Piano poprvé zveřejnilo čísla, za tři roky utržilo přes milion eur

Slovenský systém na zpoplatnění přístupu k webovým stránkám poprvé za dobu své existence zveřejnil vybraná čísla.

Slovenské Piano slaví tři roky od svého startu zveřejněním infografiky (najdete ji také na konci textu) s některými údaji o fungování služby.

Samozřejmě tu najdete zejména ta hezká čísla: celkové tržby za předplatné za tři roky například činí 1 102 172 eur. Mezi zapojená média rozdělilo 771 520 eur, z čehož vyplývá, že z provozování služby na slovenském trhu mohla firma za tři roky utržit něco málo přes 300 tisíc eur (slovenský trh samozřejmě není jediným zdrojem příjmů).

Celkový počet zákazníků se podle údajů vyšplhal na 51 619 – těch aktuálně aktivních je ale mnohem méně, letos v březnu jejich počet podle firmy poprvé přesáhl 20 tisíc.

Infografika také ukazuje, jakým způsobem uživatelé nejčastěji platí – vedou platební karty (41,2 %), následují platby přes SMS (25,4 %) a třetí jsou ePlatby (19,3 %). Více než 84 % uživatelů pochází ze Slovenska, přes 4 % jsou z České republiky. A přes 72 tisíc lidí se podívalo na některý z třiceti filmů, které je možné přes systém přehrát, uvádí firma.

Úbytek na Slovensku, úspěchy v cizině

Piano se v poslední době na Slovensku potýká s úbytkem webů, které jsou do systému zapojeny. Od 1. května z něj vystoupil deník Pravda, který začal své zprávy na webu poskytovat zcela bezplatně. Ve stejnou dobu Piano přišlo i o týdeník Trend, který svůj odchod zdůvodnil negativním vlivem na růst počtu čtenářů.

Od loňského prosince také na vlastní paywall přešel web HNonline.sk slovenských Hospodárských novín, už dříve z portfolia Piana vypadl i web Huste.sk, provozovaný televizí JOJ. 

Jediným velkým titulem, který Piano stále využívá, je deník SME, pro který nedávno Piano vytvořilo i levnější možnost předplatného. A deník si zatím zapojení do systému docela pochvaluje.

Piano se snaží prorazit v zahraničí – v březnu začalo provozovat řešení pro americký časopis Newsweek, v lednu začal jeho paywall používat německý Neue Osnabrücker Zeitung a Pianu se podařilo uchytit i u polského vydavatelství Agora SA. 

Jak se firmě vede po finanční stránce, není úplně jasné. Poslední dostupné hospodářské výsledky Piana za rok 2012 hovoří o ztrátě ve výši 719 tisíc eur, uvedl loni server Živé.sk. Začátkem letošního dubna pak deník E15 napsal, že firma jedná o vstupu nového investora.

CIF16

A tady je celá infografika:

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 5. 2014 15:06

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »