Podvodníci neřádili jenom na Aukro.cz, ale i jinde

České aukční síně v posledních týdnech zřejmě začali zneužívat podvodníci nebo podvodník používající více identit. Server Technet.cz upozornil na podvody v aukční síni Aukro.cz. Uživatelé si vydražili zboží, zaplatili za něj předem, ale žádné zboží neobdrželi. Podvodníci nebo podvodník operující s více uživatelskými účty nejdříve nasbíral kladné hlasy, aby před ostatními uživateli vypadal důvěryhodně. Kladné hodnocení však probíhalo mezi jednotlivými podvodnými účty, které byly založeny ve…

České aukční síně v posledních týdnech zřejmě začali zneužívat podvodníci nebo podvodník používající více identit. Server Technet.cz upozornil na podvody v aukční síni Aukro.cz. Uživatelé si vydražili zboží, zaplatili za něj předem, ale žádné zboží neobdrželi. Podvodníci nebo podvodník operující s více uživatelskými účty nejdříve nasbíral kladné hlasy, aby před ostatními uživateli vypadal důvěryhodně. Kladné hodnocení však probíhalo mezi jednotlivými podvodnými účty, které byly založeny ve stejném období, což nahrává domněnce, že za vším stojí jeden člověk.

EBF16

Podvodníkům jsme zablokovali účet ještě před udělením prvního negativního komentáře, a to v okamžiku, kdy jsme zjistili nesrovnalosti v údajích u jednoho z účtů. Vzápětí jsme zaslali všem kupujícím varování, aby obchodní transakci nedokončovali, bohužel ne všichni tak stihli učinit. Škoda, o které nás uživatelé do dnešního dne informovali, činí 786 283 korun, uvedl pro iDnes Ivo Benda, marketingový manažer Aukro.cz. Případ podvodů řeší policie.

Podle televize Prima ale podvodné nabídky nebyly jen na Aukro.cz, ale třeba i na konkurenčním iKup.cz a podvodníci od důvěřivých uživatelů získali celkem skoro tři miliony korun za vydražené zboží, které ovšem nikdy nedodali. Český Internet tak po phishingu zaznamenává novou vlnu online podvodů, na kterou jsme u nás zatím nebyli příliš zvyklí.

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 11. 2010 16:14

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »