Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalia new Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky


Názory k článku Portály zbrojí na další desetiletku

Datum: 12. 8. 2009 11:53 Nepřečtený
Vložil: Martin P. (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
Titulek: Hezky obal a co je unitr?
Cist o tech vecich je hezke , zajimave, i kdo koho prodal , kdo koho koupil , ale co druha strana barikady? Nestanese ze socialnich siti a personalizace nakonec, neco spis obtezujiciho? Zajimalo by mne kdo je stim spokojen, je cilena personalizace tak dobra? Nezacne podobat otravenym vyhledavacum a "nevyzadane poste"?
Odpovědět
aura:
51
Ondřej Kučera
Datum: 12. 8. 2009 14:59
Vložil: Ondřej Kučera
Titulek: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
Je vidět, že sociální sítě zákonitě skončí jako marketingový nástroj. Mnohem silnější, než jsme si kdy dříve byli schopni představit.

Dřívě nebylo možné identifikovat jednotlivé uživatele, jejich priority, ani vzájemné vztahy. Pak reklamní společnosti zavedly "cookies" pro sledování uživatelů a lidé tuto drobnost brali jako silný útok na svoje soukromí.

O deset let později sami uživatelé korporacím vyzradili nejen svůj věk, ale i zvyky, pocity, vztahy, fotografie a další zcela soukromé informace. Vůbec jim to nepřišlo blbé a činili tak po stovkách tisíc. Věci, jako že jejich účet nejde smazat, jim přišly naprosto normální.

Právě začíná doba, kdy to bude zneužito. Nějaké soukromí dnes nikoho nezajímá. Kdo si dnes vzpomene na nějaké "cookies".
Odpovědět
aura:
94
Patrick Zandl
Datum: 12. 8. 2009 15:05
Vložil: Patrick Zandl <patrick (tečka) zandl (zavináč) iinfo (tečka) cz>
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
Ano, je zajímavé, jak je nám to jedno. Taky jsem zvědav, co z toho povstane :)
Odpovědět
Datum: 12. 8. 2009 22:39 Nepřečtený
Vložil: :-) (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
Nemusíte být zvědav, já Vám to řeknu - povstane z toho Vaše nulové soukromí. Jestli toho někdo využije jenom k přímé reklamě, tak si můžete gratulovat!

Klidně z toho taky můžou povstat systémy na vymáhání dluhů, že když budete dlužit 5Kč, nebude systém kontaktovat po delší době Vás, ale Vaši rodinu, známé, kolegy, kamarády... No neměl by na ně kontakt, ale naštěstí máme data ze "sociálek" :-DDD A další a další libůstky... na co jen si vzpomenete :-)

--

Mimochodem líbí se mi, jak všichni (JEDNODUŠÍ) lidé chápou slova typu COKOLI a KDOKOLI.

"KDOKOLI si může chatovat s Vaším dítětem na internetu"
IDIOT chápe: "Kamarádi a rodina si mohou chatovat s mým dítětem na Internetu."
Inteligetnt chápe: "KDOKOLIV (kamarádi, rodina, sousedi, vrazi, pedofilové, sexuální devianti, narkomani, sektáři, extrémisté...) si mohou s mým dítětem chatovat na Internetu.


Jedna věta, ale naprosto odlišný způsob pochopení a tyto dva typy rodičů se taky budou chovat úplně jinak...

Stejné je to se sociálními sítěmi, kde si o Vás informace může získat KDOKOLI - teď záleží jenom na Vás v jakém významu chápete slovo "KDOKOLI" :-)))

Jestli je pro Vás "KDOKOLI" jen rodina, přátelé, bývalí spolužáci, kolegové atd., pak jsou jistě sociální sítě super věc... Ale chápete-li "KDOKOLI" skutečně v tom významu, co to znamená - tj. každý obyvatel planety (ano, i ti špatní :-)) - pak jsou sociální sítě vysoce riziková záležitost!
Odpovědět
aura:
0
Igra
Datum: 13. 8. 2009 11:37
Vložil: Igra
Titulek: Re: lidé jsou hlupí - rizika a svobody (Celé vlákno)
Tato diskuse má více rovin:

1) Obáváte se, že "sociální sítě jsou vysoce riziková záležitost", protože "KDOKOLI si může chatovat s Vaším dítětem na internetu".

Můj názor: Ano máte pravdu ve slově "riziko", ale výše tohoto rizika je individuální a závisí zejména na způsobu využití.

Obdobně totiž může "KDOKOLI" zavolat Vašemu dítěti telefonem a "KDOKOLI chce" může Vaše dítě potkat (náhodně si vybere místo, kde se Vaše dítě zdržuje).

Svět je skutečně místo s mnoha riziky, jejichž zvládání je v současnosti potřebnou součástí výchovy. V jiných dobách nebo na jiných místech Země k takové výchově patří zvládání rizika jedovatých/nebezpečných zvířat, minových polí, ...

Pokud tedy sociální sítě existijí, budou mít nepochybně svá rizika a každý, kdo je použije je bude odstupovat.

2) Jako svéprávný člověk se můžete rozhodnout, jestli vám přínosy (možnost komunikace a sdílení informací jejich prostřednicvím) stojí za podstoupená rizika.

Jsem proti omezování této Mé/Vaší svobody rozhodnutí a Mé/Vaší odpovědnosti za důsledky z něj vyplývající.
Pokud v této věci necháme rozhodovat za sebe někoho jiného, tak se IMHO vzdáme významné části své svobody komunikovat s kýmkoli o čemkoli dle našeho přání/přesvědčení/rozhodnutí.

3) U nesvéprávných osob (zejména děti) je na svéprávné odpovědné osobě, aby rozhodla o způsobu jakým se s rizikem pro osobu svěřenou (dítě) vypořádá. To může být v některých případech odebráním přístupu ktěmto sítím (např pro psychicky/mentálně nemocné osoby), ale pro většinu případů považuji za nejrozumnější seznamovat děti s riziky prostředí a učit je bezpečnému chování.

4) Pro budoucnost si dovedu představit vývoj směrem ke "globální vesnici", kdy bude o člověku dostupných na internetu tolik informací, jako měli o sobě dříve lidé na malé vesnici - "viděli si do talíře". Část těch informací umístí člověk sám, ty důležitější reference budou pocházet od jeho známých.

Tento směr vývoje považuji za výrazně pozitivnější než alternativu, že tyto informace bude mít pouze stát a zločinci.

Výhodou je také to, že v malé vesnici se velmi dobře vědělo, kdo je vzdělanec, kdo pracant, kdo umí bavit i kdo je lump ... Pokud přišel cizinec "bez historie", tak byla samozřejmě na místě obezřetnost a lidé vyčkali "jak se cizinec vybarví".
Odpovědět
Datum: 12. 8. 2009 15:51
Vložil: Felda (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
Absolutní souhlas. Do kamene tesat!
Odpovědět
Datum: 12. 8. 2009 16:45 Nepřečtený
Vložil: HoBr (neregistrovaný) 62.209.205.---
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
Napadá mě ještě jedna věc k vašemu povzdechu - stále častěji je na webu se třeba někam přihlašovat, stále častěji se také něco po webu platí (opět - přihlášení). Jsem zvědav, kdy (a kde) se tyhle dvě strany začnou propojovat: sociální sítě ("nezávazná" identita, zábava) a "skutečný virtuální" život (skutečná identita, práce, nákupy, ale i volby atd.). To bude asi další krok - pohodlí lidí si to, myslím, časem vynutí.
Odpovědět
aura:
93
Michal Krsek
Datum: 12. 8. 2009 19:08
Vložil: Michal Krsek
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
Je vidět, že sociální sítě zákonitě skončí jako marketingový nástroj. Mnohem silnější, než jsme si kdy dříve byli schopni představit.

Zil jsem v domneni, ze je to vseobecne znamy fakt uz peknych par let.

Odpovědět
aura:
0
Michal Blaha
Datum: 14. 8. 2009 19:43
Vložil: Michal Blaha
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
:-) Vsak si Michale precti titulek diskuze ;-)
Odpovědět
aura:
93
Michal Krsek
Datum: 14. 8. 2009 21:37 Nepřečtený
Vložil: Michal Krsek
Titulek: Re: lidé jsou hlupí (Celé vlákno)
aha :-)
Odpovědět
Datum: 12. 8. 2009 17:27 Nepřečtený
Vložil: GHOI (neregistrovaný) 165.72.200.---
Titulek: za 10 let (Celé vlákno)
Za 10 let nebude nikoho zajimat ani zadny OS od Google, ani zdanlivi pratele na fejsbuku a jejich mikro i makroblogisky, ani vyrobce predrazenych nekompatibilnich laptopu pro americke frikuliny.
Bude nas zajimat jak prezit ekologo-islamo-marxisticky rezim v EU a radeni "mensin".
Odpovědět
Datum: 13. 8. 2009 6:43 Nepřečtený
Vložil: icu (neregistrovaný) 220.67.70.---
Titulek: Re: za 10 let (Celé vlákno)
Takže vousatý vtip "optimisté se učí rusky, pesimisté čínsky a realisté střílet" prokazuje svoji platnost i dnes...

Jestli z toho mám mít radost, to fakt nevím...
Odpovědět
Datum: 13. 8. 2009 14:58 Nepřečtený
Vložil: uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.dozimont.net
Titulek: RE: Portály zbrojí na další desetiletku
je spíš The Walll Street Journal?
Odpovědět
Datum: 13. 8. 2009 19:49 Nepřečtený
Vložil: John (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
Titulek: Neverim (Celé vlákno)
Neverim tomu, ze budoucnosti internetu jsou socialni site v podobe facebooku nebo twitteru. Oboji je zjevny nesmysl (twitter vyrazne vetsi) a lide tam jenom zabiji cas, chapu to tedy jako nahradu televize ci jineho zabavneho nastroje, ale to je tak vse. Az si lide uvedomi, ze svetu odhaluji sve soukromi, s kym kamaradi, kde pobyvaji, kde pracuji atd.je az s podivem ze to lidem nevadi se v takovem rozsahu "odhalovat", tak to spoustu lidi hodne brzy omrzi, mozna prijde i nejake skvele omezeni evropske komise :-) Tedy, socialni site jsou jenom forma zabavy, za rok dva prijde neco jineho, nevim co, kdybych vedel tak budu take miliardar ze :-) Neco jineho je GWave, neco takoveho je jiste hodne sikovne, sledovani for, reakci, sdruzeni s emailem IM atd, to je velka vec, uz se moc tesim hodne mi to v praci i v soukromi pomuze, ale je to jenom nastroj, nikoli trend ci klasicka sluzba v podobe youtube, twitter, facebook.
Odpovědět
Datum: 14. 8. 2009 7:55 Nepřečtený
Vložil: VfB (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz
Titulek: Re: Neverim (Celé vlákno)
vždyť ten Wave je jen přebarvený Facebook a rozdíly jsou jen malé
Odpovědět
aura:
94
Patrick Zandl
Datum: 14. 8. 2009 9:22
Vložil: Patrick Zandl <patrick (tečka) zandl (zavináč) iinfo (tečka) cz>
Titulek: Re: Neverim (Celé vlákno)
No, to je dost odvážné tvrzení, že Wave je jen přebarvený Facebook. I když, z pohledu toho, že obojí používá HTML, máte asi pravdu :)
Odpovědět
aura:
0
Michal Blaha
Datum: 14. 8. 2009 19:46 Nepřečtený
Vložil: Michal Blaha
Titulek: Pekne shrnuti
Patricku, moc pekne shrnuti. Zvlaste po 5ti denni dovce ;-)

Ihned po ohlaseni koupe FriendFeed byla cena akvizice neznama. Je castka 50M a struktura potvrzena?
Odpovědět

Sledování názorů

Registrovaným uživatelům nabízíme upozornění na nové názory e-mailem. Prosím, přihlaste se nebo se zaregistrujte.

Přehled názorů

Nastavení kvality: Vlastní Vše 2 3 4 5 6 7 8 9
Hezky obal a co je unitr? Martin P. 12. 8. 2009 11:53
lidé jsou hlupí Ondřej Kučera 12. 8. 2009 14:59
   Re: lidé jsou hlupí Patrick Zandl 12. 8. 2009 15:05
   Re: lidé jsou hlupí :-) 12. 8. 2009 22:39
   Re: lidé jsou hlupí - rizika a svobody Igra 13. 8. 2009 11:37
   Re: lidé jsou hlupí Felda 12. 8. 2009 15:51
   Re: lidé jsou hlupí HoBr 12. 8. 2009 16:45
   Re: lidé jsou hlupí Michal Krsek 12. 8. 2009 19:08
   Re: lidé jsou hlupí Michal Blaha 14. 8. 2009 19:43
   Re: lidé jsou hlupí Michal Krsek 14. 8. 2009 21:37
za 10 let GHOI 12. 8. 2009 17:27
   Re: za 10 let icu 13. 8. 2009 6:43
RE: Portály zbrojí na další desetiletku anonymní uživatel 13. 8. 2009 14:58
Neverim John 13. 8. 2009 19:49
   Re: Neverim VfB 14. 8. 2009 7:55
   Re: Neverim Patrick Zandl 14. 8. 2009 9:22
Pekne shrnuti Michal Blaha 14. 8. 2009 19:46
Zobrazit kvalitníZobrazit všePřidat