Hlavní navigace

Pohřebiště: Juice Pay -- příliš sexy pro placení na Internetu

Martin Kopta 30. 10. 2001

Kdo z nás vždy rozeznal Mobil Juice od Juice Pay? Běžnému konzumentovi reklamy musely obě zelené značky slývat. I to je možná důvod, proč se Juice Pay více nerozšířil a proč musel být projekt "virtuální platební karty" zastaven a nedoznal takového úspěchu jako rok předtím eCity.

Ještě to není ani měsíc, co CitiBank zrušil službu Juice Pay. Martin Beran ve článku Plaťte džusem v červnu loňského roku nazval Juice Pay virtuální platební kartou. Oč ale šlo ve skutečnosti? Svým způsobem se jednalo o odezvu Eurotelu a CitiBank na starší projekt eCity, který provozovala konkurence. Služba Juice Pay byla uvedena na svět v červnu 2000 jako přívěsek k projektu Mobil Juice – jakémusi wapovému portálu Eurotelu. Zatímco Mobil Juice se podobá ClickWapu od Radiomobilu, Juice Pay bylo řešení pro platby na webu a wapu.

528

Juice Pay fungovala tak, že jste si u CitiBank požádali o její vystavení a inkasem z vašeho účtu v kterékoli jiné bance jste ji naplnili penězi, které jste posléze mohli utrácet v „kompatibilních“ obchodech na webu nebo wapu.

EuroTel samozřejmě počítá, že Juice Pay bude využíván ve spojení s WAPem, a mnohonásobně se tak zvýší počet lidí využívajících pohodlného nákupu na Internetu. (Vojtěch Horna)

Platba probíhala prostřednictvím počítače na webu, nebo prostřednictvím telefonu vybaveného wapem. Poté, kdy jste si vybrali zboží a rozhodli se jej zaplatit, byli jste přesměrováni na platební bránu CitiBanku, zadali jste PIN a CitiBank převedl peníze z vaší karty na účet obchodníka, kterému obratem transakci potvrdí.

Výhodou tohoto způsobu placení je skutečnost, že obchodníkovi se do rukou nedostanou žádným způsobem vaše platební instrumenty, aby je mohl případně zneužít. Při platbě veškerá komunikace probíhá jen s bankou – obchodník nezíská číslo platební karty, heslo ani PIN. Komunikace s bankou je chráněna asymetrickou šifrou, takže pokud jste nikomu nevyzradili své PIN, nemuseli jste se o bezpečí svých peněz strachovat.

EuroTel ve spolupráci se CitiBankou představují JuicePay, platební kartu pro placení na internetu. Zajímavý pokus, jak omezit nadvládu Paegas GSM bankovnictví, zatím ale bezúspěšný. Počet faktických klientů, kteří JuicePay používají, je dnes podle neoficiálních informací v řádu stovek… (Patrick Zandl)

Spojenectví s Eurotelem, které mělo pomoci „neznámé“ bance – stejně jako předtím u Radiomobilu a Expandia Banky – snáze se dostat do povědomí a peněženek českého obyvatelstva. Ohromná výhoda spolupráce Eurotelu a CitiBank se záhy projevila jako největší problém. Eurotel jako předtím Radiomobil spojil značku Juice velmi úzce se svými službami, takže v mnohých uživatelích wapu a Internetu vznikl dojem, že Juice Pay není pro ně, protože používají služby jiného operátora – to však nebyla pravda, kartu Juice Pay bylo možné použít i u Radiomobilu a Českého mobilu.

Tato platební karta rozhodně stojí za vyzkoušení. Podle mého názoru má v našich podmínkách elektronického obchodování naději na velký úspěch. (Marek Betka)

Eurotel spustil ohromnou kampaň „jsem příliš sexy pro…“, která měla přivést držitele mobilních telefonů k wapu. Lidé kampaň znali a podvědomě si Mobil Juice a Juice Pay spojovali. Mnozí uživatelé Internetu si kartu nepořídili, protože si mysleli, že náleží jen k wapu, a tomu ne každý propadl, jiní si ji neobstarali, protože čerpali služeb Radiomobilu.

Stručně řečeno: Eurotel si skoro všechen Juice vyhradil pro sebe a na placení po webu a přes wap už nezbyla ani kapka.

Anketa

Platili jste kartou Juice Pay?

Našli jste v článku chybu?

30. 10. 2001 23:19

Pavel Kohler (neregistrovaný)
Oba projekty - WAP podoba od Eurotelu, tak i platba od CitiBank bylo jenom "plácnutí" do vody.
Ani jedna firma neměla jasno v tom, co si od projektu slibují:
- Eurotel vsadil velké investice na neživotaschopnou technologii (WAP)
- CitiBank nasadila nerealistické poplatky místo rychlého expandování na obchody, kde jsou poplatky největší překážkou rozšiřování dalších typů plateb (viz platební karty)

Od CitiBanky to bylo i nepochopení místa takové služby na trhu. Několikrát jsem s n…




30. 10. 2001 11:07

rew (neregistrovaný)
Myslite si, ze nekdo skutecne pouzival WAP pro placeni nejakeho zbozi nebo sluzeb ?

Muzete nekdo napsat jake sluzby nebo zbozi bylo mozno kupovat a platit prez Wap?

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Lupa.cz: Na koho se v Křišťálové Lupě nedostalo?

Na koho se v Křišťálové Lupě nedostalo?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie