Hlavní navigace

Přátelé, inspirujme se biblí marketingu

Vojtěch Bednář 10. 5. 2010

Nedávno jsme na Facebooku částečně z legrace upozornili na to, že si za pár desítek dolarů můžete koupit „bibli marketingu na Facebooku“. Její autoři to ovšem myslí smrtelně vážně, a tak jsem si dovolil položit otázku, nakolik je taková bible inspirativní.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Ona „Bible“ stojí $95 za základní verzi ke stažení a $295 ve verzi, která zahrnuje i pravidelné měsíční aktualizace. V podstatě se jedná o manuál, který vám ukáže základní metody, jak můžete Facebook používat k propagaci produktu nebo značky. Manuál existuje v několika verzích, popisuje jak strategie, tak i konkrétnější postupy. Po pravdě řečeno si nedovedu moc představit kohokoli, kdo by ty peníze za toto dílo vydal, ale samotná možnost, že někdo takový existuje, se mi zdá být docela inspirativní. A evidentně nejsem sám.

Před zhruba jedním a půl rokem, v době kdy stránkami novin lomcovala ekonomická krize a prasečí chřipka teprve čekala na své mediální exposé, přišel jistý český člověk, do té doby „klíčový IT zaměstnanec“ jedné newyorské dopravní firmy, o práci. Neloučili se s ním rádi, a tak si s sebou mohl vzít část svého bývalého oddělení. Do kufru a do letadla naložil věci osobního významu, pár instalačních CD, nyní již docela bezvýznamné diplomy a certifikace, a aby mu cesta zpět do vlasti ubíhala, začetl se do knihy, pocházející rovněž z nyní již bývalé práce. Kniha pojednávala o tom, jak efektivně využívat blog ke komunikaci s klienty a se zaměstnanci. Měla asi dvě stě stránek.

Cestou si říkal, jak je vůbec možné, že něco takového koupili, a co víc, jak se to v prostředí dané firmy vůbec mohli snažit uvést v život. Svět, kde „IT šlo neustále kupředu“, věci byly dokonalejší a dokonalejší a jedna technologie byla nahrazována jinou ještě dříve, než se vůbec stačila implementovat, byl světem lákavým, leč zcela odtrženým od reality. Nešlo o to, že realita chtěla šetřit. Šlo o to, že realita chtěla, aby se lidé chovali „normálně“.

WT100

Dotyčný člověk – jedna z možná prvních obětí krize – je autorem dvou poměrně dobře se prodávajících „trendových“ knížek a pracuje na dalších. Spis o efektivním blogování, jehož hodnota se dnes limitně blíží nule, jej inspiroval. Považoval jsem jej ovšem za náhodu, která se nebude opakovat.

Jak ukazuje zmíněná bible inzerce na Facebooku, opakovat se bude, krize nekrize. A tak pokud dovedete napsat super trendy manuál k úspěchu pomocí super trendy technologie, je pravděpodobné, že ho od vás někdo koupí. Že vaše dílo bude na úrovni červené knihovny (umělecky, technicky ještě hůř), nikomu nevadí. Proto přátelé, inspirujme se!

Našli jste v článku chybu?
120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: Babiš: Článek Soukupa k EET je plný nesmyslů

Babiš: Článek Soukupa k EET je plný nesmyslů

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu