Hlavní navigace

Počet čtenářů e-titulů se letos ztrojnásobil, nakupují hlavně přes počítač

Redakce 10. 10. 2012

Digitální distribuce novin a časopisů zaznamenala v posledních měsících vzestup zájmu jak ze strany čtenářů, tak ze strany vydavatelů. Podle údajů společnosti Publero roste výrazněnejen čtenářská základna, ale i počet prodaných vydání a objem tržeb za e-verze novin a časopisů. Pozitivní změnu v přístupu k digitální distribuci periodik lze sledovat také u vydavatelů, kteří ve větší míře vstupují se svými tituly do digitálních trafik či vyvíjejí vlastní in-house řešení digitální distribuce.

Digitální distribuce novin a časopisů zaznamenala v posledních měsících vzestup zájmu jak ze strany čtenářů, tak ze strany vydavatelů. Podle údajů společnosti Publero roste výrazněnejen čtenářská základna, ale i počet prodaných vydání a objem tržeb za e-verze novin a časopisů. Pozitivní změnu v přístupu k digitální distribuci periodik lze sledovat také u vydavatelů, kteří ve větší míře vstupují se svými tituly do digitálních trafik či vyvíjejí vlastní in-house řešení digitální distribuce.

V roce 2012 se čtenářská základna registrovaná v digitální trafice Publero.com téměř ztrojnásobila (z 12 000 registrovaných čtenářů v lednu 2012 na 33 000 čtenářů v říjnu 2012). Větší zájem čtenářů o elektronické čtení potvrzuje i zdvojnásobení počtu prodaných periodik za stejný časový úsek. Prodeje všech digitálních verzí novin a časopisů se přitom pohybují v řádu tisíců kusů za měsíc. Průměrnému čtenáři digitální verze periodického tisku je 18–34 let.


Autor: Publero.com

Elektronické noviny a časopisy nejčastěji nakupují uživatelé Publera přes PC/notebook (82 % nákupů), zbytek transakcí probíhá přes tablety a mobily. V nákupech přes mobilní zařízení dominují transakce provedené přes iOS (70 % nákupů přes mobilní zařízení).

Čtenáři registrovaní na Publero.com nejčastěji nakupují tituly v polovině pracovního týdne, a to ráno mezi 8–11 hodinou či večer kolem 20–22 hod. Typický čtenář e-novin a e-časopisů preferuje nákup jednotlivých čísel oproti nákupu dlouhodobých předplatných.

V České republice existují dva hlavní směry digitální distribuce. Vydavatelé buď nabízejí elektronické verze svých titulů v digitálních trafikách (Publero) nebo připravují e-verze titulů vlastními silami v podobě in-house technologických řešení (Economia). Někteří vydavatelé také kombinují obě formy distribuce (Extra Publishing). Hlavní motivací k digitální distribuci periodik je pro vydavatele především možnost kompenzace poklesu zisků z prodejů klasických papírových novin, zásah nové čtenářské základny, ale i předpokládáný vzestup oblíbenosti počtu mobilních zařízení. Zájem vydavatelů o digitální distribuci stoupá, což dokazuje i nárůst počtu elektronických titulů, které má Publero v portfoliu. Zatímco v lednu 2012 Publero nabízelo přibližně 100 titulů, v současnosti nabídka čítá již 400 titulů.

Našli jste v článku chybu?

10. 10. 2012 19:19

VfB (neregistrovaný)

V nabídce jsou převážně výpravnější obrázkové časopisy, které číst jak na mobilu, tak ve čtečce (pokud se do ní vůbec povede e-časopis dostat) je čiré utrpení a tablety ještě v ČR nejsou tolik rozšířeny.

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!