Pokles hudebního pirátství nezastavil propad prodeje hudby

Dlouhé roky hudební vydavatelé přičítají pokles prodeje hudby pirátství. Stále více se ale ukazuje, že taková souvislost je spíše zbožným přáním.

Torrentfreak se diví, že poté co britský telekomunikační regulátor zveřejnil podklady upozorňující na snížení míry hudebního pirátství, nenásledovaly žádné PR aktivity hudebního průmyslu. A říká, že to bude nejspíš proto, že snížení hudebního pirátství nemá žádný pozitivní vliv na prodej hudby.

Komentuje tak doslova desítky let trvající kampaň hudebních vydavatelů, kteří vždy tvrdili, že je to právě pirátství, které ničí hudbu. Ale také to, že se stále častěji objevují studie a analýzy, které poukazují, že tomu tak není. Včetně těch, které naznačují, že sdíleči ve skutečnosti za hudbu, ale i za lístky do kina, utrácejí více peněz. Na což má mimochodem hudební i filmový průmysl většinou odpověď ve stylu, že „kdyby nekradli, utráceli by ještě více“.

Britský Ofcom od loňského roku zkoumal návyky desítek tisíc mladých Britů (a nepochybně i Britek). Poslední data ukazují, že mezi březnem a květnem tohoto roku hudbu pirátilo zhruba 9 % lidí ve Velké Británii. V porovnání s loňským rokem je patrný sestupný trend. Projevuje se například i tím, že počet stažených písniček se snížil z 301 milionů na 199 milionů. Navíc počet lidí, kteří se přiznávají k hudebnímu pirátství, klesl o zhruba deset procent (na což by jistě hudební a filmový průmysl mohl namítnout, že to prostě lidé přestávají přiznávat).

KL_NOMINACE

Vedle poklesu pirátství ale také stále klesají prodeje hudby. Ve Velké Británii z 1,41 miliardy dolarů v roce 2011 na 1,33 miliardy v roce 2012, tedy o 6,1 procenta. Dá se ale říci, že poprvé v historii nelze pokles prodeje hudby přímo vázat na pirátství, protože to klesá také.

Zdroj: Massive Music Piracy Plunge Fails to Halt Decline in Sales

48 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 9. 2013 9:55

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»