Počet telefonních automatů by mohl výrazně klesnout (doplněno)

Počet veřejných telefonních automatů resp. telefonních budek v ulicích by mohl dosti klesnout. Český telekomunikační úřad chce totiž výrazně snížit počet těch, na jejichž provoz zároveň přispívá stát. Celkem Telefónica O2 provozuje 24 tisíc telefonních automatů a na provoz 9,5 tisíce z nich přispívá stát více než 100 miliony korun ročně. Ten počet je poměrně vysoký a my bychom rádi postupně počet snížili, cirka zhruba někdy kolem roku 2012, na úplné minimum, ne-li aby se přiblížil nule, uvedl…

Počet veřejných telefonních automatů resp. telefonních budek v ulicích by mohl dosti klesnout. Český telekomunikační úřad chce totiž výrazně snížit počet těch, na jejichž provoz zároveň přispívá stát. Celkem Telefónica O2 provozuje 24 tisíc telefonních automatů a na provoz 9,5 tisíce z nich přispívá stát více než 100 miliony korun ročně. Ten počet je poměrně vysoký a my bychom rádi postupně počet snížili, cirka zhruba někdy kolem roku 2012, na úplné minimum, ne-li aby se přiblížil nule, uvedl Pavel Dvořák, předseda ČTÚ. S omezováním počtu budek, na jejichž provoz přispívá Telefónice stát, by se mohlo začít příští rok.

S rozmachem mobilních telefonů zájem o služby telefonních budek klesá prakticky v celé Evropské unii – Českou republiku nevyjímaje. V nedávném průzkumu Eurobarometr pouze dvě procenta dotázaných uvedla, že z veřejného automatu volají alespoň jednou týdně. Naopak již více než tři čtvrtiny dotázaných obyvatel Evropské unie uvádějí, že telefonní budky a jiné veřejně přístupné telefony vůbec nepoužívají. Podle průzkumu agentury STEM/MARK z telefonní budky v České republice alespoň jednou měsíčně volají jen tři procenta dotázaných.

EBF16

Z evropského výzkumu vyplynulo, že služeb telefonních budek využívají hlavně zákazníci mobilních operátorů, kterým se právě vybila baterie nebo nemají signál. Pravě dostupnost signálu mobilních sítí v obcích do 50 tisíc obyvatel poblíž veřejných telefonních automatů (VTA) chce ČTÚ prověřit a podle výsledku se hodlá zařídit. (Finanční noviny)

Doplnění (19:44) Případné rozhodnutí ČTÚ o úpravě počtu VTA zařazených do režimu univerzální služby pro nás samozřejmě bude důležitým podkladem pro jejich provoz a pro rozhodování o jejich počtu. Hlavním kritériem pro provozování VTA, které do univerzální služby nespadají je úroveň jejich využívání, uvedla pro Lupu Hana Hejsková z Telefóniky.

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 7. 2008 13:43

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »