Zatímco v Normandii už oslavy proběhly tento víkend, náš den D vypukne až za týden. Přípravy jsou v plném proudu; hlavně na nic nezapomenout. Petr Bednář z Ringieru mi nedávno popisoval, jak se na blížící se stěhování chystají oni, a musím uznat, že po stránce logistiky to máme jednodušší – přece jen nevydáváme sedm dní v týdnu papírový deník. Přesto to ani u nás není úplně jednoduchá operace.
Kromě fyzického přemístění nábytku, nových vizitek apod. s sebou stěhování nese také otázku připojení k Internetu a samozřejmě také telefonního spojení. S tím prvním jsem čekal problémy, ale nakonec – nejspíš – nenastanou. První kámen mi spadl ze srdce, když se i na novém místě podařilo naměřit signál pro bezdrátové připojení. Druhou obavu rozptýlil náš poskytovatel připojení (InWay). Původně jsem si myslel, že k nám v den D ráno přijedou technici, sundají anténu ze střechy, půjdou ji namontovat do nových kanceláří – a když to půjde dobře, za den či dva bude připojení fungovat. Profesionálové to ale dělají jinak: napřed s týdenním předstihem připojí novou lokalitu, takže po přestěhování bude stačit cvaknout konektorem do lokální sítě, a teprve až bude po všem, odpojí původní kanceláře.
Naopak v případě telefonů jsem od počátku šířil optimismus; žijeme v moderní době, přenesení čísel přeci není žádný problém. Pro jistotu jsem si dokonce vše ověřil na infolince Českého Telecomu a vskutku: po Praze vám číslo přeloží kamkoliv chcete. Nenapadlo mne ale, že v domě, kam se stěhujeme, po Českém Telecomu není vidu ani slechu – telefonní služby tam totiž poskytuje GTS. To už jsem začal tušit problémy, ale pod vlivem našich vlastních článků o přenositelnosti čísla jsem ještě stále neztrácel důvěru, že se to nějak povede.
Nebudu vás napínat: nepovede. Tedy ono by to šlo, ale museli bychom zaplatit nemalou částku za upgrade ústředny, aby si poradila se dvěmi sadami čísel. Tolik zas o zachování současných čísel nestojíme, takže se budeme muset smířit se změnou a nahráním vzkazů na těch původních.
Operátoři jsou v tom nevinně, problém je v ústředně na straně zákazníka, přesto je to nepříjemná komplikace. A jaké z toho plyne poučení? Alternativní operátoři nejsou jen fikcí, o které se píše v tiskových zprávách, ale doopravdy se s nimi můžete potkat. Tak až se budete stěhovat, pozor na ně!