Hlavní navigace

Pochopit novou realitu médií je dlouhý proces

David Antoš

Jan Makovička v rámci Czech Internet Fora 2007 vedl workshop na téma Byznys ve věku Web 2.0. V poměrně živé diskusi byly probrány změny, kterým média i inzerenti čelí či pravděpodobně čelit budou. Jan Makovička fungování klasických médií přirovnal k masové výrobě z dob průmyslové revoluce. Internet jednosměrné vysílání změnil v obousměrnou komunikaci.

Jan Makovička v rámci Czech Internet Fora 2007 vedl workshop na téma Byznys ve věku Web 2.0. V poměrně živé diskusi byly probrány změny, kterým média i inzerenti čelí či pravděpodobně čelit budou. Jan Makovička fungování klasických médií přirovnal k masové výrobě z dob průmyslové revoluce. Internet jednosměrné vysílání změnil v obousměrnou komunikaci.

Změny nejsou výzvou pouze pro média. Společnosti získávají lepší možnosti precizního zacílení svých kampaní i možnost přímé oslovení zákazníků. Je o však dvousečné – pokud nejsou s jejich službami spokojení, velmi snadno mohou svou zkušenost předat dál a zdaleka ne jen svým známým. Na příkladu Alzasoftu lze demonstrovat, jak drtivé účinky to může mít.

Očekávaný je nástup personalizované reklamy v horizontu tři let. Velké společnosti o uživatelích získávají mnoho osobních údajů, které zadavatelů mohou umožnit zacílit na konkrétní lidi. Sporné je, jak daleko může zajít implicitní personalizace reklamy, a to z etických i čistě technických důvodů. Teoreticky by z analýzy podobnosti lidí a jejich křížových preferencí mohlo být možné automaticky odhadovat, co by danou osobu mohlo zaujmout. Bez umělé inteligence jsou však možnosti značně limitované.

Našli jste v článku chybu?

23. 11. 2007 9:20

Front (neregistrovaný)
Také nechápu co drtivého se děje s Alzasoftem. Dal by se najít lepší příklad, například AAA Auto Praha, tato firma je na lži a podvodu založena a ohlesy na internetu se dají považovat za "drtivé".

23. 11. 2007 9:19

Priklad miri k vysledku vyhledavani na Googlu, kde na slovo "Alzasoft" vyjizdi i odkazy, ktere se dane spolecnosti nejspis prilis nezamlouvaji (a jeste nedavno v tomto vysledku zaujimaly o poznani vyssi pozice).
Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

DigiZone.cz: Kanál TA3 HD zahájil vysílání

Kanál TA3 HD zahájil vysílání

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

DigiZone.cz: Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Měšec.cz: Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?