Pozor na alternativní operátory!

Růst českého Internetu není jen něco abstraktního. Osobně mi ho zcela prakticky připomíná, že se během posledních pěti let již potřetí musíme stěhovat do nových kanceláří, protože ty staré jsou nám malé. Má to i pár výhod: například si v praxi vyzkoušíte, co vám při stěhování mohou nabídnout telekomunikační operátoři.

Zatímco v Normandii už oslavy proběhly tento víkend, náš den D vypukne až za týden. Přípravy jsou v plném proudu; hlavně na nic nezapomenout. Petr Bednář z Ringieru mi nedávno popisoval, jak se na blížící se stěhování chystají oni, a musím uznat, že po stránce logistiky to máme jednodušší – přece jen nevydáváme sedm dní v týdnu papírový deník. Přesto to ani u nás není úplně jednoduchá operace.

Kromě fyzického přemístění nábytku, nových vizitek apod. s sebou stěhování nese také otázku připojení k Internetu a samozřejmě také telefonního spojení. S tím prvním jsem čekal problémy, ale nakonec – nejspíš – nenastanou. První kámen mi spadl ze srdce, když se i na novém místě podařilo naměřit signál pro bezdrátové připojení. Druhou obavu rozptýlil náš poskytovatel připojení (InWay). Původně jsem si myslel, že k nám v den D ráno přijedou technici, sundají anténu ze střechy, půjdou ji namontovat do nových kanceláří – a když to půjde dobře, za den či dva bude připojení fungovat. Profesionálové to ale dělají jinak: napřed s týdenním předstihem připojí novou lokalitu, takže po přestěhování bude stačit cvaknout konektorem do lokální sítě, a teprve až bude po všem, odpojí původní kanceláře.

Naopak v případě telefonů jsem od počátku šířil optimismus; žijeme v moderní době, přenesení čísel přeci není žádný problém. Pro jistotu jsem si dokonce vše ověřil na infolince Českého Telecomu a vskutku: po Praze vám číslo přeloží kamkoliv chcete. Nenapadlo mne ale, že v domě, kam se stěhujeme, po Českém Telecomu není vidu ani slechu – telefonní služby tam totiž poskytuje GTS. To už jsem začal tušit problémy, ale pod vlivem našich vlastních článků o přenositelnosti čísla jsem ještě stále neztrácel důvěru, že se to nějak povede.

MIF16

Nebudu vás napínat: nepovede. Tedy ono by to šlo, ale museli bychom zaplatit nemalou částku za upgrade ústředny, aby si poradila se dvěmi sadami čísel. Tolik zas o zachování současných čísel nestojíme, takže se budeme muset smířit se změnou a nahráním vzkazů na těch původních.

Operátoři jsou v tom nevinně, problém je v ústředně na straně zákazníka, přesto je to nepříjemná komplikace. A jaké z toho plyne poučení? Alternativní operátoři nejsou jen fikcí, o které se píše v tiskových zprávách, ale doopravdy se s nimi můžete potkat. Tak až se budete stěhovat, pozor na ně!

32 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 6. 2004 17:29

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »