Hlavní navigace

Pošta od pondělí zdraží balíky. Velké e-shopy zatím drží

30. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Až o dvaadvacet korun podraží poslání obyčejného balíku s Českou poštou. Cenné balíky zdraží ještě o víc. Poště zvýšení cen posvětil ČTÚ.

Za balík do dvou kilogramů se bude místo 52 korun platit 74, doporučené balíky do jednoho kilogramu zdraží o pětikorunu na 69 korun. Změny se dotknou především menších e-shopů. Ty větší se rozhodly, že zatím ceny dopravy měnit nebudou. 

„Alza.cz do svých cen za dopravu nepromítne zdražení doručovaných balíků, které aktuálně oznámila Česká pošta,“ tvrdí mluvčí Alza.cz Šárka Jakoubková. Podobně reaguje i druhý holešovický obchod Mall.cz.  „Doprava zůstává zdarma při objednávce nad tisíc korun a změna ceníku pošty se nedotkne ani poštovného za menší objednávky,“ dodává mluvčí obchodu Michala Gregorová

„V současné době tvoří doručení prostřednictvím České pošty necelých 5 % všech zásilek a toto číslo v čase neustále klesá zejména s ohledem na zavedení nových služeb týkajících se odběru zásilek,“ dodává marketingový manažer Mironetu Pavel Sibřina s tím, že ani oni na ceny poštovného nesáhnou.

Některé obchody už používají služeb pošty jen ve zvláštních případech. „S Českou poštou spolupracujeme jen na zpětné cestě od zákazníka, ale veškeré náklady hradíme my,“ vysvětluje Andrea Burgerová ze Zootu. Nové ceny netrápí ani knižní e-shop Martinus. „O změnách poštovného zatím neuvažujeme. Českou poštou posíláme 30 – 50 % zásilek, velmi záleží na období,“ dodává Michaela Losekoot.

UX DAy - tip 2

Pošta zdražuje kvůli dlouhodobě klesající poptávce po jejích službách. „Do značné míry fixní náklady České pošty se tak rozpočítávají na menší objem služeb,“ komentuje pro ČTK změny mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Pošta si musí účtovat nákladově orientované ceny s přiměřeným ziskem 8,7 procenta.

Stoupnou ale také ceny některých základních poštovních služeb do zahraničí. Například doporučená zásilka nebo cenné psaní podraží o deset korun pro všechny hmotnostní kategorie a cílové destinace.

Máte vlastní e-shop? Budete měnit ceny? Dejte nám vědět. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).