Hlavní navigace

Polovina kontrolovaných českých e-shopů loni hřešila

Jiří Macich ml.

Česká obchodní inspekce (ČOI) v roce 2006 objevila v polovině kontrolovaných českých internetových obchodů alespoň jeden prohřešek proti zákonu o ochraně spotřebitele. Informaci přinesla ČTK s odvoláním na výroční zprávu ČOI. Pozornost ČOI se loni zaměřila na 35 e-shopů a v 18 případech shledala problém. Mezi nejčastějšími zjištěními bylo například neuvedení ceny za poštovné případně balné, uvádění cen bez DPH a neseznámení spotřebitele řádně o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění…

Česká obchodní inspekce (ČOI) v roce 2006 objevila v polovině kontrolovaných českých internetových obchodů alespoň jeden prohřešek proti zákonu o ochraně spotřebitele. Informaci přinesla ČTK s odvoláním na výroční zprávu ČOI.

Pozornost ČOI se loni zaměřila na 35 e-shopů a v 18 případech shledala problém. Mezi nejčastějšími zjištěními bylo například neuvedení ceny za poštovné případně balné, uvádění cen bez DPH a neseznámení spotřebitele řádně o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků, stojí ve výroční zprávě ČOI.

START17

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) vidí situaci ještě černěji. Ze 100 testovaných e-shopů čtyři základní povinnosti dodržovalo pouze 37 prodejců. Nejčastějším prohřeškem prý bylo, že obchodníci nedodržovali povinnost neinformovali spotřebitele o možnosti odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Tu splnilo pouze 54 procent testovaných internetových obchodů, a to i přesto, že tuto povinnost mají prodejci již od roku 2001, uvedla mluvčí SOS Ivana Picková.

Situace se ale podle SOS zlepšuje. V roce 2005 v témže testu uspělo 29 procent internetových obchodníků. (Finanční noviny)

Našli jste v článku chybu?