Hlavní navigace

Polovina obyvatel EU může jednat s úřady online, v ČR třetina

Jan Ambrož

Polovina lidí v Evropské unii může s úřady komunikovat prostřednictvím internetu. Nejvyspělejší je v oblasti e-govermentu sousední Rakousko. V Česku je dostupnost veřejných služeb sotva třetinová. Horší je jen Lucembursko, Polsko, Slovensko a Lotyšsko. Vyspělost v poskytování elektronických veřejných služeb v členských státech EU dosáhla letos 75 procent, přičemž téměř 50 procent hodnocených veřejných služeb je plně dostupných online. Rozdílná úroveň vyspělosti online veřejných služeb zasahuje…

Polovina lidí v Evropské unii může s úřady komunikovat prostřednictvím internetu. Nejvyspělejší je v oblasti e-govermentu sousední Rakousko. V Česku je dostupnost veřejných služeb sotva třetinová. Horší je jen Lucembursko, Polsko, Slovensko a Lotyšsko.

Vyspělost v poskytování elektronických veřejných služeb v členských státech EU dosáhla letos 75 procent, přičemž téměř 50 procent hodnocených veřejných služeb je plně dostupných online. Rozdílná úroveň vyspělosti online veřejných služeb zasahuje od základního jednosměrného poskytování informací až po plně elektronické jednání a řízení.

Vůbec největšího pokroku dosáhla za uplynulý rok Malta, která se posunula v hodnocení on-line vyspělosti veřejných služeb z 15. na druhé místo. Česko zaznamenalo v oblasti vyspělosti on-line služeb mírné zlepšení, ale z 19. příčky kleslo na 21. pozici. (Deník veřejné správy)

Našli jste v článku chybu?