Platební systém Mobito ovládne Česká spořitelna

Na dnešní valné hromadě společnosti MOPET CZ šest dosavadních akcionářů souhlasilo s převodem svých akcií na Českou spořitelnu. Ta ovládne sedm osmin firmy.

Systém pro mobilní platby Mobito, který nedávno oslavil první narozeniny, v dohledné době změní vlastníka. Většina původních akcionářů firmy MOPET CZ, která systém provozuje, totiž na dnešní valné hromadě oficiálně akceptovala nabídku České spořitelny a posvětila tak převod svých podílů na nového majitele. Informaci přinesl zpravodajský server Aktuálně.cz. Česká spořitelna získá ve firmě podíl ve výši 87,5 %.

Až dosud  přitom firmu vlastnila Česká spořitelna, Raiffeisenbank, UniCredit Bank, GE Money Bank, Telefónica, T-Mobile, Vodafone a společnost A-Communications (firma registrovaná na Maltě, za kterou stojí iniciátoři projektu Mobito Tomáš SalomonViktor Peška). Z výše jmenovaných si svůj podíl ponechala UniCredit Bank, která už dříve avizovala, že nabídku České spořitelny nevyužije.

Ačkoli služba na startu vzbuzovala velká očekávání, po dvanácti měsících ostrého provozu se dá konstatovat, že je zdaleka nesplnila. Mobito sice eviduje necelých 50 tisíc zákazníků, aktivně ale službu využívá jen zhruba 10 tisíc lidí. A těch, kteří prostřednictvím Mobita skutečně provedou nějakou komerční transakci, jsou jen jednotky tisíc měsíčně.

UX16

Za loňský rok skončilo hospodaření firmy ve ztrátě 57,435 milionů Kč. K tomu je nutné připočíst i záporný výsledek hospodaření za období od vzniku firmy v listopadu 2010 do konce roku 2011. Tehdy skončilo hospodaření společnosti v mínusu 23,438 milionů Kč. Firma ve výroční zprávě za rok 2012 uvedla, že očekává ztrátu i v letošním roce.

Podle našich informací se Česká spořitelna zavázala, že Mobito bude provozovat několik následujících let, což znamená, že se fakticky po danou dobu zavazuje k financování provozu služby.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 10. 2013 9:16
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »