Hlavní navigace

POST.CZ a PRESS mění majitele!

17. 9. 1999
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Jedna z dosud nejzajímavějších zpráv v oblasti akvizic poskytovatelů obsahu v českém Internetu včera přišla současně s informacemi o novinkách ve VOLném - a nikoliv náhodou. Nemělo by však zapadnout, že Video On Line od Globe Internet odkoupilo služby POST.CZ a PRESS.

Podle oficiální tiskové zprávy bude společnost Globe POST i PRESS pro Czech On Line – jak zní oficiální název české odbočky někdejšího VOL – i nadále spravovat. Z hlediska uživatelů by se tedy nemělo alespoň v první fázi nic měnit, osobně se však domnívám, že změny přijdou brzy. Podstatné je, že Globe Internet bude nadále fungovat jako samostatná firma, nejde tedy o koupi společnosti, ale jen části jejího porfolia.

VOL kupuje zavedenou free-mailovou službu, která si za necelé dva roky existence dokázala získat slušný počet zákazníků. Pokud jde o rozsah možností, v poslední době mírně zaostává za konkurencí, zejména za E-mailem Seznamu, ovšem v porovnání s ním – i přes občasné výpadky – funguje přeci jen spolehlivěji. Odráží se to i na počtu uživatelů, který podle tiskové zprávy přesáhl 300.000 lidí. Podle mého odhadu je POST stále číslem jedna v tuzemských free-mailových službách, přestože se tento údaj nedá ověřit v Auditu DCCI, ze kterého POST před časem z neznámých důvodů vystoupil.

Služba PRESS zatím podobného úspěchu nedosáhla a přestože má relativně slušnou návštěvnost, na server tohoto typu je to velmi málo. Z relativně vyššího počtu unikátních IP adres a nižšího počtu shlédnutých stránek je přitom jasně zřejmé, že na PRESS chodí zejména náhodní návštěvníci, které naláká mohutná propagace na POSTu i na stránkách Video On Line, ale vzápětí odcházejí, aniž by je stránky příliš zaujaly. Osobně se domnívám, že původní podoba PRESSu byla poněkud nepříjemná, ale nedávné změny jsou nepochybně k lepšímu. Přesto je stále co vylepšovat a kam expandovat.

Prodej a koupě těchto služeb může být podle mého názoru pro obě strany, které spolu už delší dobu spolupracují, výhodná. Pro Globe po mém soudu musel být jejich provoz už delší dobu ztrátový, protože reklama na POSTu a obecně na free-mailových službách se prodává podstatně hůře, než jinde. Globe v tomto ohledu jistě pomáhá spoluvlastnictví reklamní agentury IAA, ale i tak byl POST dost málo obsazen a jeho uživatelé se tak setkávali především s reklamou na vlastní služby Globe, tedy web-hosting a registrace domén. Z této oblasti nepochybně pochází hlavní část příjmů této společnosti.

Nyní může Globe i nadále služby spravovat, ovšem za úhradu od VOL, který také ponese náklady na upgrade příslušných systémů, což zvláště u neustále rostoucího POSTu jistě není levná záležitost. Pro Video On Line však – na rozdíl od Globe – může jít o výrazně výdělečný podnik. Bylo s podivem, že pro své uživatele VOLného již při startu nepřipravil něco na způsob portálu, kterému by sílou svých zákazníků okamžitě zajistil slušnou návštěvnost. O to se podle mého názoru nyní postupně snaží a vedle již spuštěné služby NAJDI.TO (rovněž ve spolupráci s Globe) zapadají do mozaiky i POST s PRESSem. Obsahu bude myslím ještě přibývat a bude se poněkud měnit – a z této sféry by následně Video On Line mohlo získat poměrně slušné finanční příjmy. Samozřejmě bude záležet na tom, jak šikovně se mu podaří všechny služby propojit a „nahnat“ na ně tisíce svých uživatelů.

BRAND24

Video On Line nelze na našem trhu upřít jistou roli průkopnika hned v několika fázích. Bude zajímavé sledovat, zda se tendence získávání silnějších pozic na poli obsahu projeví v blízké budoucnosti i u ostatních poskytovatelů.

Marek Antoš

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).