Hlavní navigace

Pilulka bratrů Kasových chce letos začít otvírat kamenné pobočky

29. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dobrodružství dvou bratrů ve farmaceutickém byznysu pokračuje, loni se jejich měsíční obrat dostal na deset a půl milionu. Letos by rádi přibližně trojnásobek.

Přibližně rok a půl se pohybují MartinPetr Kasovi v byznysu pilulek, potravinových doplňků, ale i dětských plen. Jejich obchod Pilulka se pustil do nového světa a loňský rok končil s jednaosmdesáti partnerskými lékárnami. 

Zároveň před koncem roku obchod začal spolupracovat i se Zásilkovnou, která otevřela svou první pobočku i e-shopům. „Výdejna na Smíchově je z našeho pohledu rovnocenná pobočka těm dalším. Za nás nedošlo k plné implementaci a lékárny u nás mají vždy přednost před výdejními místy,“ komentuje Martin Kasa s tím, že letos chtějí začít budovat síť vlastních poboček. „Prodejny ale bude realizovat jiná společnost z našeho holdingu,“ dodává.

Dnes na všech farmaceutických projektech Kasových pracuje přibližně 40 lidí. Třetina z nich se věnuje on-line prodeji. Velikost trhu se podle Kasy dá odhadnout velmi těžko. „Náš trh se těžko definuje, jelikož je širší než jen běžné lékárenské portfolio. Volnoprodejných léků a doplňků se v Česku dnes prodá za 10–20 miliard. Záměrně uvádím tak velké rozpětí, protože je těžké říct co je a co není v dané skupině lékárenské zboží. On-line jde asi o jednu miliardu,“ vysvětluje. 


Zdroj: Pilulka.cz

Pilulka loni prodala přes 330 tisíc kousků zboží a letos by se ráda dostala přes milion. S tím souvisí i plány na vyšší obrat. Ten by se měl vyšplhat až ke třiceti milionům měsíčně.  

„Už teď víme, že jsme v lednu překonali prosincové tržby. Prosinec byl ziskově kolem nuly a například leden by byl v plusu, nebýt úmyslných investic. Letos plánujeme výrazné investice zejména do skladů a logistiky. Zázemí stavíme nyní na přibližně desetinásobek současných čísel,“ dodává Kasa. 

Kasové ale nejsou jediní, kteří se do prodeje farmak na internetu pustili. Léky a výživové doplňky si podle studie APEK na webu kupuje přibližně čtvrtina zákazníků e-shopů.


Autor: APEK

Loni rozjel svou on-line lékárnu i portál iDNES z rodiny MAFRA. Nedělá to ale sám. O provoz, prodej a distribuci se stará malá lékárnická firma Christopher Robin, která provozuje vlastní e-shop a má kamenné lékárny ve třech českých městech – v Praze, Nymburce a Jihlavě.

BRAND24

Průkopníkem farmacie na tuzemském internetu je ale Lékárna.cz. Začínala už v roce 1999 jako portál s informacemi o lécích, zdraví a nemocech, které autorizovala Farmaceutická fakulta v Hradci Králové. 

Zakladatel a lékárník Vladimír Finsterle ji ale o čtyři roky později začal měnit na první lékárenský e-shop. Dnes je podle informací serveru podobných online obchodů kolem sto padesáti. Firma Pears Health Cyber, která server Lékarna.cz provozuje, měla podle zveřejněné uzávěrky v roce 2013 tržby kolem 440 milionů korun. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).