Oba projekty - WAP podoba od Eurotelu, tak i platba od CitiBank bylo jenom "plácnutí" do vody.
Ani jedna firma neměla jasno v tom, co si od projektu slibují:
- Eurotel vsadil velké investice na neživotaschopnou technologii (WAP)
- CitiBank nasadila nerealistické poplatky místo rychlého expandování na obchody, kde jsou poplatky největší překážkou rozšiřování dalších typů plateb (viz platební karty)
Od CitiBanky to bylo i nepochopení místa takové služby na trhu. Několikrát jsem s nimi hovořil, jak pro implementaci na našich serverech, tak u zákazníků a nejvíce mne zarazilo nesmyslné zdůrazňování "garance realizace obchodního případu" - to bylo velice úsměvné, když se platební nástroj považuje za garanci obchodního procesu :-)
Jinak technicky dobře zvládnuté řešení (snad díky přejatému hotovému řešení zvenku), dokonce i řešení některých drobných problémů při implementaci byly rychlá.
Obecně hodnotím neúspěšnost projektu jako klasický problém většiny e-business projektů: nepromyšlený projektový model a nejasná definice cílů.