Hlavní navigace

Pravidlo 80/20: Jen 20 % obsahu na sociálních sítích by mělo být o značce

Daniel Dočekal 7. 1. 2014

Jak firmy a značky mohou existovat dlouhodobě na sociálních sítích, aniž by jim došla témata? Měly by se držet následujících pravidel.

Firmy a značky mají na sociálních médiích mnohdy poměrně těžkou pozici. Sociální sítě/média vyžadují poměrně časté přispívání a aktualizace, což často není zcela v souladu se schopnostmi firem či značek vytvářet odpovídající vlastní, originálníneopakující se obsah. Výjimky potvrzující pravidlo se samozřejmě najdou, zejména tam, kde je k dispozici dostatek produktů (typicky e-shop), ale ti ostatní opravdu nemají snadnou pozici.

Jak z toho ven?

Při plnění účtů na Twitteru či Facebooku je vhodné pamatovat na to, že je možné sáhnout po „cizím“ obsahu. Jen je potřeba tento obsah umět vyhledávat a poté sdílet fanouškům/sledujícím. Postačí si na internetu najít dostatek zdrojů, které zveřejňují obsah (texty, obrázky, videa) na téma, které odpovídá zaměření firmy či značky.

Níže uvedený článek ze Social Media Today zmiňuje, že je vhodné se držet pravidla 80/20. Poskytovat 20 procent vlastního firemního/značkového obsahu (který je nutné hojně doplňovat odpovídající call-to-action) a zbylých 80 % doplňovat cizím obsahem – u kterého je navíc vhodné zdůraznit, že by to měl být pro uživatele dostatečně zajímavý a jednoduše sdílitelný. Pro firmy je totiž důležité, aby obsah, který na sociálních sítích zveřejňují, byl jejími fanoušky dále sdílen (a také komentován a označován jako líbí).

Cizí i vlastní obsah by měl mít vždy jasný vztah ke značce či produktu. V praxi to samozřejmě vypadá tak, že firmy propadají mánii sdílet co nejvíce „vtipných“ a „hyper zábavných“ obrázků a doprovázet to výkřiky, které nijak nepodporují značku, firmu ani produkty. Získávají sice skvělé zapojení (engagement), ale žádný vztah k značce budován není. 

Infografika 4–1–1– Rule of Twitter řeší mimochodem něco podobného. Doporučuje na Twitter dávat dvě třetiny „nového“ obsahu – což zhruba odpovídá výše zmíněným 80 procentům „cizích“ věcí. Poté v jedné šestině (polovině poslední třetiny) retweetovat (sdílet) něčí tweety a pouze jeden z šesti tweetů věnovat vlastním věcem.

WT100

Shrnutí

Snaha dostat do působení na sociálních sítích sdílení cizího obsahu je logická – firmy málokdy budou schopné dlouhodobě udržet tempo a mít vlastní originální a neopakující se obsah pro každodenní zveřejňování příspěvků. Pokud si správce sociálních sítí nastaví dobře monitoring dalších zdrojů, bude vždy mít dostatek obsahu, který může použít v okamžiku nedostatku obsahu vlastního.

Zdroj: The 80/20 Rule: Why Just 20% of Your Social Media Content Should be About Your Brand

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: Slevu na dani na EET neuplatní každý

Slevu na dani na EET neuplatní každý

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!