Pivo si na Facebooku raději neobjednávejte

Propojení online a offline světa může fungovat. Často ale s problémy a nedozorozuměními. Myslíte si, že je dobrý nápad napsat obsluze v hospodě na Facebook, ať vám donese pivo? Přinesou vám ho nakonec?

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Představte si následující situaci. Partička žíznivých mladíků dorazí do zaplněného podniku. Jen tak tak si najde místa k sezení a zuřivě gestikuluje kvůli objednávce. Obsluha se dostaví za několik minut, což je v těchto podmínkách poměrně dobrý čas. Všech pět mladých mužů si poručí pivo. Nápoje na stůl dorazí asi za čtvrt hodiny. Je zřejmé, že piva na stole nevydrží příliš dlouho. Ne že by je někdo rozlil, ale jsou prostě vypita. Následuje mávání na obsluhu, její nahánění po lokále a další marné pokusy, jak na sebe upozornit. Samozřejmě je, že na rukou mají mladíci vztyčených pět prstů, zatím ne jenom jeden.

UX16

Protože všichni mladíci jsou technologicky zdatní, takže než aby se vysilovali zbytečnou posunkovou řečí, napadne je skvělý nápad. Vlastně promiňte, napadne to jenom jednoho z nich. Což takhle napsat na facebookovou zeď objednávku? Obsluha má přece na baru notebook s otevřenými stránkami. Co se stane? Donesou ta piva? Nápad je zrealizován bleskově a spojení „5 piv“ (autor nápadu vyznává jednoduchost) se skutečně rychle objevuje na zdi (té facebookové). Mladíci jsou spokojení a čekají, co se stane. Obsluha začíná rotovat po hospodě jaksi rychleji a oslovuje hosty. Objednávka evidentně zafungovala.

Když obsluha přichází k mladíkům, a ptá se –„ to je těch pět piv?“, je evidentní, že se experiment povedl. Všichni mladíci odkývají, že jo a jsou v sedmém nebi. Objednali si pivo přes Facebook, to budou panečku historky. Piva dorazí a zábava pokračuje v plném proudu.  Mladíci se po několika dalších nápojích rozhodnou platit, všichni mají dopito, oblékají si bundy a čepice. Najednou přistane na stole pět piv. „Nic jsme si už neobjednali,“ zanaříká mladík, který se těší domů ze všech nejvíc. „To máte z toho Facebooku, poznal jsem vás podle fotky,“ odpoví číšník. Rázem je jasno. Objednávka pořízená přes zeď doráží až teď. Mladíci samozřejmě reagují chlapsky a piv se ujímají. Poučení je v tomto případě zcela jasné, pozdní příchody domů způsobují moderní technologie a jejich nadužívání.

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 4. 2012 19:11
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »