Hlavní navigace

Názor k článku Pokročilé nástroje webové analytiky (aneb až vám Google Analytics přestanou stačit) od Martin Snížek - "S pomocí Google Analytics API jednoduché. Možná to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 3. 2010 13:49

    Martin Snížek
    "S pomocí Google Analytics API jednoduché. Možná to není na úplné naklikání (ale to ani v těch pokročilých nástrojích, když ten report chci opravdu customizovat), ale všechno to co jsi psal jsem z GA schopen dostat."

    To je právě rozdíl. Pokročilé řešení je pro podobné požadavky připraveno samo od sebe, a ne ve stylu "jsem z GA schopen dostat". Možné je dneska všechno, i přinutit kočku štěkat, jediná otázka je, s jakými náklady.

    "No čemu říkáš "ve webové analytice"? Přeci jako uživatel potřebuji mít tato data pohromadě. A přesvědčovat manažera, aby na ně koukal v nějakém externím nástroji, když celý život kouká do excelových tabulek nebo do svého interního nástroje? To by bylo hodně zvláštní. V principu jsem asi schopen do GA z interního systému dávat nějaká další data pomocí nějakých uživatelských nebo session proměnných, ale nechápu, co bych tím získal, když mnohem bezpečnější/jistější bude dávat méně citlivá data do mého systému, kde si je zobrazím přesně tak jak potřebuji, a ne má citlivá data posílat nějaké firmě a pak se jejich aplikaci přesvědčit, aby mi data zobrazovala jak já potřebuju"

    Je to právě zásadní pro to, abys mohl kampaně analyzovat na základě uskutečněných objednávek, to bez zpětné integrace dat do webové analytiky nejde.

    "Hlavně jak jsem psal, jediná opravdová bezpečnost je mít veškerá data inhouse, ne je posílat komukoliv mimo."

    Tohle je tvůj názor, otázka je to diskutabilní, a asi nemá cenu ji tady otevírat.

    "Podpora: tady jsi vytrhl jednu větu z kontextu. Psal jsem přeci naprosto jasně, že si může každý zaplatit placeného konzultanta, stejně jako u těch analytických nástrojů a že ten konzultant bude výrazně levnější. A nebo že mnohem víc věcí zvládnou sami bez toho, aniž by se někoho museli ptát."

    A co když budu mít podezření, že mi Google Analytics o 20 % podměřují, případně jiný problém s funkčností? K tomu potřebuju, aby se mnou komunikovala firma produkující nástroj.

    "Já netvrdím, že GA je všespásný - psal jsem o důvodech, proč firmy vybírají placená řešení. Ale prostě tvůj článek o nich nepojednává a místo toho zmiňuje věci, které GA zvládá plus mínus stejně."

    Pokud máš jiné zkušenosti než já a budou v jiné rovině než "jedna paní povídala", "takhle to prostě je", případně "tohle je blbost", tak si je rád přečtu - zatím jsem je tu ale neviděl :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).