Krasny seznam. Bohuzel CSA na to nema flotilu (a pred krachem/prevzetim ji ani mit nebude - podekujme teamum panu Tvrdika a Lasaka) a CX/SQ/AA/UA/JA jaksi nevidi v Praze trh.
I kdyz je pravda, ze JAL sem posila tri Jumba za rok jako chartery. Nejblizsi tusim 26.7. (pro presnejsi informace sledujte http://planes.cz/cs/expected-prg/ )
Smirme se s tim, ze pri budovani kolonii jsme pred par sty lety zaspali a nas minitrh (od Ase ke Zdaru nad Sazavou - pac Brnaci letaji z Vidne) nikoho moc netrapi.
Ano mate naprostou pravdu, CSA budou "vybirat mastne castky za nadvahu zavazadel" (s tim, ze CSA je dle prepravniho radu mela vybirat i drive, ale stavela se k tomu pomerne benevolentne), stejne tak, jako to dlouhou dobu dela kazda jina renomovana letecka spolecnost . S temi take prestanete letat, nebo jste jiz prestal?
Ohledne toho "dalsi duvod proc...": a ktery byl ten predchozi nebo si jen tak stezujete jako u piva?
Singapur CSA opustily protoze nemaji letadlo, kterym by tam doletely :-) Driv ho naletavaly s nekolika hopy, jenze tento zpusob cestovani se stal ponekud old-fashined (pokud tedy neletite Klokani stezku - LHR-SYD nebo CDG-PPT nebo ATL-SYD).
Na dalkovou flotilu CSA zapomente. CSA na podzim rusi JFK i YYZ a pokud jim novy vlastnik neda svoje jete A332, tak se jich (dalkovych destinaci) nedockame. Pokud tedy nenastoupi OK-VGZ s povestnou nafukovaci nadrzi navic.
Jinak ty ruske destinace jsou ty, na kterych se da vydelat (pokud s nimi nekdo leta). Tezko budete konkurovat 16 dennim nonstop letum ze Zapadni Evropy do Singapuru (stav pro dnesni den).
No ze by z Blavy letalo neco na nejaka zajimava mista (i kdyz ta linka do Dhaky se 752 musela byt hezka "exotika") ...
A ze budou CSA striktne trvat na vahovem limitu? To me prekvapuje, ze to zavedli az ted. Mozna jim to mohlo vydelat vic penez nez orezani sluzeb na palube. Ten prodej obcerstveni neni zadny velky prispvek do cashflow a minuly tyden se dokonce podarilo prodavat na lince do Bruselu prosle plechovky coly, coz bude jiste cestujici motivovat k castejsimu cestovani.
To samozrejme zalezi na Vasich preferencich. Ja jsem jednou letel Praha-Pariz tou 735 Smartwings a neni to zazitek, ktery bych chtel opakovat :-(
Pokud si vyberete mezi "platbou za zachod" v podani Ryanu, "gamblovanim s existenci firmy" SkyEurope a "Prahou" CSA, tak je pro Vas lepsi BTS. On je vztah Bratislavy a Vidne podobny jako vztah Stanstedu a Heathrow :-)
někdo nás sem musí přece dotlačit.
Co se Vám nelíbí na širokých stepích?
Pokud se Vám nelíbí moje kydy tak mně se nelíbily ty Vaše.
Víme?
chcete-li dělat dobrej business, musíte odhodit ideologické nálepky.
takže - odhodíme tu kontra Vaši:
1 - ČSA v Moskvě je děs. Zaměstnanci Vám absolutně neporadí a je jich tam asi 5 na "prd" == náklady
2 - Ceny u ČSA jsou vysoké.
3 - Aeroflot - no je to děs. A úroveň obsloužení na přepážce ta samá.
4 - ostatní společnosti se snaží a mají docelafajn přístup.
Nejvíce mne pobavila jedna ruská, kde jsem se v rámci procházky doplahočil do kanclu a ejhle, no váženej pane, objednejte si to přes internet. My to tak děláme taky.
5 - Moskevská letiště nestačí, doporučuji (nejlépe v létě) všem vidět jak se valej peňážky do Evropy.
Poučení:
pokud nejste spokojeni s leteckou společností, vyberte si jinou
Když už o tom mluvíme, kam mají létat - tak upřímně - mně je to jedno, zajímá mne stav letadel, přístup personálu a cena
Je zajímavé sledovat, jak čím dál tím více firem se snaží proniknout na hladový ruský trh - zkusme si koupit slušnou letenku nic moc
I v rusku jsou slušní dopravci
I tady mají své problémy a snaží se
Z osobní zkušenosti doporučuji Laudu a Švýcarské dopravce. Slušné a dostačující
Tož asi tak. ČSA již není to co bývala před 3-mi lety. Pročpak asi?
Je videt ze vubec nevite o cem mluvite. Moskva a dalsi ruska mesta jsou na zebricku destinaci na prvnich mistech, a tedy se da predpokladat, ze to take nejvice vydelava. A Kanada se svymi par stovkami cestujicich za mesic ? Nebo si myslite, ze od nas bude letat vice lidi do Los Angeles (proboha proc), Tokya nez prave do Ruska ? Velmi naivni predstava, take bych si to pral, ale realita je bohuzel zcela jina :(
Pokud se Vám nelíbí, že lítají do ruska, tak si vyberte jinou společnost. Víte jaký je problém koupit letenku do Brna a nebo Prahy z Moskvy a nebo jiné RU destinace?
víte jaký je o ně zájem?
Víte prd, ale radit neefektivní cancy - to umí všichni.
Připomínáte mi stranického aparátčíka, co si myslí, že mu patří svět a všechno moudro světa je v jeho palici.
Už toho vlezdoprdelství nalevo napravo bylo dost. Nemyslíte?
Vaše anální speleologie do emeryckejch prdelí je brutálně viditelná.
Je to opravdu škoda, ale doba je už někde jinde.
Takže - ČSA přeju lety které jsou ziskové a míň takovejch ichtylů.
Paneboze, z tohodle pana zavani ostry pach dalekych ruskych stepi. Ne nadarmo ma nickname Lenin. Samozrejme pokud na moje volani po primem spojeni do vychodnich destinaci typu Hongkong nebo Singapur odpovi tim, ze je to "anální speleologie do emeryckejch prdelí", tak na to samozrejme nemam argumenty, jen pousmani nad velmi specifickym takyctenarem Lupy :-) Pan je z USSR? Asi ano...
Narodni dopravce - CSA - pokud se za narodniho dopravce nadale povazuji - by meli Ceskou republiku spojovat se svetem. Opravdu nechapu, proc CSA neletaji do jedineho jihoamerickeho mesta (pritom pro celou Jizni Ameriku ma CR bezvizovy styk a historicke kulturni vazby) a z rozvinute Asie pouze na Taiwan a do Koree, zatimco se leta treba do Taskentu, Jekaterinburgu, Rostova a podobnych vychodoruskych a stredoasijskych alkoholickych a mafianskych mest, kde lisky davaji dobrou noc - v tom lepsim pripade.
Fajn, tak pokud nekdo touzi po dovolene v Jekaterinburku, brat mu to nebudu. Ale CSA by si mely prestat hrat na NARODNIHO dopravce. Pokud se budou definovat jako dopravce Cesko-Rusko, pak to bude v poradku a prestanou mast zakazniky.
No, pekne fotky! Taky mi obcas preleti nad domem :-)
Jde mi ale o to, ze nekolik klasickych destinaci CSA opustily na ukor tech ruskych. Treba zrovna ten Singapur. A treba i Toronto.
Pro Brnaky je jeste nez Viden dostupnejsi Bratislava, pokud ovsem mate stesti a leta se odtud tam, kam potrebujete.
Jinak dle vcerejsi televizni reportaze pry CSA budou striktne vybirat mastne castky za nadvahu zavazadel, dokonce pry na tom hmotne zainteresovaly uredniky u odbaveni. Dalsi duvod proc s nimi radeji neletat.