pozitiva, až na to, že je hrozný žrout času. Musím si vždy ujasnit svůj názor, než ho veřejně prezentuji. Denně také konfrontuji své názory se všemi čtenáři, kteří mají leckdy jiný zajímavý pohled. Denním psaním se určitě zlepšuji v pravopise a slohu (ve škole to je poznat). A v poslední řadě se můj weblog stal minimálně pro mě studnicí informací, v které často hledám. Vím že jsem někde něco četl, co bych potřeboval najít a pokud jsem o tom blognul, tak mám vyhráno".

Bloguje pro návštěvnost? Je nějaká hranice, kdy by sám sobě řekl „Tak, pro těch X lidí, co můj blog čtou, blogovat nebudu?“ “Návštěvnost sleduji, ale ne kvůli počtu zobrazení. Ta je v poslední době asi stejná, pouze roste počet návštěvníků z vyhledávačů. Především mě zajímá položka referer. Najdu v ní informace, kde se o mě píše, co lidé hledají a narazím i na nové weblogy a weby, které na mě odkazují. Dnes jsem třeba objevil úplně nový projekt v jeho ranné alfaverzi a to díky jednomu záznamu v tabulce referer".

CIF16

Dlouhou dobu byl popularizátorem nadstavby pro Internet Explorer jménem MyIE2, později přejmenované na Maxthon. Psal o ní seriál článků “S MyIE2 jsem byl ohromně spokojený. To co mě donutilo k přechodu na Firefox, byla bezpečnost. Přecházel jsem ale asi napětkrát, protože pro mě je Firefox v jeho základní verzi nepoužitelný stejně jako Internet Explorer. A najít ty desítky rozšíření, které se funkčností přiblíží výbornému MyIE2 trvalo desítky hodin hledání a nastavování. Pokud by MyIE2 měl ty samé funkce a používal místo renderovacího jádra Internet Exploreru Gecko, asi bych se vrátil. Nic mě na Firefoxu tolik neuchvátilo". Přesto mu dává slušné šance k rozšíření. “Myslím, že podíl Firefoxu bude i nadále růst, protože řadě lidí Internet Explorer nevyhovuje. Dnešní poměr 90 procent lidí používajících Internet Explorer určitě neodpovídá reálným potřebám. Proto také je vidět takový masivní přesun uživatelů, konečně mají k dispozici použitelnou alternativu. Nesmíme ale zapomenout, že řadě lidem Internet Explorer vyhovuje".

A jaké má plány a ambice do dohledné i nedohledné budoucnosti? “Udělat maturitu a pokračovat ve studiu na ČVUT, kam bych se měl dostat bez přijímacích zkoušek. Profesní budoucnost si nechávám zatím otevřenou. Základem ale je, aby mě práce bavila".

Anketa

Mají podle vás SEO soutěže smysl?

40 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 2. 2007 14:20

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »