Hlavní navigace

Počet čtenářů e-titulů se letos ztrojnásobil, nakupují hlavně přes počítač

Redakce 10. 10. 2012

Digitální distribuce novin a časopisů zaznamenala v posledních měsících vzestup zájmu jak ze strany čtenářů, tak ze strany vydavatelů. Podle údajů společnosti Publero roste výrazněnejen čtenářská základna, ale i počet prodaných vydání a objem tržeb za e-verze novin a časopisů. Pozitivní změnu v přístupu k digitální distribuci periodik lze sledovat také u vydavatelů, kteří ve větší míře vstupují se svými tituly do digitálních trafik či vyvíjejí vlastní in-house řešení digitální distribuce.

Digitální distribuce novin a časopisů zaznamenala v posledních měsících vzestup zájmu jak ze strany čtenářů, tak ze strany vydavatelů. Podle údajů společnosti Publero roste výrazněnejen čtenářská základna, ale i počet prodaných vydání a objem tržeb za e-verze novin a časopisů. Pozitivní změnu v přístupu k digitální distribuci periodik lze sledovat také u vydavatelů, kteří ve větší míře vstupují se svými tituly do digitálních trafik či vyvíjejí vlastní in-house řešení digitální distribuce.

V roce 2012 se čtenářská základna registrovaná v digitální trafice Publero.com téměř ztrojnásobila (z 12 000 registrovaných čtenářů v lednu 2012 na 33 000 čtenářů v říjnu 2012). Větší zájem čtenářů o elektronické čtení potvrzuje i zdvojnásobení počtu prodaných periodik za stejný časový úsek. Prodeje všech digitálních verzí novin a časopisů se přitom pohybují v řádu tisíců kusů za měsíc. Průměrnému čtenáři digitální verze periodického tisku je 18–34 let.


Autor: Publero.com

Elektronické noviny a časopisy nejčastěji nakupují uživatelé Publera přes PC/notebook (82 % nákupů), zbytek transakcí probíhá přes tablety a mobily. V nákupech přes mobilní zařízení dominují transakce provedené přes iOS (70 % nákupů přes mobilní zařízení).

CIF16

Čtenáři registrovaní na Publero.com nejčastěji nakupují tituly v polovině pracovního týdne, a to ráno mezi 8–11 hodinou či večer kolem 20–22 hod. Typický čtenář e-novin a e-časopisů preferuje nákup jednotlivých čísel oproti nákupu dlouhodobých předplatných.

V České republice existují dva hlavní směry digitální distribuce. Vydavatelé buď nabízejí elektronické verze svých titulů v digitálních trafikách (Publero) nebo připravují e-verze titulů vlastními silami v podobě in-house technologických řešení (Economia). Někteří vydavatelé také kombinují obě formy distribuce (Extra Publishing). Hlavní motivací k digitální distribuci periodik je pro vydavatele především možnost kompenzace poklesu zisků z prodejů klasických papírových novin, zásah nové čtenářské základny, ale i předpokládáný vzestup oblíbenosti počtu mobilních zařízení. Zájem vydavatelů o digitální distribuci stoupá, což dokazuje i nárůst počtu elektronických titulů, které má Publero v portfoliu. Zatímco v lednu 2012 Publero nabízelo přibližně 100 titulů, v současnosti nabídka čítá již 400 titulů.

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Očkované a neočkované děti spolu ve školce

Očkované a neočkované děti spolu ve školce

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...