Hlavní navigace

Porno a kontextová reklama

Ján Simkanič 12. 1. 2005

Zpravodajství a porno patří k sobě stále více. Celostátní deníky a jejich internetové verze na svých titulních stránkách přinášejí doslova jedno odhalení za druhým. Novému trendu by se měli začít přizpůsobovat i zadavatelé reklamy. A zdá se, že se jim to (aspoň na Internetu) celkem daří.

Na počátku poslední lechtivé aféry českých médií byl článek na titulní straně deníku Večerník Praha. Přesněji řečeno velká fotografie, na které si křehká dívenka nadzvedává tričko, aby odhalila své poprsí. Titulek „To je teda Pupendo“ narážel na to, že se jedná o protagonistku jedné z vedlejších rolí známého českého filmu.

V rámci možností ještě relativně nevinnou fotku přebral Blesk a použil také celkem neškodné akty. V přetahování zpravodajských webů tradičně zvítězil iDnes (ano, opravdu je to pravidlo), který nasadil nejtvrdší fotografie, u nichž jen alibisticky rozostřil nejkritičtější místa, a na méně zřetelných fotografiích neudělal ani to.

Pro inzerenty je vedle takového obsahu stále těžší zvolit nejlepší strategii oslovování uživatelů – je lepší se proti němu ostře vymezit, nebo dělat, jako že neexistuje? Jsou to složitá dilemata, ale jak se zdá, dokáže je ideálně vyřešit kontextová reklama (o jejím rostoucím významu tu v pátek psal už Eduard Hlava).

Podívejme se, jak geniálně jednoduchým, a přitom maximálně efektivním způsobem fungují kontextové odkazy právě pod článkem o odhalené Nikole Peškové na iDnes. Zdá se, že totiž nejlepší recept na lechtivý obsah je jeho maximální využití – a kontextová reklama umožňuje vybranou skupinu uživatelů oslovit s dokonale přizpůsobeným cílením.

1477
Ukázka kontextové reklamy pod zmíněným článkem na iDNES.cz

Uživateli je totiž jako první nabídnut odkaz na obchod s fotografickou technikou, kde si může nakoupit příslušné vybavení, aby nebyl jen pasivním konzumentem erotického obsahu, ale mohl se stát také jeho tvůrcem a k něčemu podobnému přemluvit i svou přítelkyni/man­želku. Internet je médium interaktivní a zdá se, že dnes se svleče už každý.

Poselství druhého odkazu je hned vícenásobné. Předně ponouká k tomu, aby příslušné podnikání v oboru bylo zaštítěno založením oficiální společnosti (přičemž Nikol, s.r.o. zní jistě atraktivněji než Nikola, a.s.). Ale především v odkazu najdete sadu technik, které mohou být s trochou fantazie jistě pikantním ozvláštněním celé umělecké činnosti a konkurenční výhodou nafoceného materiálu.

O tom, že třetí odkaz je také na svém místě, není třeba vůbec diskutovat – nafocené atraktivní fotografie je třeba nějak zveřejnit a zpřístupnit co nejširšímu spektru uživatelů, link na profesionální hosting a registraci příslušné domény je proto nezbytným pomocníkem pro zajištění těchto služeb.

CIF16

Kontextová reklama se tedy v tomto případě ukázala být dokonalým pomocníkem uživatele – nabídla mu komplexní spektrum služeb, na jednom místě a dosažitelné na pouhá tři kliknutí. Může někdo chtít víc? Snad, jen aby to i v jiném kontextu fungovalo stejně dobře…

P.S: Všem, kteří by nás snad chtěli podezírat z toho, že z této kauzy chceme i my vytěžit maximum, dáváme za pravdu, a děkujeme jim, že nás v tomto úsilí podpořili přečtením tohoto článku.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“