Na první pohled vypadá číslo aktivních uživatelů hezky - 6,5 milionu lidí , to se chce říci WOW :-)
Při počtu obyvatel USA asi 300 milionu to číslo již tak optimisticky nevypadá +- 2 procenta obyvatel, opravdu takto vypadá hitovka?
No, odpovídá to sledovanosti mnohých současných "hitových" televizních seriálů, takže to opravdu je slušné číslo.
Zajímavější by ovšem bylo, kdyby těch šest a půl milionu poslouchalo JEDEN podcast, ne všechny podcasty dohromady. :-)
Podcast je na můj vkus zbytečně složitý pokud si mohu mluvené slovo přímo naladit na radiu.
Složité připojování k PC a nahrávání obsahu do přehrávače je omluvitelné u oblíbených písniček, které si pouštím opakovaně (až do oposlouchání) ale běžné mluvené slovo mi stačí slyšet jednou a tak si ho poslechnu rovnou při jeho vysílání nebo někdy později z "radia na přání" když ho nestíhám přímo.
Moc tomu nerozumim, ale mel jsem za to, ze podcastem se mysli, kdyz ty mp3 stahuje z webu nejak automatizovane pomoci nejakeho chytreho softu. Predpokladam, ze puvodni komentator si vystaci s prohlizecem, vyhleda oblibeny porad a klikne na "prehrat".
Pokud se operuje s nějakým ne moc známým pojmem, je slušností když ho autor ze začátku vysvětlí. Najít si můžete vše, ale články si nečtete proto abyste něco hledal na webu ...
az bude u nas penetrace ipodu a zarizeni s podobne velkou kapacitou - tj. nikoliv par G a podobnym use-appealem .. pak se mozna zacne masivne pouzivat tento zpusob zabavy / vzdelavani a pak se tu mozna vytvori trh s podcasty ..
U nas to s podcasty a videocasty neni zdaleka tak spatne, jak autor podsouva. Kdyz jsem pred vic jak rokem zacinali s www.digit.cz, tak jsme byli tusim druhy videocast v CR. Dneska funguje castu at uz audio ci video nekolik desitek a da se docela vybrat...
Nikdy jsem podcastu na chuť nepřišel a asi nepřijdu - maximálně tak v autě při řízení. Čtení textu a prohlížení vybraných obrázků v něm je vždycky výrazně rychlejší než poslouchání nahrávky nebo shlédnutí videa. Video má samozřejmě občas smysl, ale spíš jako doplněk informačně hutného textu než jako hlavní médium.
BTW: Možná je to v USA tak oblíbené proto, že tam na spoustě míst nechytíte žádné "povídací" rádio - něco jako náš ČR tam neexistuje. Navíc jsou rádia plná reklam a tak je výsledek asi takovýto "děsná muzika"-"minuta děsných reklam"-"děsná muzika"-"děsná raklama"-"děsný moderátor který vykládá o děsné muzice co pustí".