Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

Leos Literak
Leos Literak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 7:09 Nový

defenestrace

celé vlákno

nic jiného asi v Česku nepomůže :-(

pesinternet
pesinternet (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
15. 12. 2010 9:01 Nový

Re: defenestrace

celé vlákno

Souhlas, ta banda je zřejmě krmena operátory. Jinak nechápu, že nikdo zatím nezatočil s Mobilkomem. U:fon úspěšně vybírá prachy, jeho služby jsou pofiderné. Reklamace jsou vyřizovány tak debilně, že Vás přejde chuť žít. K Vánocům svým zákazníkům nadělili zprávu o přistoupení do vyděračského sdružení SOLUS.

ludvik
ludvik (neregistrovaný) 2a00:1808:0:----:----:----:----:----
15. 12. 2010 10:42 Nový

Re: defenestrace

celé vlákno

dnes budu asi všechny své příspěvky začínat stejně:

Co ti brání změnit operátora? :-) Konkurence sice u nás není velká (jak v čem a jak kde tedy), ale existuje ...

limit_false
limit_false (neregistrovaný) 62.168.13.---
15. 12. 2010 12:45 Nový

Re: defenestrace

celé vlákno

"Co ti brání změnit operátora?"

Oligopol?

občan U
občan U (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
15. 12. 2010 15:44 Nový

Re: defenestrace

celé vlákno

Ano, oligopol tu je.
Ale pokud významné procento zákazníků našich 3 operátorů bude neustále reagovat na drobné (kosmetické) úpravy jejich ceníku, začnou si uvědomovat, že je třeba s nabídkou něco dělat.

Nyní to funguje tak, že vetšina lidí si řekne: ale co, kvůli 50Kč měsičně přece nebudu měnit operátora.

A práve z toho důvodu se nic neděje a všichni operátoři drží basu.

Stojaté vody v rybníce mobilních operátoru je třeba rozhýbat, ale uvědomme si, že to neudělá 4. (další) operátor, neudělá to ani ČTÚ (stát), musíme to udělat my, zákazníci.

Irnerius
Irnerius (neregistrovaný) ---.ctu.cz
17. 12. 2010 12:02 Nový

Re: defenestrace

celé vlákno

Krrmeno je jenom politické vedení úřadu a pár vedoucích pracovníků...

Řadový úředníci jsou zasypaný haldama spisů, dělají co se jim řekne a drží hubu a krok za pár drobných...

mazanek
mazanek (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
15. 12. 2010 7:19 Nový

ten úřad

celé vlákno

si platíme přímo z daní, nebo prostřednictvím operátorů? Na faktuře jsem ještě poplatek pro ČTU neviděl, asi to bude na tom podrobném vyúčtování:)

Josef K aura:96
17. 12. 2010 11:44 Nový

Re: ten úřad

celé vlákno

Hlavne z dani, ale slusne prijmy ma i ze spravnich poplatku (treba za vyuziti kmitoctove spektra). Celkem rocne CTU spolyka kolem 600 milionu.

malcor
malcor (neregistrovaný) 62.168.27.---
15. 12. 2010 7:49 Nový

Vyjádření ČTÚ

celé vlákno

Zajímalo by mě, jestli jste požádali o vyjádření ČTÚ. Zjevně nějaká komunikace proběhla (soudím, podle náznaku v části o účtovaných sekundách). Ale spíš by mě zajímalo jejich vyjádření nad celkovým zprzněním metodiky.

Zivan
Zivan (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
17. 12. 2010 10:10 Nový

Re: Vyjádření ČTÚ

celé vlákno
Martin
Martin (neregistrovaný) 178.63.65.---
15. 12. 2010 8:10 Nový

Rakouský A1 Smart Inclusive

celé vlákno

Pane Peterka,

přepočítával jsem tarify rakouského A1 a rakouských operátorů obecně. Potíž košů OECD spočívá v tom, že rakušáci jsou opravdu někde jinde. Za své peníze dostávají mnohem více služeb a ty služby mění jejich chování. Nebo budete psát SMS za 6,25 Kč, když za 130 Kč dostanete 500 min volání? Vždyť čechy dohnala k masivnímu používání SMS právě cena SMS v porovnání s cenou za minutu volání.

Těch 100 SMS v koši 30 hovorů je přesně to, co pořídíte výhodněji u virtuálních operátorů. Například rakouský bob: žádný paušál, volání i sms za 1 Kč. Takže koš 30 = 59 min hovorů a 100 SMS za 159 Kč. Ale takový tarif se ČTÚ do srovnání nehodí.

Každodenní zprávy na tohle téma jsou na:
http://www.facebook.com/Nechceme.predrazene.mobilni.volani

astray
astray (neregistrovaný) ---.urel.feec.vutbr.cz
16. 12. 2010 15:38 Nový

Re: Rakouský A1 Smart Inclusive

celé vlákno

Přesně tak, od té doby, co mám firemní tarif od O2 a tedy hafo minut za pakatel a vnitrofiremně zdarma (paušál 1 Kč měsíčně zanedbávám), už SMS téměř neposílám.

Bennie aura:70
15. 12. 2010 8:25 Nový

grrr

celé vlákno

tak tohle mne dokáže vyloženě nas*at... výsledná zpráva ČTÚ je na první pohled naprosto vzorovým projektem, na kterém dělali samí zm*di...

lze si snad jinak vysvětlil, že eklekticky "zvolili" takové optimalizace, aby to vyšlo podle zadání tuzemských operátorů a nikoliv objektivně v zájmu ochrany občanů? Tak je to úřad pro ochranu občanů, nebo si platíme partu zm*dů, co hájí vysoké zisky všech tří tuzemských operátorů??

Btw. od toho aby nás spotřebitele chránili snad máme svoje vlastní úřady ne? Kam jsme se to proboha dostali, když nás musí "nějaký" OECD bránit proti našemu vlastnímu úřadu????

whatever
whatever (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 8:53 Nový

.. alternativní srovnání - údaje jsou k dispozici

celé vlákno

.. data jsou k dispozici - dodělat alternativní srovnání by neměl být problém. Rád přispěju ..
Už jen z hlediska návštěvnosti, čtenosti atd. a následného zpruzení úředníků, kteří se jeví jako "zadarmo drazí" to, imo, má smysl ..

Jan Pleva aura:97
15. 12. 2010 16:49 Nový

Re: .. alternativní srovnání - údaje jsou k dispozici

celé vlákno

Jste mi tim "zadarmo drazi vnukl tu predstavu jak stavkovali, ze pujdou z 10% procenty platu dolu. No za tohle? Zda se ze jim 60% pak pridali operatori, nebo fkat nevim...

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 9:19 Nový

CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Vzdyt v CR je krome piva v restauraci predrazene naprosto vse. Staci se podivat na ceny stejneho zbozi "na zapade". A to uz vubec neprepocitavam pomer k platum, pouze cenu CZK na EUR dle aktualniho kurzu. Jsou to ceny spotrebni elektroniky, obleceni ale i jidla ...

Jenze tohle uz nema reseni, kdyz jsme si tu nechali vyrust to co tu ted mame. Nechapu proc napriklad vetsina hypermarketu musi byt zahranicni firmy. K tomu nekde postavit kram a prodavat tam (v pripade CR spise odpadky nez potraviny) neni treba zadneho hi-tech know how ...

ludvik
ludvik (neregistrovaný) 2a00:1808:0:----:----:----:----:----
15. 12. 2010 10:41 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Co ti brání si hypermarket postavit? :-) nic ... Akorát jako maloodběratel (což v porovnání s velkými řetězci budeš vždy) se nedostaneš na ceny, troufám si říct vyděračské, jako zbytek řetězců ... Jednoho vyděrače dodavatel (výrobce) odmítne, ale odmítnout třeba Ahold si netroufne.

malcor
malcor (neregistrovaný) 62.168.27.---
15. 12. 2010 10:46 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Jenže rozdíl oproti hypermarketu je v tom, že tady se úřad placenej z našich daní lidem snaží nalhat, že telekomunikace jsou u nás levný.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
15. 12. 2010 11:33 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Můj soused se v neděli večer vrátil z Kanárských ostrovů. Potraviny o 50% levnější, než u nás (včetně lahvového Prazdroje), elektřina o 30%, nájmy o 70%! Ať žije český bolševický kapitalismus! Já sám telefonuji levně; mobil na příchozí volání a předplacenou kartu za 200 Kč ročně a aktivní volání přes Skype, t. j. zdarma (vlastní síť). Internet rovněz darma, takže celková útrata 2 x 200 Kč ročně.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
15. 12. 2010 12:23 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

A proc se teda vracel?

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
15. 12. 2010 22:06 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Shání kupce na byt a učí se španělsky, takže je tu jen dočasně.

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 22:57 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Tak to muze zvladnout celkem rychle, hlavne aby umel que a manana :)
Tak adios...

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
17. 12. 2010 11:46 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Mám sto chutí zvednou kotvy taky, ale manželka nechce.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
17. 12. 2010 15:13 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Vymen starou za novou :)

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
18. 12. 2010 12:28 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

To je stejný nesmsl, jako cpát Vistu do deset let starého počítače! Co bych dělal s nějakou barbínou, která nevyjde s pěti litry na měsíc, a pokud se octne v kuchyni, připálí i vodu a ještě se při tom zmrzačí?

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 12. 2010 13:59 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Soulozil?

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
19. 12. 2010 4:46 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

na to si takovou tupku nemusi tahat do baraku proboha

Protiva
Protiva (neregistrovaný) 85.162.11.---
19. 12. 2010 13:54 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Bože, proč musíš kazit takovou pěknou pointu a přirozenou tečku v tomto vláknu diskuse?

Tim
Tim (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
16. 12. 2010 16:59 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Internet zdarma, jo?

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
17. 12. 2010 11:49 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Před dvěma dny jsem byl na návštěvě u ségry; pořídila si AžDSL od T- mobilu. Takový obrshit (down max, 1,8 Mb) je i zadarmo drahý, Když stahovala maily (2,9 kbps), vzpoměl jsem si na staré časy na vojně: zběsilým úprkem se pár metrů popoběhne a pak se půl hodiny čeká.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
17. 12. 2010 15:14 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Zes ji tam nezavedl svoji skvelou garantovanou wifinu... ?

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
18. 12. 2010 12:30 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Je to za kopcem a daleko. Jinak už ji dávno měla, Takže prozatím si u nás pouze zřídila neomezenou E-mailovo schránku, když Seznam umí jen 10 MB a na SMS žádosti neodpovídá.

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.187.broadband11.iol.cz
18. 12. 2010 15:21 Nový

Re: CTU to stejne nevyresi

celé vlákno

Ale, ale, najednou neni wifi zadarmo? :-)))

Majales
Majales (neregistrovaný) ---.64.broadband3.iol.cz
15. 12. 2010 9:35 Nový

Titulní strany novin

celé vlákno

Takový článek by měl být ovšem nejpozději zítra na titulních stránkách všech českých novin, aby se všichni dozvěděli jak z našich kapes tahají operátoři peníze právě s nápomocí ČTÚ! Jen se ptám, kde jsou všichni ti investigativní novináři a reportéři a proč toto všechno není náplní hlavních večerních zpráv všech televizních stanic...

Ivo Fišer
Ivo Fišer (neregistrovaný) 77.78.116.---
15. 12. 2010 9:37 Nový

porovnání 375 českých ceníků

celé vlákno

Dobrý den,

srovnání 375 ceníků v českých pevných a VoIP sítích přes měsíční modelové výdaje (= spotřební koše) domácnosti a malé, střední i velké firmy najdete zde:
http://www.xphonet.cz/index.php?tc=registr&t=1&m=1&pc=porovnani-ceniku&p=4

Ivo Fišer

Pepa Zdepa aura:48
15. 12. 2010 15:24 Nový

Re: porovnání 375 českých ceníků

celé vlákno

Strcte si ten vas registr do ...
Jsou v nem nepravdive udaje a lzi.

Ivo Fišer
Ivo Fišer (neregistrovaný) 77.78.116.---
16. 12. 2010 8:23 Nový

Re: porovnání 375 českých ceníků

celé vlákno

Pepo Zdepa, já si za informacema v registru i v testeru stojím. Mimo jiné se pod ně i pod můj příspěvek mohu podepsat a nemusím se skrývat za přezdívku. Máte-li konkrétní připomínky či domněnky, stačí mi napsat a já to zkontroluju.
Ivo Fišer

Jíra
Jíra (neregistrovaný) 88.103.127.---
16. 12. 2010 18:39 Nový

Re: porovnání 375 českých ceníků

celé vlákno

Pane Fišer nenechte se otrávit. Váš přehled operátorů, ceníků a spolehlivosti na www.xphonet.cz je super. Jen tak dál.

astray
astray (neregistrovaný) ---.urel.feec.vutbr.cz
16. 12. 2010 15:41 Nový

Re: porovnání 375 českých ceníků

celé vlákno

Napiš aspoň jeden údaj, který je tam lživý, jinak je Tvůj příspěvěk zbytečný.

Loupežník
Loupežník (neregistrovaný) 85.162.14.---
15. 12. 2010 10:17 Nový

Příživnictví

celé vlákno

Předpokládám, že tohle všechno je placeno z veřejných peněz. Takže ve zkratce co si myslím, kromě jiného, značně nehezkého...

Celé toto měření a laborování je naprosto k ničemu. Existuje jen proto, že slouží k obživě hrstce budižkničemů, kteří potřebují jednou za čas získat alibi týkající se jejch "práce".
Nám, zákazníkům mobilních operátorů, to nijak neprospěje. A přitom je spousta věcí které by ČTU ovlivnit mohl... Další zbytečná instituce!

Emka41
Emka41 (neregistrovaný) ---.customer.medialine.cz
15. 12. 2010 10:22 Nový

Zodpovědnost.

celé vlákno

Takovouto zprávu jistě dělali konkrétní lidé pod vedením jednoho zodpovědného člověka. Jistě nebude problém pro člena současné vlády v prvním kroku jim tuto zprávu vrátit k přepracování podle metodiky OECD spolu s citelným finančním postihem. Dále by mohl být například vyměněn šéf úřadu s jasným zadáním.

Vladimír Kutna aura:45
15. 12. 2010 11:09 Nový

Re: Zodpovědnost.

celé vlákno

Přesně tak.

Někdo pod tím musí být podepsaný, někdo musí být zodpovědný. Doufám, že to neskončí jen pár články po internetu!

Každopádně zpráva slouží jako podklad pro další ekonomické aktivity. Proto musí být stávající znění zrušeno a zpráva přepracována!

Státní úřad přece nemůže vědomě lhát! Co kdyby takto postupovat třeba ČSÚ?

Co mám udělat, aby se tak stalo?

ViR
ViR (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 11:45 Nový

Re: Zodpovědnost.

celé vlákno

Podle § 107 ZoEK:
(1) Úřad má pětičlennou Radu Úřadu (dále jen "Rada"). Jeden z členů Rady je předsedou Rady. Předseda řídí činnost Rady, v jeho nepřítomnosti řídí její činnost jím pověřený člen Rady. Předseda Rady jedná jménem Úřadu a stojí v jeho čele. Ve stanovených případech rozhoduje Rada.

(2) Členy Rady a jejího předsedu jmenuje a odvolává vláda na návrh ministra informatiky (pozn. - nyní ministra průmyslu a obchodu). Funkční období členů Rady je 5 let. Každý rok je jmenován jeden člen Rady. Do funkce předsedy Rady je člen Rady jmenován na dobu zbývající do konce jeho členství v Radě, nejvýše však na dobu 3 let.

čili primárně je třeba směřovat stížnosti na MPO a sekundárně předsedovi vlády. A samozřejmě do toho má co mluvit (byť nepřímo) i parlament. (Mimochodem, na stížnosti poslancům je vhodná doba, neb počátkem roku půjde do sněmovny novela tohoto zákona....)

ados
ados (neregistrovaný) 77.104.210.---
15. 12. 2010 10:37 Nový

VoIP

celé vlákno

Používám výhradně VoIP. Nemůžu si vynachválit!

Enigma
Enigma (neregistrovaný) ---.chemi.muni.cz
15. 12. 2010 10:44 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

No prostě se nedivme, že na mobilech spíše používáme SMS a k telefonování použijeme VoIP nebo Skype.

xls
xls (neregistrovaný) ---.161.broadband11.iol.cz
15. 12. 2010 10:57 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

Je to tak. V ČR mám 10korunový tarif na příjem hovorů, veškerý provoz jde přes VoIP. Víc než u našich mobilních operátorů utratím v zahraničí, kde těch pár korun za volání a mobilní internet klidně zaplatím (za cca 200,- mám asi 90 min do všech sítí + měsíc EDGE).

tom
tom (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
15. 12. 2010 16:17 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

tohle proste muzou napsat lidi, co nepouzivaji telefon "Ke sve obzive" a relativne casto volaji. Voip na edge (a v podstate na cemkoli v cr) je vazne uzasnej....nemyslim ani tak kvalitou hovoru jako pokrytim.

Dle tech 10kc asi mate vodafone. Takze nejaky volani v baraku, kde obcas nema signal (natoz data na prenos voip) je asi pase....

ViR
ViR (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 20:10 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

Nepostřehl jsem, že by někdo psal o VoIP na EDGE??? To je samozřejmě pro business použití VoIP absolutně nevhodné. Jinak, pravda je taková, že pro bezproblémové použití VoIP v kvalitě "veřejné telefonní služby" není dostatečně kvalitní ani 3G či jiné mobilní připojení, a to u kteréhokoli českého operátora.

Na druhé straně, pokud máte k dispozici (nebo si umíte udělat) správně navržené WiFi hotspoty či síť, která potřebné parametry pro nasazení VoIP už mít bez problémů může, tak vhodný telefon (třeba Nokie E či N série) a kombinace WiFi VoIP plus GSM v jednom zařízení dokáže ušetřit hodně peněz. A bez ztráty kvality.

tom
tom (neregistrovaný) 78.24.10.---
16. 12. 2010 22:18 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

"(za cca 200,- mám asi 90 min do všech sítí + měsíc EDGE)."

ale pardon, vy jste myslel wifi hotspoty, respektive FREE WIFI a potom jste pro me komik a nechapu, proc tohle pisete k tomuhle clanku. Tady se bavime o mobilnim telefonovani, ne o obcasnem zvatlani pres free wifiny....

ViR
ViR (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
17. 12. 2010 0:31 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

No, já nemyslel nic, autor původního příspěvku je někdo jiný... Já jen (na rozdíl od Vás) čtu, co skutečně jeho autor napsal a (patrně též na rozdíl od Vás) si dokážu představit, jaká technická řešení měl autor asi na mysli. Tedy například žádné EDGE, že. A mimochodem, Vy jste někde něco četl "o občasném žvatlání přes free WiFiny"? Nemyslím, že by tu někdo něco takového psal. Ale fakt dobře známý operátorům, totiž že cca 2/3 až 3/4 hovorů z mobilu většina lidí vede z domova nebo ze stálého pracoviště znamená, že pokud člověk či firma pokryje tato místa a blízké okolí WiFi signálem, má pro značnou část doby k dispozici alternativní možnost, volat za výrazně nižší cenu a při zachování lokální mobility. Samozřejmě, pro cesťáka "agenta s teplou vodou" takové řešení vhodné není.

Dědek Nechápavec
Dědek Nechápavec (neregistrovaný) 85.162.107.---
17. 12. 2010 11:18 Nový

Re: VoIP

celé vlákno

A čemu na tom ty nevěřící Tomáši nerozumíš. Má, za 220 Kč, 90 minut volání zdarma a na měsíc přístup do Internetu přes EDGE.

O tom že by používal VoIP skrze připojení do Internetu přes EDGE, není nikde žádná zmíňka.

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.nmskb.cz
15. 12. 2010 10:42 Nový

Proč ten podiv ?

celé vlákno

ČTÚ byl od začátku pouze PR oddělení SPT Telecomu, bohužel placený ze státního. ČTÚ se svými aktivitami přímo podílí na konzervování tragické stituace telekomunačního trhu započatou prasárnou č. 1 - privatizace Českého Telecomu a pokračující prasárnou č. 2 - Sloučení Eurotelu a Telekómiky. Nutno říci že v obou případech zdatně sekundoval ÚOHS. Díví se někdo, že tzv. regulátor falšuje statistiky, které by nezfalšované přímo dokazovali, že tzv. regulátor neplní svoji funkci ?

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 160.216.1.---
16. 12. 2010 7:45 Nový

Re: Proč ten podiv ?

celé vlákno

To se velice mýlíte. Totiž telefonistická problematika je pouze jednou z oblastí, které ČTÚ pokrývá, byť asi pro obyčejné lidi nejviditelnější. ČTÚ má třeba na starosti kmitočtové spektrum, hledá zdroje rušení a sjednává nápravu (a podle zkušeností radioamatérů tro rozhodně nedělá špatně), zastupuje ČR v příslušných mezinárodních institucích atd. Viz jejich web (jo, nejsem zaměstnancerm ČTÚ).

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
16. 12. 2010 14:18 Nový

Re: Proč ten podiv ?

celé vlákno

Tak každý chytrý podnikatel si diverzifikuje zdroje. O kvalitě správy spektra se můžeme každodenně přesvědčit ve FM pásmu. A hledání zdrojů rušení je výhodné i pro všechny velké hráče.

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 12. 2010 22:47 Nový

Re: Proč ten podiv ?

celé vlákno

Mohl byste nějak rozvést Vaši myšlenku o podle Vás zřejmě nekvalitní správě spektra v FM pásmu? Předpokládám, že máte na mysli rozhlasové pásmo od 87,5 MHz do 108 MHz. Obávám se totiž, že poslání ČTÚ je podstatně širší.
No a ke hledání zdrojů rušení: běžný posluchač či divák přijímá silný blízký vysílač, takže o rušení neví, obdobně telefonisté Pro informaci: těmito zdroji mohou být třeba věkem sešlé vysokonapěťové izolátory, spojky atd. a rušení se projevuje zvýšeným šumem, praskáním atd. To kromě radioamatérů v zásadě nikoho nezajímá.

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
17. 12. 2010 20:01 Nový

Re: Proč ten podiv ?

celé vlákno

Pro začátek si můžete zkusit vyhledat na Digizone rádio Dálnice, i když v tom bude dost namočená i RRTV. K hledání rušení ještě tolik, že jsme si absenci odrušovacího členu v kotli italské provenience museli najít sami.

Kurt Kurt
15. 12. 2010 10:58 Nový

A co s tím?

celé vlákno

Co s tím můžu jako jedna ovce ze stáda udělat? Spočítat lépe? Asi ano, ale to za mne udělali jiní. Co dál? Můžu aspoň někam poslat stížnost na chování ČTÚ? On přece zjevně nenaplňuje účel, za kterým byl zřízen - tedy nereguluje.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
15. 12. 2010 22:15 Nový

Re: A co s tím?

celé vlákno

Vykašlat se na ,,výhodné" nabídky našich ,,dokonalých" opů a použít nestandartní řešení a nestandartní služby, t. j. internet od někoho, kdo není poskytovatelem veřejné telekomunikační služby (žádná cenzura a šmírování) a k telefonování Skype + nějaký slušný VoIP operátor se sekundovou tarifikací a bez paušálu. Každý z nás má určitý okruh kontaktů, na které směruje většinu svých volání. Pokud si Skype udělají všichni, ušetří všichni, (volání v rámci sítě je zdarma, bez ohledu na stát, čili žádný roaming) a pomocí dalšího VoIP operátora volat na mobily a pevné linky za mnohem méně, než za ,,neonové" tarify Telekomiky.

Kurt aura:92
15. 12. 2010 22:21 Nový

Re: A co s tím?

celé vlákno

Děkuji za radu. Má to ale háček - nic z toho, co jste tu popsal, nepřiměje ČTÚ k tomu, aby začal plnit svoji funkci.
Čili vy mi radíte, jak mám ušetřit, ale ne to, jak přimět ČTÚ konat - a to je to, nač se ptám.
VoIP (samozřejmě) používám, internet mám od standardního ISP, kterým není nikdo z velkých telcom opů.

DrFreeze
DrFreeze (neregistrovaný) ---.mitas.cgs.cz
16. 12. 2010 10:16 Nový

Re: A co s tím?

celé vlákno

Krakonoš má pravdu. Vykašlete se na nějaký prohnilý ČTÚ a spíš se orientujte na VoIP.
Jo, pro klid duše bych napsal svým poslancům (já osobně to určitě udělám), ale nečekal bych nějakou okamžitou a účinnou akci... :-(

Kurt Kurt
16. 12. 2010 11:04 Nový

Re: A co s tím?

celé vlákno

Rezignovat na to, že tu úřad s půlmiliardovým rozpočtem nedělá to, proč byl zřízen, se mi prostě nechce. Mimochodem - i do VoIP má úřad co mluvit, čili pokud jej necháte dělat co se mu zlíbí, dojde i na VoIP operátory.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
17. 12. 2010 11:55 Nový

Re: A co s tím?

celé vlákno

ČTÚ svoji funkci neplnil nikdy a nebude ji plnit, dokud zde bude vládnout byznys, korupce a úplatky! Jakékoli snahy o to, aby ČTÚ dělal to, co má jsou jen ztrátou času. Osobně bych tento zcela zbytečný úřad s okamžitou platností zrušil, všechny jeho zaměstnance nahnal k lopatě do dolů (nejlépe na uran) a ušetřené peníze dal lékařům. Já vím, tohle už tu bylo, ale nebylo by od věci si to zopakovat; je to zřejmě jediné, coby pomohlo.

suki
suki (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 11:07 Nový

Kde udelali soudruzi z CTU chybu

celé vlákno

když je v Rakousku 100 minut za 10€

tom
tom (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
15. 12. 2010 16:18 Nový

Re: Kde udelali soudruzi z CTU chybu

celé vlákno

100min za 250kc? To jste trosku ujel ne :))
To jsou ceny led atak unas :D

byF
byF (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
15. 12. 2010 11:49 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

Taky by me zajimalo, co by se s tim dalo udelat.

venca
venca (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
15. 12. 2010 12:32 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

Už nějaký ekonomický klasik říkal: Věřím jen statistikám a průzkumům, které si zfalšuji sám......

limit_false
limit_false (neregistrovaný) 62.168.13.---
15. 12. 2010 12:49 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

Neni potreba ani moc falsovat. Staci spravne zvolit metodiku...a pak ji idealne nezverejnit ;-) Pak mame vyhezkany mainstream zpravy "vedci zjistili...".

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
16. 12. 2010 9:51 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

No, nebyl to ekonomicky klasik, ale W. Churchill.

A ten vyrok (+ dalsi oblibeny "Statistika je presny soucet nepresnych cisel") pronesl, kdyz mu statistici dokazovali, ze pravdepodobne ve volbach nevyhraje. Kupodivu nevyhral ...

Kurt Kurt
16. 12. 2010 11:01 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

Ten výrok nikdy neřekl. Ten mu přišil tehdejší říšský ministr národní osvěty a propagandy Goebbels. To jen tak mimochodem, když již zmiňujete ty klasiky. :)

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
17. 12. 2010 13:30 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

Ac nerad, musim upozornit, ze k tomu doslo az po valce ...

Kurt aura:92
17. 12. 2010 23:24 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

Po válce nebo před, důležité je, že Goebbels, nikoliv Churchill, kolego.

Vlastimil Veselý
Vlastimil Veselý (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 13:32 Nový

pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

Už jsem to psal i na jiných fórech. Kontaktujme svoje poslance, ať to řeší sněmovní výbor pro telekomunikace. Já to už udělal. A média by měla chtít rozhovor s ředitelem ČTÚ - ale bez servilních otázek, jak to umí např. O. Malý z HN nebo P. Zandl.

ČTÚ buď dlouhodobě zaměstnává ignoranty nebo placené zástupce operátorů :) Každopádně neplní svoje povinnosti a snižuje konkurenceschopnost ČR.

Kurt Kurt
15. 12. 2010 13:41 Nový

Re: pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

A má PS "Výbor pro telekomunikace"? Nějak se mi jej nepodařilo najít: http://www.psp.cz/sqw/organy.sqw

oh
oh (neregistrovaný) ---.243.broadband6.iol.cz
15. 12. 2010 15:29 Nový

Re: pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

Jak jste si sám zjistil, nemá. Ale mohlo by to spadat pod hospodářský výbor (elektronické komunikace) nebo pod kontrolní (kontrola hospodaření státní správy a legislativa).

Dušan Šimonovič aura:85
16. 12. 2010 0:22 Nový

Re: pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

Podľa http://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=63463 je to hospodársky výbor.

Hu
Hu (neregistrovaný) 62.77.86.---
16. 12. 2010 11:41 Nový

Re: pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

Ale státní správa nemá potřebu to řešit - oni mají rámcové smlouvy (jen co já vím např. tarif 210 minut za 80,- Kč), za tyto ceny mohou pořizovat tarify i soukromě a pro své rodinné příslušníky, takže ty to nepálí. :-)

b
b (neregistrovaný) 188.120.194.---
15. 12. 2010 18:07 Nový

Nemohu najít ten levný tarif.

celé vlákno

Stači by mi stejný, jako má jeden nejmenovaný operátor v UK. Tarif stojí v přepočtu na CZK cca 560,- Kč (20 liber) a je v něm mobil+pevná linka+satelitní TV s voláním z pevné linky na pevné linky cca 40 zemí Evropy v ceně (délka hovoru max. 60 minut, pak je zpoplatněn). Klidně za takový tarif dám i 300 Kč, když je u nás to volání tak levné ... Jen ten operátor, co by mi tenhle tarif nabídl mi tu nějak chybí ...

Petr007
Petr007 (neregistrovaný) 195.122.213.---
15. 12. 2010 21:07 Nový

Co s tím????

celé vlákno

A udělal již někdo něco pro to aby to tak nebylo? Aby vyšla pravda najevo? Nebo jen blogujeme a stěžujeme si v hospodě u piva.
Co stížnost na NKU? Dotaz na vysvětlení na ČTU? Atd?

Vlastimil Veselý
Vlastimil Veselý (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
15. 12. 2010 23:16 Nový

Re: pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

Pardon, máte pravdu. Výbor pro telekomunikace už není. Mělo by to patřit po podvýbor pro elektronické komunikace a ICT průmysl (podřízen Hosp. výboru).

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
17. 12. 2010 11:58 Nový

Re: pro sněmovní výbor a média

celé vlákno

Stížnost na nemorální tarify našeho oligopolu už byla na ČTÚ odeslána, tuším, že ji napsal p. Kapler. Tento prolhaný paskvil je zřejmě jistý druh odpovědi.

náhodný svědek
náhodný svědek (neregistrovaný) ---.183.broadband13.iol.cz
19. 12. 2010 21:41 Nový

Re: Podle ČTÚ telefonujeme levně, naše peněženky nesouhlasí!

celé vlákno

No, tak tu vidím spoustu rozhněvaných mladých mužů a říkám si, zda tak trochu nenalítli na malou mediální bublinku. Po přečtení článku mi z něj totiž vyplývají dva závěry:
1) ČTÚ použil trochu jinou metodiku než OECD
2) Při změně metodiky se změní i výsledky
Ovšem ani jeden tento bod mi neříká nic o kvalitě nebo o tom, co je správnější či objektivnější (jestli ono to nebude v nějaké latentní potřebě zanadávat si na ceny?) Jediné, v čem se dá OECD pochválit je to, že z každé země bere dva největší operátory, zatímco ČTÚ jen toho největšího, což ovšem neznamená, že by to bylo špatně. Prostě je jen třeba vědět, co mi takové srovnání řekne a co ne a nechtít od toho něco, co tam není. Stejně tak bych se mohl rozčilovat, že OECD bere do srovnání jen dva největší a ne tři největší, protože při třech největších bych dostal zase jiné výsledky. Dvojnásobný počet operátorů znamená dvojnásobné množství dat – dvojnásobné množství času to vyhledat a pak zpracovat, takže tady může být ten důvod. Mimochodem – zkoušel jsem najít čerstvé srovnání od OECD podle nové metodiky za stejné období a neúspěšně, asi ještě žádné není.
Další věc co nechápu je to lpění na PPP – takové srovnání mi řekne něco o vzájemném poměru vah dané služby na definovaném spotřebním koši, ale se skutečnými mezinárodními cenami to nemá nic společného. Jde jen o teoretické cvičení. Pokud si budu chtít koupit službu v zahraničí, nezajímá mě kurz podle PPP, ale nominální tržní kurz. Pokud budem jednou přistupovat k eurozoně, ceny se nebudou přepočítávat podle PPP, ale podle tržního kurzu. Krátkodobé výkyvy se dají eliminovat nějakým dlouhodobějším průměrem.
PS – nechci tvrdit, že ta zpráva ČTÚ je bezchybná, jednak proto, že jsem jí nečetl, jednak proto, že bezchybná nebývá žádná práce, ale ty burcující titulky a hysterické reakce mi podle dostupných informací přijdou hodně nepřiměřené.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem