Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Portály zbrojí na další desetiletku

Ondřej Kučera aura:90
12. 8. 2009 14:59

lidé jsou hlupí

Je vidět, že sociální sítě zákonitě skončí jako marketingový nástroj. Mnohem silnější, než jsme si kdy dříve byli schopni představit.

Dřívě nebylo možné identifikovat jednotlivé uživatele, jejich priority, ani vzájemné vztahy. Pak reklamní společnosti zavedly "cookies" pro sledování uživatelů a lidé tuto drobnost brali jako silný útok na svoje soukromí.

O deset let později sami uživatelé korporacím vyzradili nejen svůj věk, ale i zvyky, pocity, vztahy, fotografie a další zcela soukromé informace. Vůbec jim to nepřišlo blbé a činili tak po stovkách tisíc. Věci, jako že jejich účet nejde smazat, jim přišly naprosto normální.

Právě začíná doba, kdy to bude zneužito. Nějaké soukromí dnes nikoho nezajímá. Kdo si dnes vzpomene na nějaké "cookies".
Patrick Zandl aura:91
12. 8. 2009 15:05

Re: lidé jsou hlupí

Ano, je zajímavé, jak je nám to jedno. Taky jsem zvědav, co z toho povstane :)
:-)
:-) (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
12. 8. 2009 22:39

Re: lidé jsou hlupí

Nemusíte být zvědav, já Vám to řeknu - povstane z toho Vaše nulové soukromí. Jestli toho někdo využije jenom k přímé reklamě, tak si můžete gratulovat!

Klidně z toho taky můžou povstat systémy na vymáhání dluhů, že když budete dlužit 5Kč, nebude systém kontaktovat po delší době Vás, ale Vaši rodinu, známé, kolegy, kamarády... No neměl by na ně kontakt, ale naštěstí máme data ze "sociálek" :-DDD A další a další libůstky... na co jen si vzpomenete :-)

--

Mimochodem líbí se mi, jak všichni (JEDNODUŠÍ) lidé chápou slova typu COKOLI a KDOKOLI.

"KDOKOLI si může chatovat s Vaším dítětem na internetu"
IDIOT chápe: "Kamarádi a rodina si mohou chatovat s mým dítětem na Internetu."
Inteligetnt chápe: "KDOKOLIV (kamarádi, rodina, sousedi, vrazi, pedofilové, sexuální devianti, narkomani, sektáři, extrémisté...) si mohou s mým dítětem chatovat na Internetu.


Jedna věta, ale naprosto odlišný způsob pochopení a tyto dva typy rodičů se taky budou chovat úplně jinak...

Stejné je to se sociálními sítěmi, kde si o Vás informace může získat KDOKOLI - teď záleží jenom na Vás v jakém významu chápete slovo "KDOKOLI" :-)))

Jestli je pro Vás "KDOKOLI" jen rodina, přátelé, bývalí spolužáci, kolegové atd., pak jsou jistě sociální sítě super věc... Ale chápete-li "KDOKOLI" skutečně v tom významu, co to znamená - tj. každý obyvatel planety (ano, i ti špatní :-)) - pak jsou sociální sítě vysoce riziková záležitost!
Igra
13. 8. 2009 11:37

Re: lidé jsou hlupí - rizika a svobody

Tato diskuse má více rovin:

1) Obáváte se, že "sociální sítě jsou vysoce riziková záležitost", protože "KDOKOLI si může chatovat s Vaším dítětem na internetu".

Můj názor: Ano máte pravdu ve slově "riziko", ale výše tohoto rizika je individuální a závisí zejména na způsobu využití.

Obdobně totiž může "KDOKOLI" zavolat Vašemu dítěti telefonem a "KDOKOLI chce" může Vaše dítě potkat (náhodně si vybere místo, kde se Vaše dítě zdržuje).

Svět je skutečně místo s mnoha riziky, jejichž zvládání je v současnosti potřebnou součástí výchovy. V jiných dobách nebo na jiných místech Země k takové výchově patří zvládání rizika jedovatých/nebezpečných zvířat, minových polí, ...

Pokud tedy sociální sítě existijí, budou mít nepochybně svá rizika a každý, kdo je použije je bude odstupovat.

2) Jako svéprávný člověk se můžete rozhodnout, jestli vám přínosy (možnost komunikace a sdílení informací jejich prostřednicvím) stojí za podstoupená rizika.

Jsem proti omezování této Mé/Vaší svobody rozhodnutí a Mé/Vaší odpovědnosti za důsledky z něj vyplývající.
Pokud v této věci necháme rozhodovat za sebe někoho jiného, tak se IMHO vzdáme významné části své svobody komunikovat s kýmkoli o čemkoli dle našeho přání/přesvědčení/rozhodnutí.

3) U nesvéprávných osob (zejména děti) je na svéprávné odpovědné osobě, aby rozhodla o způsobu jakým se s rizikem pro osobu svěřenou (dítě) vypořádá. To může být v některých případech odebráním přístupu ktěmto sítím (např pro psychicky/mentálně nemocné osoby), ale pro většinu případů považuji za nejrozumnější seznamovat děti s riziky prostředí a učit je bezpečnému chování.

4) Pro budoucnost si dovedu představit vývoj směrem ke "globální vesnici", kdy bude o člověku dostupných na internetu tolik informací, jako měli o sobě dříve lidé na malé vesnici - "viděli si do talíře". Část těch informací umístí člověk sám, ty důležitější reference budou pocházet od jeho známých.

Tento směr vývoje považuji za výrazně pozitivnější než alternativu, že tyto informace bude mít pouze stát a zločinci.

Výhodou je také to, že v malé vesnici se velmi dobře vědělo, kdo je vzdělanec, kdo pracant, kdo umí bavit i kdo je lump ... Pokud přišel cizinec "bez historie", tak byla samozřejmě na místě obezřetnost a lidé vyčkali "jak se cizinec vybarví".
Felda
Felda (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
12. 8. 2009 15:51

Re: lidé jsou hlupí

Absolutní souhlas. Do kamene tesat!
HoBr
HoBr (neregistrovaný) 62.209.205.---
12. 8. 2009 16:45

Re: lidé jsou hlupí

Napadá mě ještě jedna věc k vašemu povzdechu - stále častěji je na webu se třeba někam přihlašovat, stále častěji se také něco po webu platí (opět - přihlášení). Jsem zvědav, kdy (a kde) se tyhle dvě strany začnou propojovat: sociální sítě ("nezávazná" identita, zábava) a "skutečný virtuální" život (skutečná identita, práce, nákupy, ale i volby atd.). To bude asi další krok - pohodlí lidí si to, myslím, časem vynutí.
Michal Krsek aura:58
12. 8. 2009 19:08

Re: lidé jsou hlupí

Je vidět, že sociální sítě zákonitě skončí jako marketingový nástroj. Mnohem silnější, než jsme si kdy dříve byli schopni představit.

Zil jsem v domneni, ze je to vseobecne znamy fakt uz peknych par let.

Michal Blaha
14. 8. 2009 19:43

Re: lidé jsou hlupí

:-) Vsak si Michale precti titulek diskuze ;-)
Michal Krsek aura:58
14. 8. 2009 21:37

Re: lidé jsou hlupí

aha :-)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem