Telefónica tvrdí, že má nejpoužívanější Internet v Česku, přestože české domácnosti preferují Wi-Fi

„Pořiďte si nejpoužívanější Internet v Česku,“ nabádá Telefónica (O2) na svých webových stránkách nabízejících pevné připojení prostřednictvím technologie ADSL nebo VDSL. Nicméně podle poslední dat Českého statistického úřadu za rok 2011 se nejčastěji české domácnosti připojují k Internetu přes Wi-Fi (51 %) a až pak se značným odstupem následuje ADSL (22 %). Jak tedy Telefónica došla k tomu, že její ADSL/VDSL připojení je „nejpoužívanějším Internetem v Česku?“

Pořiďte si nejpoužívanější Internet v Česku,“ nabádá Telefónica (O2) na svých webových stránkách nabízejících pevné připojení prostřednictvím technologie ADSL nebo VDSL. Nicméně podle poslední dat Českého statistického úřadu za rok 2011 se nejčastěji české domácnosti připojují k Internetu přes Wi-Fi (51 %) a až pak se značným odstupem následuje ADSL (22 %). Jak tedy Telefónica došla k tomu, že její ADSL/VDSL připojení je „nejpoužívanějším Internetem v Česku?

Blanka Vokounová z tiskového oddělení operátora pro Lupu vysvětlila, že v kampani operátor vychází z toho, že má jako jeden poskytovatel největší počet přípojek. Opírá se prý o výsledky nezávislého auditu TNS AISA z května 2012. Nezohledňuje tedy rozšířenost technologie, ale počet přípojek na jednoho poskytovatele. Zde vedoucí pozici Telefóniky potvrzují i data Českého statistického úřadu. 

Zeptali jsme se pro změnu Českého telekomunikačního úřadu, jestli propagace služby stylem „Pořiďte si nejpoužívanější Internet v Česku“ bez dalšího vysvětlení nemůže zavánět klamáním či matením spotřebitele. Odpověď není jednoznačná. Podle vyjádření Českého telekomunikačního úřadu by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku podle zákona na ochranu spotřebitele, kdy klamavá praktika spočívá v užití pravdivého údaje, který ovšem může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit.

MIF16

Jenže Český telekomunikační úřad dále vysvětluje, že o nekalé obchodní praktice lze podle české legislativy hovořit pouze v případě, kdy na jejím základě může spotřebitel učinit  rozhodnutí, které by jinak neučinil. „Je tedy opět otázkou, nakolik je použití daného přívlastku Internetu společnosti Telefónica, způsobilé ovlivnit rozhodování spotřebitelů tak, aby učinili rozhodnutí (tedy pořídili si internet společnosti Telefónica), které by jinak neučinili,“ vysvětluje Český telekomunikační úřad.

Ten v daném případě nevidí dost podkladů pro to, aby bylo možné s Telefónikou zahájit příslušné správní kroky. Pominout prý nelze ani fakt, že zákon na ochranu spotřebitele připouští tzv. obvyklé reklamní přehánění. Shrnuto a podtrženo, Telefónica se podle Českého telekomunikačního úřadu mohla dostat již za příslovečnou čáru, ale telekomunikační regulátor prý nemá dost podkladů, aby s ní v této věci mohl zahájit příslušné správní kroky.

28 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 8. 2012 14:53

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »