Hlavní navigace

Pinterest zprovoznil účty pro firmy, co se skrývá v podmínkách jejich použití?

Daniel Dočekal 19. 11. 2012

Sociální síť Pinterest nově vedle osobních účtů umožnila i zakládání firemních profilů. Pro některé firmy tak nastal vhodný čas přemýšlet nad tím, jestli se jim vyplatí firemní účet založit a jaké (právní) zádrhele může Pinterest pro firmu mít.

Pinterest je poměrně nová sociální síť, která se od těch ostatních liší hlavně tím, že je vizuální. Jejím obsahem jsou pouze fotky. V České republice není nijak masově používaná. Není známo, kolik existuje „českých“ uživatelů, a nějaké používání pro firemní účely je hodně sporadické.

Před několika dny Pinterest zavedl „firemní účty“ – tedy možnost vytvářet profily, které nejsou živými lidmi, nemají jméno a příjmení a eventuálně (pravděpodobně hlavně později) budou nabízet funkčnost, která se více hodí firemnímu než soukromému využití.

Pinterest - největší české účty (zdroj: Zoomsphere.com)

Pinterest – největší české účty (zdroj: Zoomsphere.com)

Jak je to s firemními účty na Pinterestu

Pinterest založil pro firmy novou část svého webu – business.pinterest.com/ – kde je například možné převést soukromý účet na firemní. A také jde o místo, kde si založíte nový firemní účet. Budete k tomu potřebovat unikátní e-mailovou adresu (k ní samozřejmě heslo) a pár dalších informací (typ firmy, vaše jméno a příjmení, jméno firmy, zvolit si „uživatelské jméno“ a tím i adresu na Pinterest.com, profilový obrázek, základní popisek a adresu vašeho webu).

Součástí založení firemní stránky je ještě nutnost začít sledovat pět nástěnek (nelze prostě přeskočit) a teprve poté získáte „firemní“ účet na Pinterestu. Bohužel není možné používat osobní účty k správě firemních účtů – zvolený systém je stejný jako u Twitteru, každý účet (ať už osobní nebo firemní) má svůj e-mail a své heslo. Znamená to, že nejsou k dispozici ani správci účtů. Po založení učtu nezapomeňte potvrdit použitý e-mail (přijde na něj zpráva s odkazem pro potvrzení).

Založený účet můžete ještě mírně poupravit – připojit účet na Twitteru a Facebooku (ale pozor, bude to v praxi znamenat, že pak bude možné se pomocí těchto účtu přihlašovat, takže může příliš snadno vzniknout konflikt s vaším osobním účtem). Můžete změnit profilový obrázek (223×223 bodů) či doplnit místo, kde se firma nachází - žádné velké možnosti přizpůsobení účtu nečekejte. Webovou adresu spojenou s profilem můžete ověřit pomocí nahrání ověřovacího souboru na váš web („>pokud jste si již web ověřili pro osobní účet, zřejmě při tom narazíte na hlášku "This website has been verified by another user“).

Pokud budete chtít doplnit Pinterest na vaše webové stránky, můžete využít Buttons and Widgets a získat tak několik prvků – „Pin It Button“ (obdoba Líbí/Sdílení/Tweet), „Follow Button“, (obdoba Page Like Box, Follow prvku od Twitteru), „Profile Widget“ a „Board Widget“ (ty umožňují na web dostat obsah z profilu nebo určité nástěnky). Jako u většiny podobných řešení je potřeba do kódu stránky přidat jeden SCRIPT odkazující na knihovnu a na odpovídající místa dát odpovídající prvek (Pinterest používá přizpůsobený A HREF).

Firemní účet potom funguje stejně jako osobní – vytváříte nástěnky a na účet/nástěnky „připínáte“ (Pinnning) obsah. Pinterest je pouze vizuální sociální síť a je tedy nutné připínat obrázky – můžete je buď připínat z webu nebo je na Pinterest přímo nahrávat. Firemní účty mohou i sledovat další účty, ve vyhledávání ale uvidíte pouze další firemní účty – pokud budete chtít jako firma sledovat i osoby, musíte být přímo na jejich profilu.

Pokud budete často připínat obsah z webu (třeba právě firemního), vyplatí se do prohlížeče přidat bookmarklet. Najdete ho v „Pin it“ Button. Poslední co je dobré vědět je, že mobilní aplikace (iPhone, iPad, Android) žádné změny nedoznala a použití firemního účtu nijak zvlášť nepodporuje – pokud tedy na mobilu používáte Pinterest vlastní (osobní), nepůjde to zároveň s novým firemním.

Četli jste dobře Podmínky užívání Pinterestu pro firemní účty?

Možná jste v pokušení začít nové firemní profily využívat. A možná jste moc nepřemýšleli nad tím, že Pinterest zavedl nová „Firemní pravidla užívání“, která byste si měli přečíst.

Pokud tak neučiníte, pravděpodobně vás nenapadne, že se firemní pravidla liší od těch klasických, pro osobní účty. A to zejména v tom, že firemní účty jsou zcela zodpovědné za svůj obsah a také za případné problémy s ním spojené. Vaše firma tak bude zodpovědná také za placení případných soudních výloh i dalších vzniklých nákladů.

Stejně tak je dobré vědět, že Pinterest v pravidlech získává práva shromažďovat informace o uživatelích firemního webu v okamžiku, kdy na webu implementujete „sdílecí“ prvky Pinterestu, stejně tak jako analyzovat a jinak automaticky zpracovávat vaše firemní webové stránky.

Stejně jako kdekoliv jinde platí, že Pinterest může firemní účet kdykoliv zrušit, doslova dokonce „s nebo bez důvodu“, ale také bez jakéhokoliv vyrozumění (jinými slovy, s Pinterestem nebudete mít žádnou smlouvu). A v neposlední řadě samozřejmě platí, že Pinterest za nic neručí. A tedy také to, že nic, co fungovalo, fungovat nemusí, a cokoliv se kdykoliv může změnit.

Skutečnost, že Pinterest by mohl být žalován za uživatelský obsah je pro podmínky užívání natolik důležitá, že se dokonce věta „pokud budeme žalování za něco, co vaše firma dělá na Pinterestu, budete muset zaplatit naše soudní výlohy“ objevuje i podmínkách pro běžné uživatele. Ty se k 14. listopadu 2012 změnily, takže je možná také dobrý důvod si je přečíst.

A je v nich také uvedeno, že pokud jako uživatel používáte Pinterest pro komerční účely, tak se zavazujete právě k tomu, že budete Pinterestu platit případné soudní výlohy a s tím spojené záležitosti. 

A Pinterest jasně upozorňuje, že pokud používáte Pinterest komerčně, je pro vás určen právě firemní účet. Kupodivu prozatím není nikde jasně a striktně řečeno, že firma „musí“ mít firemní účet – podobně jako je tomu například na Facebooku, kde klasický účet smí mít pouze žijící osoba (a musí používat skutečné jméno, atd) a firmy mohou používat pouze stránky (pages).

A ještě jedna věc – nezapomeňte, že ať jste uživateli soukromého či firemního  účtu, i na Pinterestu najdete klasické „přivlastnění“ si veškerého obsahu („non-exclusive, royalty-free, transferable, sublicensable, worldwide license to use, store, display, reproduce…“). Což samozřejmě z firemního hlediska nemusí zdaleka být přijatelné.

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?