Hlavní navigace

Porno a kontextová reklama

Ján Simkanič

Zpravodajství a porno patří k sobě stále více. Celostátní deníky a jejich internetové verze na svých titulních stránkách přinášejí doslova jedno odhalení za druhým. Novému trendu by se měli začít přizpůsobovat i zadavatelé reklamy. A zdá se, že se jim to (aspoň na Internetu) celkem daří.

Na počátku poslední lechtivé aféry českých médií byl článek na titulní straně deníku Večerník Praha. Přesněji řečeno velká fotografie, na které si křehká dívenka nadzvedává tričko, aby odhalila své poprsí. Titulek „To je teda Pupendo“ narážel na to, že se jedná o protagonistku jedné z vedlejších rolí známého českého filmu.

V rámci možností ještě relativně nevinnou fotku přebral Blesk a použil také celkem neškodné akty. V přetahování zpravodajských webů tradičně zvítězil iDnes (ano, opravdu je to pravidlo), který nasadil nejtvrdší fotografie, u nichž jen alibisticky rozostřil nejkritičtější místa, a na méně zřetelných fotografiích neudělal ani to.

Pro inzerenty je vedle takového obsahu stále těžší zvolit nejlepší strategii oslovování uživatelů – je lepší se proti němu ostře vymezit, nebo dělat, jako že neexistuje? Jsou to složitá dilemata, ale jak se zdá, dokáže je ideálně vyřešit kontextová reklama (o jejím rostoucím významu tu v pátek psal už Eduard Hlava).

Podívejme se, jak geniálně jednoduchým, a přitom maximálně efektivním způsobem fungují kontextové odkazy právě pod článkem o odhalené Nikole Peškové na iDnes. Zdá se, že totiž nejlepší recept na lechtivý obsah je jeho maximální využití – a kontextová reklama umožňuje vybranou skupinu uživatelů oslovit s dokonale přizpůsobeným cílením.

1477
Ukázka kontextové reklamy pod zmíněným článkem na iDNES.cz

Uživateli je totiž jako první nabídnut odkaz na obchod s fotografickou technikou, kde si může nakoupit příslušné vybavení, aby nebyl jen pasivním konzumentem erotického obsahu, ale mohl se stát také jeho tvůrcem a k něčemu podobnému přemluvit i svou přítelkyni/man­želku. Internet je médium interaktivní a zdá se, že dnes se svleče už každý.

Poselství druhého odkazu je hned vícenásobné. Předně ponouká k tomu, aby příslušné podnikání v oboru bylo zaštítěno založením oficiální společnosti (přičemž Nikol, s.r.o. zní jistě atraktivněji než Nikola, a.s.). Ale především v odkazu najdete sadu technik, které mohou být s trochou fantazie jistě pikantním ozvláštněním celé umělecké činnosti a konkurenční výhodou nafoceného materiálu.

O tom, že třetí odkaz je také na svém místě, není třeba vůbec diskutovat – nafocené atraktivní fotografie je třeba nějak zveřejnit a zpřístupnit co nejširšímu spektru uživatelů, link na profesionální hosting a registraci příslušné domény je proto nezbytným pomocníkem pro zajištění těchto služeb.

Kontextová reklama se tedy v tomto případě ukázala být dokonalým pomocníkem uživatele – nabídla mu komplexní spektrum služeb, na jednom místě a dosažitelné na pouhá tři kliknutí. Může někdo chtít víc? Snad, jen aby to i v jiném kontextu fungovalo stejně dobře…

P.S: Všem, kteří by nás snad chtěli podezírat z toho, že z této kauzy chceme i my vytěžit maximum, dáváme za pravdu, a děkujeme jim, že nás v tomto úsilí podpořili přečtením tohoto článku.

Našli jste v článku chybu?

23. 12. 2007 18:17

ivan (neregistrovaný)
Porn 2.0. symbolizují YouTube-klony jako Megarotic, Pornotube či Redtube ... z toho pak těží weby typu: Dlouhá porno videa.... Porno je tahounem internetu a jakoukoliv myšlenku, pokud samo nevytvoří, tak dokonale zkopíruje...

19. 12. 2007 15:52

nickon (neregistrovaný)
Přebírání obsahu webů se dá jen těžko zabránit. Mnohé stránky jen žijí přebíráním, u porno videí jde o běžný postup... Pak vznikají stránky tohoto typu...
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

DigiZone.cz: Dreambox DM900 Ultra HD přichází

Dreambox DM900 Ultra HD přichází

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny