Hlavní navigace

Rozsáhlá reklamní kampaň nabízela podvrženou Javu

Marek Janouš

Blue Coat upozorňuje na podvodnou instalaci Javy, kterou zatím většina antivirů nezachytí.

Bezpečnostní firma Blue Coat včera upozornila na rozsáhlou reklamní kampaň lákající na věrohodně vypadající aktualizaci Javy — až na to, že dotyčný instalační program se nacházel na doméně tartd.info.


Autor: Blue Coat

Chris Larsen na blogu naznačuje, že se dostal k logům s odkazujícími weby, neboť uvádí, že nejvíce návštěv přiváděla reklamní síť Yield Manager (provozovaná společností Right Media, vlastněnou Yahoo!). Napočítal však návštěvy skrze nejméně dvanáct různých reklamních sítí.

Na uvedené adrese už dnes nenajdete nic, ale pokud kampaň pokračuje v cílení na nějaké další uložení instalace, pak je pro méně bystré uživatele nebezpečná v tom, že — alespoň podle VirusTotal — hrozbu nyní rozpoznává jen 12 antivirů ze 46. (Včera to bylo nejprve devět a později jedenáct.)

Našli jste v článku chybu?
22. 8. 2013 8:48
Petr B (neregistrovaný)

Stále slyším, že si mají lamy instalovat soft z důvěryhodných zdrojů. Pchh, nesmysl a výmluvy těch co chtějí vypadat důležitě, ale řešení nemají.

Když projde pozvánka na falešnou instalaci JAVA (antiviru, atd.) přes velkou reklamní síť, tak je něco špatně hlavně na straně IT guru.