Pozor na NaviPro, modernizovanou formu chytáku se zápisem do katalogu

Zápisy do klasických papírových katalogů s objednávkami poštou a faxem už nejsou moderní. Dnes uživatele lákají na elektronické zápisy a dokonce argumentují databázemi „POI“ pro mobilní telefony. Naletíte-li, můžete brzy litovat.

České e-mailové schránky aktuálně zaplavuje klasická nevyžádaná obchodní nabídka na koupi zápisu do „české aktualizace dat do mobilů a GPS“. Láká na 50% slevu do 10. října 2012. Za 1690 Kč na rok budete zapsáni do klasického katalogu bez reálného využití a významu. 

Což by samozřejmě zas tak nevadilo, otázkou ale je, kolik příjemců bude mít sílu pročítat všeobecné smluvní podmínky. Stránka je klasicky obtížně čitelná, velmi dlouhá a obsahuje zcela typická ujednání, která vždy najdete v podvodných katalozích:

Uvedené penále se nevztahují na výpověď smlouvy po 1 roce. Objednatel po splnění platebních podmínek po 1 roce může automatické prodloužení smlouvy – nejpozději 30 kalendářních dnů před původní splatností smlouvy – vypovědět bez sankcí. Po uvedeném termínu není možné smlouvu vypovědět bezplatně. 

Klasický model, kdy se v říjnu 2012 upíšete k zápisu do katalogu a domníváte se, že jde o zápis na jeden rok. Pokud ale 30 kalendářních dní před koncem smlouvy, tedy někdy v září 2013, písemně smlouvu nevypovíte, automaticky pokračujete další rok. Ukončení smlouvy v dalších letech je navíc zpoplatněné (a raději ani neřešte zcela zmatené formulace ve smlouvě). Součástí chytáku je i to, že ukončení smlouvy může být zpoplatněno 50% nebo i 100% částkou – jak tomu konkrétně bude, je jen na libovůli druhé strany.

Provozovatelem tohoto chytáku je společnost „NaviPro International“. Na webových stránkách se dočtete, že „NaviPro-Richpoi Česká republika s.r.o. je oficiálním poskytovatelem richPoi databáze“ – tu najdete v Obchodním rejstříku s jednatelem/společníkem Dušanem Petrášem (ten je ovšem z Bratislavy) a dalšími společníky z Maďarska (odkud je také osoba, která je uvedená jako vlastník domény). Původně společnost existovala jako AVATALLE, s.r.o – což vypadá na klasický vznik „nové“ společností koupí staré.

Otázkou je, zda stará společnost skutečně sídli na stejné adrese jako původní koupená. Adresa Praha 10 – Vršovice, Kubánské náměstí 1391/11, PSČ 100 00 je uvedena jako sídlo mnoha dalších společností a není těžké přijít na to, že jde o Scott&Weber Office Center. Tato firma kromě pronájmu prostor poskytuje také virtuální kanceláře a zabývá se i zakládáním a prodejem společností.

CIF16

Katalog od NaviPro není samozřejmě žádná místní lokální záležitost a ani nic závratně nového. Své stránky i dokumenty mají přeložené pro dobrou desítku zemí a se stejným schématem působí po celém světě. V Česku se s NaviPro bylo možné setkat již dříve, novinkou pro letošní rok je to, že si pořídila českou firmu – to vám ale v případě problémů stejně nebude nic platné. Pokud si myslíte, že lidé na něco podobného nemohou naletět, tak se podívejte třeba na dotaz už z roku 2009:

Dostal jsem emailem nabídku a nevím co si o tom mám myslet…
Je to dobrý nápad, nebo je to podvod na firmy…? 
WWW stránky http://www.naviprogps.cz/ na mne moc důvěryhodně nepůsobí (už jen kvůli divným formulacím a chybám v textu – např. „Slonensko“ místo „Slovensko“ … 
Co si o tom myslíte?

Na závěr můžeme snad už jen připomenout, že podstatně rozšířenější a použitelnější „databázi POI“ (Points of Interest) představují volně dostupné služby – například Adresář firem od Google - zápis do tohoto skutečně celosvětového katalogu nestojí nic a není spojen s pochybnou vychytralou smlouvou. Další vhodnou alternativou je samozřejmě služba Foursquare

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 2. 2013 21:09

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »