Hlavní navigace

Pozor, obsahuje reklamu. Google začne značkovat aplikace v Google Play

Autor: Isifa
Jan Beránek

Vývojáři už dostali od vyhledávače dopis, ve kterém je Google upozorňuje na to, že od nového roku budou muset hlásit předem, zda je v aplikaci reklama.

Jakákoliv aplikace, která žije z reklam běžících v rámci samotné služby, bude muset být v katalogu obchodu Google Play jasně označena nápisem "“ad-supported”. Informoval o tom server DroidLife, který zároveň zveřejnil i dopis, který Google vývojářům rozesílá.

Google už si podobný postup letos vyzkoušel s označováním aplikací pro rodiny a teď komunitě vývojářů oznamuje další rozšíření. 

Od jedenáctého ledna tak budou muset vývojáři přiznávat, jestli jejich aplikace obsahují reklamu – a tou se rozumí bannery nebo reklamní sítě třetích stran. Pokud vývojáři nová pravidla poruší, bude jejich aplikace z obchodu stažena. 

Novinka má prý přesvědčit váhavé uživatele Androidu, aby se nebáli aplikace stahovat. Ale mohlo by to zafungovat i naopak. Pokud by uživatelé přestali stahovat aplikace hrazené ze zobrazování reklamy, mohli by vývojáři přejít k placeným aplikacím, jako je tomu především ve světě iOS.

Našli jste v článku chybu?
19. 11. 2015 11:25
Rdm (neregistrovaný)

vadí mi in-app nákupy, které na začátku vypadají "neškodně", ale když se rozehrajete a strávíte nad hrou už nějaký čas, tak vás v podstatě nepustí bez utrácení, často nesmyslně vysokých částek, dále.

19. 11. 2015 12:00
Petr (neregistrovaný)

Rozhodně krok správným směrem. Google informace spíše odstraňoval a mlžil, tak snad obrat k lepšímu.