Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Polemika: Je nový freemail Seznamu okopírovaný Gmail?

HF
HF (neregistrovaný)
20. 7. 2005 12:36

Arogantní blb (ne IL)

To jsem jediný,kdo už má celého staníčka plný zuby??
Je dobrý,ale rozhodně ne nejlepší!

Ale všichni kolem ho začali chválit,on si začal myslet,že je polobůh a teď se všude zviditelňuje.

Copak by jinak někdo normální nechal o sobě napsat něco takle arogantního?

...Petr Staníček tento argument nepřijímá a hovoří rovnou o krádeži...

A jakmile staníček někomu něco vytkne,jeho příznivci se přidaj a co jednou svatý blb pronesl,to by se mělo tesat do kamene!
Kebule
Kebule (neregistrovaný)
20. 7. 2005 12:52

Re: Arogantní blb (ne IL)

Kdo je to Staníček?...hraje v nějakým seriálu na Primě?
TNT
TNT (neregistrovaný)
20. 7. 2005 12:54

Re: Arogantní blb (ne IL)

trochu to mesijé staníček přehnal, o tom kdo tu krade rozhoduje jiná instituce a ne on, kdo ví jestli právě ten jeho web není podobný jinému webu, copyrightovat nelze všechno

jako BFU změnu seznamu vítám
Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
20. 7. 2005 13:57

Re: Arogantní blb (ne IL)

Odpradávna pramení rozepře z toho, že se každý dívá na stejnou věc jinak. Úhel pohledu je samozřejmě nejvíce dán zainteresovaností obou stran a tak není divu, že každá z nich brání své zájmy ať již podnikatelské nebo profesní cti.

Samozřejmě, že po faktické stránce můžu mít názor, že Seznam design GMAILu ukradl a opírat se o snadnou zaměnitelnost. Běžný uživatel, který nepoužívá ani jeden ze zmíněných emailu a nezná tedy detaily podle nichž by je mohl rozeznat, je také od sebe nerozezná..

Mohu se snažit opřít o obchodní zákoník, zejména § 47, který se věnuje vyvolání nebezpečí záměny (bod. c).

O tom, že to nebezpečí zřejmě existuje, napovídají fora po Internetu kde se lidé nad tím podívují a viděl jsem pár otázek zdali Google prodal Seznamu licenci, jaký na tom Google má podíl apod.

Shodu lze najít v barevných schématech, ovladacích prvcích, celkové funkčnosti atd.

I když zákony jsou závazné, nemyslím si, že jsou jediným pohledem na věc. Tím mnohem důležitějším je pohled morální a etický.

A tak když se na nový design Seznam Emailu podívám, vidím v tom naprosto zřetelně GMAIL. Ta podobnost je očividná. To, že jeho funkcionalita na některých místech nebyla implementována důsledně a na jiných zase nějak rozšířena - to na tom nic nemění. A když už i sám Lukačovič prohlásí, že "se inspirovali", pak mi přijde, že to opravdu není nic moc víc než replika GMAILu.

Pak ale nutně přichází na řadu ona morální a etická část, která vidí, že někdo vzal výsledky cizí práce, mírně je pozměnil a vydává je za své a ještě s bohulibým tvrzením, které naznačuje, že to vlastně nešlo jinak udělat, což je zřejmá lež.

Pak Staniček prostě vyjádřil svůj názor a pojmenoval to tak jak to cítí a já to cítím velice podobně. I s těmi pokusy o obhajobu je to projev neúcty k intelektuální práci a vlastnictví.

Jak by se vám libilo kdyby někdo vzal váš nápad na němž jste pracovali řadu měsíců a pak ho prostě použil? Jistě, takový je business. Na světě je spousta známých firem jejiž strategie jsou také replikační a pakliže přidávají nějakou svoji hodnotu tak jen formou rozšíření k už vymyšleným věcecm, ale málokterá má to dovede podat "tak krásně".
Tom
Tom (neregistrovaný)
20. 7. 2005 12:58

Re: Arogantní blb (ne IL)

Souhlas presne tak!
Jirkas
Jirkas (neregistrovaný)
20. 7. 2005 13:20

Re: Arogantní blb (ne IL)

Je rozdíl mezi tím když je někdo arogantní blb a nebo tomu rozumí. Přeju všem BFU hodně štěstí do budoucna na internetu nebo spíše teletextu?
an
an (neregistrovaný)
20. 7. 2005 13:14

Re: Arogantní blb (ne IL)

Do kamene jako varovani :)
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
20. 7. 2005 13:26

Re: Arogantní blb (ne IL)

Jojo, z jeho blogu (Pixylophone) jsou uz citit jen narky a podrazdenosti (nebo spis predrazdenosti). Driv jsem ho cetl, ted uz to nema smysl...
Yaroukh
Yaroukh (neregistrovaný)
20. 7. 2005 16:47

Re: Arogantní blb (ne IL)

A bavite se tu o povaze pana Stanicka nebo o tom, jestli Seznam JE nebo NENI okopirovany GMail?
(Spousta lidi se napriklad ani nezamysli nad tim, CO Klaus rika, ale ze to rika Klaus. Tohle smrdi podobne.)
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
20. 7. 2005 17:28

Re: Arogantní blb (ne IL)

Bavim se o jeho blogu, o jeho nazoru se bavim nize...
Petr Staníček
Petr Staníček (neregistrovaný)
20. 7. 2005 16:05

Re: Arogantní blb (ne IL)

Velevážení,

myslete si o mně, co chcete, čtěte si blogy, jaké vám libo. Ale nemíchejte laskavě odtažité věci do jedné hromady.

Tento článek NENÍ MOJE INICIATIVA. Pan Vyleťal se mě mailem zeptal, co si o té podobnosti SMailu a GMailu myslím jakožto člověk z oboru, a já jsem mu zase poslal odpověď (více méně přesně je citovaná v článku). Že to hodlá někde publikovat, mi předem neřekl, teprve až dodatečně v odpovědi napsal: "Děkuji za info, můžete se v nejbližší době těšit na článek na toto téma, který vyjde na Lupě. Doufám, že nebudete mít nic proti, pokud Vás budu v článku citovat."

Jakkoli jsem se nebránil a řekl si spánembohem, ať si to ocituje, kde chce - prostě si to myslím a nemám proč říkat opak - tak mi jen trochu vadí trochu nekorektní způsob, jakým tento článek (no, článek - vlastně jen dvě citace složené za sebe) vznikl. Nemluvě o tom, že nemít RSS Lupy, tak ani nevím, že to někde vyšlo a v jaké podobě.

Kdybych měl na tohle téma napsat článek sám, tak by asi vypadal poněkud jinak a nejspíš by nevznikl vůbec, protože mám svých starostí dost a ubohé spory mezi nějakými freemaily jsou mi vlastně docela šumák.

A to, že se vždycky z nějakého slizu pod kamenem vyhrne houf pičmundů, kteří se stydí nebo dokonce neumí podepsat a jen hrdinně zpoza rohu vytrubují, jaký je to ten Pepa nebo Franta pitomec a samolibé hovado a blb, tramtadá na plechovou trumpetku a gatě na jedné kšandě, a zdrhat! to sem mu to dal, kucí - to je už prostě takový národní folklór, na který už si všichni v komentářích pomalu zvykli.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
20. 7. 2005 17:36

Re: Arogantní blb (ne IL)

A vo vo tom ty diskuse jsou ne? Aby se lidi navzajem pomlouvali a flejmovali...
Lukáš Lánský
Lukáš Lánský (neregistrovaný)
20. 7. 2005 20:55

Re: Arogantní blb (ne IL)

Neumí podepsat, proboha! Tak si holt nezvolili přezdívku "Petr Staníček" nebo "Lukáš Lánský". Jaký je v tom rozdíl?
Ondřej Čečák
Ondřej Čečák (neregistrovaný)
22. 7. 2005 13:54

Re: Arogantní blb (ne IL)

Rozdil je v tom, ze AFAIK vetsina lidi (co se podepise celym jmenem) se podepisuje svou pravou identitou.
Ondřej Čečák
Ondřej Čečák (neregistrovaný)
22. 7. 2005 14:23

Re: Arogantní blb (ne IL)

a to vis jak?
Michal
Michal (neregistrovaný)
22. 7. 2005 21:07

Re: Arogantní blb (ne IL)

Mas naprostou pravdu...ceskej narod uz je hold takovej..co si ja myslim o podobnosti..tak to neni jen SMail a GMail..ale co treba zbozi.seznam.cz a froogle.google.com...
zkratka..google je pro me kral a nebudu se rozcilovat, pokud seznam bude podobnej, pac v zivote jsou dulezitejsi veci nez se tu handrkovat...hezky den lidi!
Václav Majsner
Václav Majsner (neregistrovaný)
12. 6. 2006 18:04

Re: Arogantní blb (ne IL)

Milý hochu, nechci ti sahat do svědomí, ale neplatí tě Lukačevič? Se seznamem mám své zkušenosti. Dobré nejsou. Takže se drž tématu. Kradl nebo nekradl. To je otázka
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem