Hlavní navigace

Poprvé po sedmi letech stoupl loni v USA počet prodaných hudebních alb

Petr Kočí

Poprvé od roku 2004 se v USA zvýšil počet prodaných fyzických a digitálních nosičů s hudbou. V roce 2010 si jich zákazníci podle údajů Nielsen SoundScan koupili 326,15 milionů kusů, v roce 2011 to bylo 330,57 milionů. Nárůst o 1,4 procenta není sice nijak ohromující, ve srovnání s volným pádem předchozích let (mezi rokem 2009 a 2010 se tento trh zmenšil o 13 procent) jde však o velký úspěch.

Poprvé od roku 2004 se v USA zvýšil počet prodaných fyzických a digitálních nosičů s hudbou. V roce 2010 si jich zákazníci podle údajů Nielsen SoundScan koupili 326,15 milionů kusů, v roce 2011 to bylo 330,57 milionů. Nárůst o 1,4 procenta není sice nijak ohromující, ve srovnání s volným pádem předchozích let (mezi rokem 2009 a 2010 se tento trh zmenšil o 13 procent) jde však o velký úspěch.

„Výsledky můžeme připsat mnoha různým vlivům jako jsou agresivnější marketingové kampaně a výhodnější nabídky, rozšíření legálních možností digitální distribuce, síla sociálních médií a tak dále,“ komentoval výsledky šéf asociace hudebních vydavatelů NARM Jim Donio.

Zdroj: Forbes

Našli jste v článku chybu?
5. 1. 2012 13:17

Jedná se o fyzická i digitální média. Formulaci na začátku zprávičky jsem zpřesnil. Díky za upozornění.

5. 1. 2012 11:28
Petr (neregistrovaný)

Trochu nechápu, jestli jde o fyzická média (první odstavec "počet prodaných nosičů s hudbou") nebo prodaných alb celkově jakkoliv (poslední odstavec "rozšíření legálních možností digitální distribuce") Pokud celkově, tak to je jasné, lidi podle mě nemají problém kupovat, mají problém se táhnout někam do krámu, tam zjistit že to nemají, táhnout se jinam, tam koupit předraženou placku a pak se patlat s grabováním, protože lidí, co poslouchají přímo, CD je menšina.