Hlavní navigace

Placený Borovan.cz hlásí překročení první stovky prodaných předplatných

David Slížek

Server nabízející informace z oblasti médií a zábavního průmyslu po roce fungování placené sekce utržil několik stovek tisíc Kč.

One-man projekt Borovan.cz se na internetu objevil v listopadu 2012 a od loňského září má i svou placenou sekci. Za projektem stojí bývalý redaktor Hospodářských novin či deníku E15 Aleš Borovan.

Po roce od uvedení předplatného hlásí překročení hranice stovky prodaných licencí. Do tohoto čísla započítává i obnovené objednávky, takže počet předplatitelů je nižší a pohybuje se v desítkách. Konkrétní číslo Borovan neuvádí.

Abonenti si podle něj nejčastěji kupují roční předplatné, které stojí 8 999 Kč. Kromě toho server nabízí i předplatné na půl roku nebo na čtvrtletí. Platby za jednotlivé články neumožňuje.

Borovan.cz publikuje přibližně čtyři až šest textů denně a přibližně jeden spadá do placené sekce.

Kdo vydělává na obsahu

Server je jedním z projektů, které na českém internetu zkoušejí prorazit s placeným obsahem. Průkopníkem byl server Patria.cz, který svou placenou sekci spustil v roce 2002 a dnes na webu vydělává asi 10 milionů Kč ročně.

Finančně se daří také Miroslavu Motejlkovi, který po ekonomickém serveru Motejlek.com spustil i placenou sekci o trhu advokátních kanceláří a loňský rok končil s tržbami 11 milionů Kč a ziskem nad 6 milionů. 

Přes 500 předplatitelů se už přehoupl loni v listopadu spuštěný čtrnáctideník 067.cz publicisty a pedagoga Petra Koubského. A asi 850 předplatitelů má server Psychologie.cz, který placenou sekci spustil loni v květnu.

NMI17

Hráčů, kteří se snaží na webu nabídnout placený obsah, dále přibývá – loni v říjnu spustil prémiovou sekci i server Digizone.cz (vydává ho společnost Internet Info, která je zároveň vydavatelem Lupy).

Probudili se také velcí vydavatelé – Mafra nedávno spustila aplikaci, ve které je možné předplatit a na webu číst MF DNES a Lidové noviny. A Economia spustila paywall kolem článků Hospodářských novin na serveru iHNED.cz.

Našli jste v článku chybu?
3. 10. 2014 9:46
tom (neregistrovaný)

.."Borovan.cz publikuje přibližně čtyři až šest textů denně a přibližně jeden spadá do placené sekce."... Není to obráceně? Když se podívám na titulku samé placené články až na jeden možná dva. Každopádně po přečtení pár zajímavých titulků zjišťuji, že vše placené a klikám na článek v pravém horním rohu "x"